Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Titanic (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig gedaan petra !!! zeer sfeervol en nette vorderingen ....
 
Ziet er zeer goed uit Petra.
Heb je nog wat met die touwtjes gedaan dat ze zo mooi strak zitten?
 
Ziet er zeer goed uit Petra.
Heb je nog wat met die touwtjes gedaan dat ze zo mooi strak zitten?

Per kant en per schouw moest ik 1 draad van 60 cm nemen, en zo weven van boven naar het dek....daarna de draadjes wat aantrekken en onder het dek vast maken (zie foto)
attachment.jpg


en hier het totaalbeeld van de schouwen, helemaal klaar...het deel van waar ik het ergst voor vreesde, viel dus al bij al mee...
hier komen de foto's...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

nu nog de schouwen boven dicht maken, de reddingsboten plaatsen en nog wat kleine prutsen erbij en dan is ze af....

tot de volgende...
 
Bedankt voor de foto Petra, het is helemaal duidelijk :), effectieve methode zo.

Imposant gezicht die rij schouwen, heel mooi!
 
Petra,

Ziet er netjes uit zo met die draadjes.
Gaat u er ook nog rook aparaten er in zetten ?
Gr
Dirk
 
Knappe update Petra en de touwtjes zitten zeer mooi strak,doe zo verder ;)
 
Petra,

Ziet er netjes uit zo met die draadjes.
Gaat u er ook nog rook aparaten er in zetten ?
Gr
Dirk

Was dat eerst van plan ze Dirk, maar die apparaatjes worden verschrikkelijk warm, dus niet aan te raden bij plastiek...hou het dus enkel bij de lichtjes...vind het zelf zo al impossant, dus geen rook bij deze...

@ mannen, bedankt voor de complimenten, nog ff en het bovendek kan erop, das voor vandaag, probeer dan weer een filmpke te maken voor een totaalzicht...
 
Deze bouw gaat snel vooruit, voor zo een groot schip... ;)
Zal wel imposant zijn als deze klaar is.
 
Die raakt nog juist op tijd klaar voor de 100 jarige herdenking.
 
zo, het bovendek zit erop...nog de masten en de reddigsbootjes...maar die moeten eerst nog geschilderd worden....

enkele sfeerfotokes...met en zonder licht...(heb geprobeerd ze in het donker te trekken voor een echt beeld van de lichtjes, maar das niet gelukt, ga nog ff moeten zoeken hoe ik dat het beste zou doen...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en deze is met verlichting, in een iets donker geheel...

attachment.jpg
 
en met de besturing van de leds zijn we bezig, eerst even iets maken die 9 Volt omzet naar 5 Volt om de pic Ic sturen. Ik maak alles op een print met eilandjes . de foto's komen nog wel.

groetjes Rik
 
Het printje voor Petra haar boot is klaar. Ik heb geen printje gemaakt maar alles op een eilandjes print geplaatst zodat jullie ook kunnen zien dat het best mogelijk is op deze methode. Het printje laat 8 leds branden en dan gaan ze na elkaar uit, als ze allemaal uit zijn blijft het even zo en dan gaan ze allemaal samen aan en dan weer om beurt uit en zo gaat dit verder. Alles werkt met een PIC IC.

attachment.jpg


attachment.jpg

groetjes Rik
 
zo, de laatste foto's voor dit weekend....(tja, lang weekend gehad hé)

het totaalplaatje van nu...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

nu enkel nog de reddingsboten arrangeren, want daar zit ik nog mee te vechten, en dan is ze af... dus waarschijnlijk volgend weekend...

tot de volgende...
 
Dat schiet al aardig op Petra.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan