Hoofdsponsor

1/35 ZiS 30 Anti-tank SPG [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de comments, gasten !

@D-Day : de tracks kregen reeds een laagje Humbrol 113 roest. Ze zijn definitief geplaatst, dus het schilderen is een heel prutswerkje.
Daar het voertuigje in beschadigde toestand, onder een laagje puin en stof zal staan, kan ik kleine foutjes wat camoufleren...

Groeten Rik
 
Ziet er strak uit Rik en het blijf een apart voertuig dit model
 
Deze heb ik gemist ??? Knap werk aan dit klein groots project ! Zeer vakkundige camo die je daar gespoten hebt Rik ! En banged up is altijd interessanter !
 
Deze heb ik gemist ???

Het is je vergeven, Guy. De griepkabouter had je toch in zijn greep ?

@Ron & Danny : bedankt voor de comments.

Intussen ben ik druk aan het verweren, en hij ziet er steeds beter uit.

Groeten Rik
 
Wees gerust Rik, en nog ben ik niet 100% hersteld, maar we baggeren gewoon opnieuw verder ! ik kijk uit naar de volgende update !
 
Goedenavond Beste Kijkers !

We hebben wat verder gewerkt aan de ZiS.

attachment.jpg

Het voertuig is ingelijnd met olieverf dotjes. Met H150 (basis groen) en een beetje wit zijn wat chips aangebracht met de sponstechniek.
Tevens zijn de randen wat ge'DB'st en enkele vlekken geschilderd. De grootste vlekken zijn met Raw Umber van een 3D effect voorzien.

attachment.jpg

attachment.jpg

Voorzien van een wash. Het effect komt wat expliciet naar voor door de flits. De spiegels van de koplampen zijn met zilver geschilderd, maar dit wordt nog behandeld om een roestige uitslag na te bootsen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook het kanon is van een wash voorzien.
Volgende zijn wat roeststrepen en het behandelen van de tracks vooraleer ik met de pigment poeders begin.

Groeten Rik
 
Amai Rik, dat gaat een echte eye-catcher zijn op het dio...
Fraaie schilderwerken, subtiele washes,...
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Zeker, dit ziet er machtig uit, ik wil deze in de toekomst zeker live aanschouwen.
 
ik ben zot van panzers die tegen hun tanden hebben gekregen daarom een dikke duim omhoog voor den Rik
 
@Famo : Bedankt voor je reply, beste vriend.

Groeten Rik
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond Beste Kijkers !

Enkele foto's, met weinig uitleg :

attachment.jpg

attachment.jpg

Vooraleer ik begon met pigment poeders heb ik nog een paar dekens gesculpt met MS. Het doek op de neus is bedekt met een tweetal bakstenen en een stukje kattenbakvulling. De bakstenen zijn self made, zie Howto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Wat modder aangebracht met pigment poeders.

En dan nog eens het totaalplaatje :

attachment.jpg

attachment.jpg

Het kanon is niet behandeld met pigment poeders. Misschien moet ik de schutplaat nog wat bespatten ?

Groeten Rik
 
Echt een top voertuigje man. Het is al geen alledaags voertuig en is echt mooi afgewerkt al.
 
Echt knap Rik. Is moeilijk om een voorstelling te maken van hoe het er komt uit te zien.
Ik vermoed dat het ergens aan de basis van de schoorsteen zal komen ?
Als je het voertuig zelf ook hebt bespat zou ik inderdaad de schutplaat ook licht bespatten.

Mark
 
Ik heb een foutje vastgesteld. De baanwielen lopen tussen de tanden van de tracks, dus mag ik de tanden niet met grafiet bewerken, zoals op de eerste foto te zien is. Intussen heb ik er wat roest pigment poeder over aangebracht.

Binnenkort nog eens wat foto's, dan zal het textiel afgewerkt zijn...

Groeten Rik
 
Een komiek bakske dat ge gemaakt hebt Rik. Maar dat wil niet zeggen dat het slecht is é.
Vind persoonlijk de bakstenen nogal een beetje fel van kleur of komt dat door de belichting?
 
Het ziet er echt niet uit dat voertuig als het geschut erop staat :laugh: dus ik bedoel niet je bouw en schilderwerken die zien er goed uit.
 
@Famo : er moeten nog pigmenten op, (is gisteren gebeurd), straks wat daglichtfoto's.

@Ron : het voertuig ziet er inderdaad niet uit door zijn hoge bouw. Dit was dan ook zijn grootste nadeel. Het zwaartepunt lag te hoog waardoor het moeilijk bestuurbaar was, tevens was het een 'easy target'.
Omdat de Russen dringend mobiel anti-tank geschut nodig hadden, werden anti-tank kanonnen op een Komsomolets tractor gezet. Hiervoor moest de bovenbouw wat verhoogd worden. Dus het een met het ander...

Groeten Rik
 
Goedemiddag Beste Kijkers !

Hij is af. Allez 't is te zeggen, het voertuig op zich is afgewerkt. Maar er moeten nog een paar kleine attributen in de kist achteraan, en hij moet nog geïntegreerd worden 'in situ'.
Ik bedoel hiermee dat er nog puin en bakstenen op gestrooid moeten worden eenmaal hij ingewerkt zal worden op het dio. En stofkleurige pigment poeders zoals gebruikt aan de voorzijde.

O ja, de foto's, anders weten jullie niet waar ik over bezig ben. :$

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik hoop dat het moddergedeelte niet te zwaar toont. Eigenlijk is het maar een dunne laag, maar verschillende tinten zijn gebruikt waardoor het wat te zwaar zou kunnen overkomen.
Maar ze zitten er op en zijn gefixeerd, dus : So be it...

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg

In deze kist wil ik nog wat persoonlijke spullen aanbrengen. En nog wat granaten.

Groeten Rik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan