Hoofdsponsor

1/35 Zündapp K800 w. Steib side car. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn mening...haal die moto van die boomstronk... Oeps sorry, 't is die tandenstoker die in de weg zit:laugh::laugh::laugh:
Ik liet het wiel staan. Side car moto wordt meestal NIET met ingedraaid wiel weggezet...
Ik moet er toch steeds weer naar kijken hoor G. Precies echt, verd*****, precies echtsdfkkjskng

Mark
 
Ik liet het wiel staan. Side car moto wordt meestal NIET met ingedraaid wiel weggezet...
Tja, ik weet ni hoor... hoeveel parkeren hun auto niet met gedraaide wielen??
Ga eens naar een motortreffen, daar zie je genoeg zijspanners die met een gedraaid wiel geparkeerd staan hoor.
 
Motortreffens meer dan genoeg gedaan, 35 jaar met de motor gereden, dus ik denk wel dat ik enige ervaring heb op dat gebied. Met de side car gereden, met de moto gereden, alleen jammer genoeg mag dit nu niet meer.
In het zand wordt een side car niet met ingedraaid wiel gezet, zou wel eens kunnen vast geraken... ('s Nachts een regenbui en dan in het slijk vastzitten...)

Mark
 
Ha jongens bedankt voor de adviezen, interessant om verschillende mensen aan het woord te zien. Ik heb het voorwiel bij het monteren een beetje ingedraaid geplaatst, gewoon voor het zicht, het is niet heel veel, juist genoeg om het wat boeiender te maken. De foto toont echter niet zozeer de stand.
 
Ja, Guy allicht een beetje stuur uitslag heb je wel. Ik denk al helemaal bij jouw opstelling waar de machine op haar plaats is gezet om dan aan haar lot te worden overgelaten 😉😊.

Mark
 
Hey G. zoals de anderen ook zeggen een dikke proficiat. Is terug een stukje toverkunst.
Ter info: zelf rij ik al bijna 19 jaar met de moto waarvan al 10 jaar winter en zomer.
Dit zowel solo als met zijspan (bij ijzel en sneeuwbal).
Een solo moto word inderdaad meestal met gedraaid voorwiel gestald zeker als hij op een zijstaander steunt.
Een zijspan word meestal toch met recht voorwiel gestald. Kan zijn dat het wat gedraaid is maar dit is niet bewust dan en dit inderdaad om hem te kunnen vooruit duwen indien nodig. Het voorwiel draaien als hij niet in beweging is is niet zo simpel omdat er meestal een bekrachtiging op de vork geplaatst word wat her rijden met zijspan gemakkelijker maakt. Zonder deze heeft men meer trilling.
 
Ik rij ook al wat jaartjes motor en mijn motor, zonder sidecar, gaat pas op het stuurslot als deze helemaal is ingestuurd.
Met sidecar geen ervaring maar de uitleg van diverse andere klink plausibele.

Fred
 
Men kan dit inderdaad doen en dat is elk voor zich natuurlijk.
De reden waarom een moto met schuin wiel geparkeerd word is de gewenning omdat men dit best wel doet als men op een helling staat en dan zo dat indien hij van de helling zakt dat hij met zijn wiel tegen de boordsteen komt en zodoende blijft staan en niet van zijn zijstaander valt.
Als ik mijn moto op zijn middenbok zet stat mijn wiel ook niet schuin. Bij een zijspan is dit niet nodig omdat er op sommigen een handrem voorzien is en zo niet zet men hem toch in versnelling zodat hij niet wegbolt. zoals gezegd, dit is ieder zijn keuze maar het schuine wiel als hij op zijn zijstaander rust heeft wel degelijk een doel.
 
Gewoon weer een prachtig model(eke) dat ge hier laat zien.
 
Hey Guy,

" Nog één foto en dan verhuis ik hem naar de vitrine waar de rest voor het dio wacht. "/I]

Maak maar dat hij geen 'stof' gaat verzamelen :)) ;)

Neen man, ik heb hier geen woorden meer voor......
 
Nog een dankwoordje voor de laatste reageerders in het topic ! Morgen begin ik te bouwen aan de BT-7, niks speciaals, gewoon weer eens eentje no nonsense RUDD voor tussen m'n bescheiden collectie tanks te zetten...
 
Hey G. dat is geen probleem e man.
Uw topics volgen is steeds een spannend en leerrijk avontuur.
Zit al op de eerste rij om uw nieuw topic te gaan volgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan