Hoofdsponsor

1/72 Vomag 7 or 660 mit Flak 88 mm, Roden. [DONE]

en afdrukken in het behang zodat je kunt zien waar de schilderij gehangen heeft,ni te doen
 
Hey,

Haha, het is eindelijk gelukt....:D:D
Met enige fierheid kunnen we melden dat het voertuig is afgeraakt. Er moest na de laatste foto's nog wel wat gebeuren die wat tijd in beslag nam, maar met wat goed plannen en wat voorzichtigheid is het toch gelukt...;)

De laatste loodjes waren de voorzichtigste, ramen lijmen en bijwerken, want na het spuiten en afnemen van de plakband was er wat kleine beschadigingen ter hoogte van het raamwerk. Met enig borstelwerk en fijne sterk verdunde verf hebben we dit kunnen oplossen. Nadien was het stukje bij beetje alles schilderen en bijwerken totdat het bijkomende raam en de ruitenwissers gemonteerd waren. Deze zijn opgelijmd met de Gator Glue, dju is dat goed spul jong....:D:8

In de staat zoals het voertuig zich nu bevindt kan ik nu overgaan tot de verdere afbouw van het diorama, alhoewel wij daar ook al in verder gewerkt hebben. De wagen zelf zal nog verder aangekleed worden zodat hij kan opgaan in zijn diorama en het deel van het verhaal zal vertellen. Verschillende kleine details zullen nog bijgelegd worden zodat het iets voller zal worden.

Allez, wat foto's om de gemoederen te bedaren.....:nowink::D:D:P:8
Let op, foto's zijn genomen in supermacro-formaat, alle stofdeeltjes krijg je erbij....:8:D:D:wacko:


eerst de motor nog voordat de kap er voorgoed opgaat....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


en dan het voertuig is zijn huidige staat.......

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Hopelijk staat het jullie wat aan, we hebben ons best gedaan denk ik....:88);)


Verder werk zal nu bekeken kunnen worden de topic van de dioramabouw.
Aan de Mod's, van mij mag nadien deze topic gesloten worden wegens bovenvermelde redenen...:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja Swaken, wat kan ik daar nog op zeggen jong?
Full detail op deze schaal ..... Ben er van overtuigd dat velen dat op een grotere schaal nog niet eens zouden verwezenlijken.
Kijk al uit naar het dio.
 
Het zal zeker de show stelen op verschillende beurzen Applaus
Ik hoop deze eens live te kunnen aanschouwen :)
 
Mooi model(letje) geworden ik doe het je na en zeker niet in deze schaal :)
 
mooi en met zorg gemaakt kan het alleen maar bewonderen en hoop hem te zien ergens.
grt Pascal
 
wow machtig knap , ik hoop deze ook eens in het echt te mogen bewonderen
Marc
 
Proficiat , een héél mooi eindresultaat !
 
Hey,

Dikke mercie gasten voor de bloemen. ;) :)
Ik hoop van te komen op de ledendag in het najaar, dan kan ik deze wel eens meebrengen. Ik hoop uiteraard dat hij volledig klaar is natuurlijk. Dit hoop ik tot tegen onze nationals, maar opjagen ga ik niet doen, anders kan dit verkeerd aflopen.
 
Heel mooi gedaan, hoewel de foto's dit model niet echt eer lijken aan te doen door de verkleuring van de foto's.

Misschien nog een paar chips/beschadigingen of zo rond de afsluiting van de benzinetank, want deze werd redelijk wat gebruikt denk ik... nu lijkt deze heel proper...
 
Hey Bart,

Indd, maar da's hier het moeilijkste van de zaak, nochtans de filters op de kodak geplaatst voor kunstlicht, maar je ziet altijd iets van dat spul doorkomen. Maar het geeft een indruk van het model, da's al veel.
Je opmerking is terecht, dit heb ik blijkbaar over het hoofd gezien. Je ziet waarom een forum gelijk deze nuttig voor is. Meerdere ogen zien meer dan een enkel paar....ook al zit je regelmatig te bekijken en te bestuderen op je model, je overkijkt er soms over. Nu, niet getreurd, we zullen dit oplossen en verder kan je alles bekijken dan op de topic van het diorama. Je opmerking wordt in dank opgenomen en verwerkt. :) ;) :)
 
Knap werk. Ben benieuwd naar de dio. De losse kabel uit de rol gaat wsl ergens naar toe dan?
 
Hey,

Bedankt voor de comments nogmaals ;)
Philipson, ja en neen, als je het diorama zal zien snap je hem direct wel, de kabel loopt uiteraard ergens naar toe, maar dit wordt niet meer getoond op het vignette..... Dit is zoiets als artistieke vrijheid, het afkappen van 'iets' of een klein onderdeel of een stuk van een model levert meer dynamiek op en prikkeld de fantasie waardoor men meer en langer gaat kijken naar een model. ;)
Wordt veel gebruikt bij dioramabouwers.
 
Bewonderingswaardig werk Swaken..petje af!!
Enkel spijtig dat de mooie motor nie echt zichtbaar is want deze is eveneens top!!
Misschien als deze eens live kan aanschouwd worden dat je er dan een betere kijk kan op hebben...!

Grtz yves,
 
Prachtig werk je moet het maar doen.
Marc S
 
Hey,

Mijne heren, een grote dank u wel voor jullie bloemen......:)
De opvulling staat klaar om bewerkt te worden, lees geschilderd te worden, maar eerst gaan we eventje op vakantie.....;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan