Hoofdsponsor

1/72 Vomag 7 or 660 mit Flak 88 mm, Roden. [DONE]

Hey,

Mijne heren, uiteraard bedankt voor die bloemen. :)
Roy, persoonlijk vind ik dit ook een van mijn knappere uitvoeringen, ik zijn content van mezelf.... ;) :)
Xavier, indd, daar heb je wat gelijk in, maar vind toch dat het meevalt in het echt. De foto's zijn in macrostand genomen wat een vertekend beeld geeft natuurlijk. Maar het is sowieso een ferm voertuig. Ik zie dat niet met een klein stuurtje gaan gebeuren om dat ding te manoeuvreren, meestal zitten daar serieuze sturen op. In het vervolg zal ik eens een figuurtje naast plaatsen, dan pas zie je wat voor ferm ding het is in het echt.....:)
 
Ja, die :@ macrofoto's hé ;)
En je hebt natuurlijk gelijk, in het totaalbeeld zal dit kleine detail niet zo opvallen, zeker niet bij dit model, dat zo mooi tot in de puntjes is afgewerkt...
Mijn respect heb je, dat weet je hé?
In deze schaal ben je hier op het forum (volgens mijn bescheiden mening) heer en meester :D
 
ja zwijgen en kijken amai grt Pascal
 
schitterend bezig , zeker op deze schaal en voorzien van vele en mooie details :)
 
Hey,

Merciekes jongens....😉
Xavier, ik weet het van die macro-toestanden, maar ga voor detailfoto's zodat men kan gezien worden wat men doet..., dan moeten we maar de 'iets' vergrootte onderdelen maar bij nemen. Maar zoals je zelf al aangaf, in het geheel vervalt dit.
Aan Pascal, je moet zeker niet zwijgen, maar vragen stellen. Ik dacht dat zelf ook bezig bent aan enkel projecten op deze schaal, vandaar, mocht je vragen hebben, shoot....ze zullen zekers beantwoord worden, door mij of iemand anders die veel vlugger is dan ikzelf....
 
ja swaken dat is zo omdat je dan groter diorama's kan maken en zal me niet weerhouden om vragen te stellen. thanks
grt Pascal
 
Hey,

Ok, hier zijn we dan terug met een update, hehe....:$
We hebben wat verder gewerkt aan het kanon zelf dat eindelijk is afgeraakt. De afwerking van het kanon is hetzelfde als het voertuig zelf, enkel is alles afzonderlijk afgewerkt zodat er geen uniformiteit bestaat en niet hetzelfde is in zijn afwerking....:8
Ik hoop dat ik erin geslaagd ben om iets mooi's te maken van dat ding dan nu toch zijn eindstadium aan het bereiken is, enkel hier een daar nog wat kleinigheden die moeten gemonteerd worden en nog wat afgewerkt worden.
We kunnen dan ons richten op het diorama zelf, dus wordt zeker nog vervolgd.....:)
Allez, foto's...

het kanon in losse onderdelen,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

het kanon, gemonteerd en samengesteld,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en nu gemonteerd op het buschassis zelf,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, let op, hij is nog niet volledig afgewerkt, er moeten nog wat verfijningen aan gebeuren maar dat komt wel goed, op het dio zelf dan.
Dada...:wacko::8
 
awel,een knap stukje modelbouw...................................................
 
Het is en blijft een vreemd voertuig maar mooi werk.
 
Prachtig hoe je de details naar boven weet te halen op deze schaal :O
Dit voertuig is alvast méér dan geslaagd ;)

Op naar je dio.. :))
 
Hey,

Dikke mercie voor de bloemen....😊
Het Indd een uniek onderwerp, met veel hebben ze niet rondgereden, maar ze waren er wel, het zijn geen 'papieren' monsters ....
 
D'as er weer klop op he Swa, man, man, man...wat een details op deze schaal.
 
Hey,

Erwin, mercie man. De details zijn op het voertuig ook wel te vinden, enkel je moet ze echt naar omhoog trekken met het schilderwerk om ze dan te kunnen zien.
Hier en daar werd wel wat bij gescratcht om het nog wat beter te laten uitzien. Enkel het kanon werd iets of wat bijgewerkt omdat daar niet van die PE toestanden voor is. Dan is zelfbouw aan de orde.
Moet echt wel zeggen dat ik ook tevreden ben over het tot nu toe verkregen resultaat. Ben momenteel bezig met alle kleine brol die er nog op moet, aan het bijwerken, verwerken zodat het model dan klaar is voor opbouw in zijn diorama. Ook daar staan we al met ver gevorderde toestanden, het wordt nu kwestie van nog hier en daar wat te finetunen en dan de opbouw te doen. Ik hoop tegen oktober klaar te zijn, alhoewel ik er geen datum ga opprikken omdat dit stresserend werkt wat niet te goede kan komen van een model. Maar de nationals halen zou moeten mogelijk zijn.
 
Swaken weet eens te zeggen waar jij hem gaat tentoon stellen want wil dit echt wel zien echt knap grt Pascal
 
Hey,

Pascal, ik hoop van verder te kunnen werken, want van het weekend geweest was het weer gene vetten....
In de kleine onderdeeltje kruipt veel tijd om deze ook zo te maken gelijk het model. Zoals al gezegd hoop ik van onze Nationals te halen, dit is ongeveer de tweede weekend van oktober. Meestal vind je mij wel op een of andere beurs, samen met Erwin, maar dit wordt genoeg gecommuniceerd in de topics.
Je bent altijd welkom, kunnen we dan kennis maken met elkaar. 😉
 
Wow dit is weer een stukje vakwerk
ik zal hem in het echt wel zien op de 1 of andere beurs
Grt
Marc
 
Op de ledendag he Coachke, Swaken zal er deze maal waarschijnlijk bij zijn.
En anders onder voorbehoud dat ie afgewerkt geraakt, op de Nationals in Affligem of in Nieuwegijn (Nl).

Maar het is adembenemend pracht spul waar je best een stoel bij pakt om even voor neer te zitten zodat je alle details te goei kan bekijken. En niet alleen van dit werk, al Swaken zijn bouwsels zijn het bestuderen waard.
Zo moet je eens zijn T34 dio bekijken waar zelfs het porcelijn nog in de kast staat, enkel de stempel onder de tas ontbreekt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan