Hoofdsponsor

1/35 Panther!! Fire!!! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

D-DAY 1944

Well-known member
Registered
Lid geworden
11 nov 2011
Berichten
1.675
Voor mijn volgende project baseer ik me op de gevechten in Remagen. Er is een filmpje te zien op YouTube waar een M26 Pershing een Tiger achtervolgt en vervolgens uitschakeld.:)

De Tiger zelf komt niet op de dio, te weinig plaast.:@ Wat komt er wel is een huis en natuurlijk de Pershing.
Toch zal het duidelijk zijn dat het een gevecht is, meer verklap ik nu nog niet.:P

Het huis is al gekozen, deze keer niet zelf gemaakt maar had deze nog staan en vond dat hij er zich heel goed voor leende.

attachment.jpg

Er is wel nog serieus wat werk aan.

Grtz Bart.
 
Nou, dat klinkt spannend Bart :8 (heb je een linkje van dat filmpje ?)

In ieder geval al mooie gevels te zien ! van welk fabrikaat zijn die ?

mazzels ;)
 
Peter, de gevels zijn van VP. Het staat hier wel al een jaar of 10 te wachten op een plaats op een dio.:)
De link van de video heb ik niet meer, maar je vindt hem zeker terug als je M26 Pershing intikt, het is origineel beeldmateriaal.

Grtz Bart.
 
Hey Bart,

Mooie gevel zeg, veel suc6 met de build van je dio. Zeker speciaal te noemen.
 
Bart, je bedoelt zeker dat duel tussen de Pershing en een Panther ? (bedankt Danny voor de link)
 
Yep, klopt mannen in het filmpje is het een panther. Bedankt voor de rechtzetting en het filmpje Danny.
Maar denk dat er ook Tigers wel deze evenknie zullen hebben tegengekomen. Niet?:) ( anders moet ik een moderator vragen om de naam Tiger in Panther Te veranderen)

Grtz Bart.
 
Ik denk Bart dat dit de juiste keuze zou zijn om de naam te veranderen trouwens iedereen kent die gebeurtenis,het zou volstaan om naar je dio te kijken en men legt onmiddellijk de link!!!!;)
 
het verhaal kan al niet meer stuk .
Ik zet alvast een stoeltje klaar op de 2de rij , de eerste lijkt me wat gevaarlijk :D
suces met de bouw
vgr
Marc
 
.... ( anders moet ik een moderator vragen om de naam Tiger in Panther Te veranderen)

[Mod]Ik heb de vrijheid genomen om de titel reeds aan te passen, indien je het terug wenst zoals voorheen, laat maar weten ;) [uit]
 
Hartelijk dank Beyond, Zoals de collega's hier al aan gaven dit lijkt me inderdaad een betere titel.

Grtz Bart.
 
Als het nog niet te laat is, schuif ik nog graag een stoeltje mee aan.
Dit beloofd weer een "beauty" te gaan worden. Ik kijk al vol interesse uit naar het vervolg Bart.

Mark
 
Het is zeker nog niet te laat hoor Mark, schuif gerust bij. Ik moet er eigenlijk nog beginnen.

Grtz Bart.
 
We gaan er stilletjes aan beginnen, de gevel zijn geverfd en klaar voor terug aan elkaar te plakken.

attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg

Hier en daar nog wat bijwerken en dan start het verweringsproces.

Grtz Bart.
 
Het mooie huis heeft al redelijk wat ondergaan, zo ziet hij er nu uit.:P

attachment.jpg
Nu enkel de voorgevel is nog maar behandeld.
Wat is er zoals gebeurd:

Eerst kreeg de gevel een wash van Raw Umber.
Dan werd de onderkant gedrybrushed met verschillende soorten (Jawel terug) grijstinten.
1. London grey
2. Basalt Grey
3. Neutral grey
4. Blue pale grey
5. sky grey.

attachment.jpg
De deur en ramen werden gedybrushed met eerst Stone grey met een beetje white.
Daarna werden de hoeken opgelicht met Pale sand.

attachment.jpg
De midden en boven sectie kreeg een drybrush van Kaki met een beetje white.

attachment.jpg
Als laatste werden alle hoekjes en kantjes nog eens opgelicht met Pale sand.

Volgende werk is nog meer uitdiepen van details en verder verweren.:)

Grtz Bart.
 
Mooi gedaan. Is dat met washes ook deels gedaan ?
 
Ziet er voortreffelijk uit voor mij.
Ga je het rood van de bakstenen nog afzwakken ?
Een tip : de stenen uit die tijd zagen er eerder donkerrood/bruinrood uit, als je in de rood-achtige stenen wil werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan