Hoofdsponsor

1/32 Star Wars Darth Vader's Tie Fighter [DONE]

Marc, bedankt. Sinds ik op dit forum zit wordt niks meer weg gegooid zonder het uit elkaar te halen op zoek naar bruikbare spullen :laugh:

Mark, ik hoop het eindkleurtje dit weekend er op te krijgen, nog even wachten dus ;)

Lesley, thanx.

Roy, niks bescheidenheid. Het is elke keer een gevecht wanneer ik met de luchtborstel aan de slag ga :angry: Gebrek aan oefening en willen lopen voor het kunnen stappen enzo...
De truck met het potlood kende ik al, maar ik zoek een effect om de zonnepanelen er uit te laten springen. Ik ga iets gewaagd proberen binnenkort :unsure: :laugh:
 
ik vind het toch een mooi resultaat dat je hier toont .
gr dirk d
 
Thanx Dirk :)

Vandaag het kleurtje op zijne zwarteligheids persoonlijke jager gesproeid. Eerst een laagje licht grijs en daarna de paneeltjes opgelicht met dezelfde kleur maar een paar druppels wit erbij geroerd. Beetje jammer dat de foto's het effect niet duidelijk weergeven. Morgen eens proberen op een egale achtergrond.

attachment.jpg

attachment.jpg

Om de zonnepanelen een tikje extra te geven heb ik geëxperimenteerd met glansvernis waar een drupje french blue doorgemengd werd. Op de foto is het nog nat, maar ik heb daarnet even gekeken en na drogen is het effect subtiel gebleven. Net wat ik wilde dus, gaat alleen niet zo simpel op foto te krijgen zijn denk ik.

attachment.jpg

Morgen meer...
 
Je ziet de blauwe glans op de panelen weerkaatsen Tomas.
Ik zou zeggen goed gelukt. Strakke schilderwerken ook.

Mark
 
Zo, dat was een productief weekendje :)

Eerst het blauw nog wat geaccentueerd

attachment.jpg

Om dan sproeisproei te doen met lichtgrijze verfjes

attachment.jpg

Paar stukjes in een donkerder kleurtje gezet, steekt lekker af tegen al dat bleekgrijs

attachment.jpg

Tape verwijderd na een rondje vloerblinksel, ik moet het hier en daar nog een beetje bijwerken maar de zonnepanelen steken lekker af.

attachment.jpg

Gisteravond heb ik als proef nog een klein hoekje van de zonnepanelen met micro clear bewerkt om een glazige effect te krijgen. Straks even checken hoe dat uitpakt. En dan aan de slag met het leukste van allemaal, filters, washes en pigmenten :)
 
Dit zien er prachtige kleurnuances uit voor dit model.
Ben benieuw hoe het erin één geheel gaat uitzien???????????????????

Grtn

Dikkie dik
 
Zo, twee weken verder...tijd voor een update. Niet veel tijd gehad om te bouwen, laat staan de boel hier bij te houden.

Het probeerseltje waar ik eerder van sprak is niet zo goed uitgepakt :$

Eerst een laag micro crystal clear op één van de zonnepanelen uitgesmeerd.

attachment.jpg

Laten drogen om dan hopelijk een glazig effect te krijgen. Niet dus. Na droging was het mat uitgeslagen en van de veredelde houtlijm was niet veel meer terug te vinden. Tijdens het verwijderen van de uitlopertjes gebeurde er iets waardoor ik volgend effect kreeg
attachment.jpg

attachment.jpg
blijkbaar heb ik per ongeluk het recept voor plasti-dip gemaakt :laugh:

Niet getreurd, ondertussen staat het terug in zijn kleurtje, mét blauw schijntje.

Na een filter van blauw ( jaja, ik weet het, blauw komt wel vaak terug bij dit project maar het is nu éénmaal mijn lievelingskleur :P )
attachment.jpg

een smosbeurtje met zwarte en bruine olieverfsapjes
attachment.jpg

Ook het voetstukje werd al onder handen genomen. Dit stukje heeft verschillende pogingen gekost, en dan vooral omdat ik niet goed wist wat er mee aan te vangen. Het uiteindelijke resultaat bevalt me wel.
Eerst dacht ik gewoon de lettertjes in kleur te zetten en de boel zo te laten maar die dingen waren echt niet simpel in kleur te krijgen. Na één van de vele kuispogingen sloeg het plastiek mat uit. Tijd voor matzwart dus

attachment.jpg

Maar da's ook maar zo-zo natuurlijk, ik wou meer. Even iets uit de mouw geschud met wat witte verf, blauw filtertje en veel blink.

attachment.jpg

en in close up
attachment.jpg
 
Knap werk alhoewel ik me daar niet aan waag zie ik het graag
Goed gedaan Marc
 
Leuk effect die sterren op de voet. Volgende keer zou ik met het spuiten van de middenstip de AB langzaam iets terugtrekken, dan krijg en een wat mist achtig effect waardoor de ster nog meer gaat lichten en je de scherpe kantjes eraf haalt.
 
Mark, dit is allemaal penseelwerk ;) Maar ik hou het in gedachten voor een volgend projectje.

Marc, bedankt. Moeilijk is het niet hoor, gewoon dingen uitproberen en af en toe met je bek tegen de muur gaan :laugh:
 
Mooi gedaan.

Helemaal waar van dat 'met de bek tegen de muur gaan'. Weet ik alles van.
 
Mark, dit is allemaal penseelwerk ;) Maar ik hou het in gedachten voor een volgend projectje.

Marc, bedankt. Moeilijk is het niet hoor, gewoon dingen uitproberen en af en toe met je bek tegen de muur gaan :laugh:

Chapeau man!! Ik moet echt aan een nieuwe bril :)
 
Mooi werk wat je hier laat zien Tomas, de voet is zéér geslaagd!

Fred
 
Goede herstelling en zeer geslaagd voetstukje Tomas.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Vandaag nog eens wat tijd gevonden om verder te doen aan deze. Een washke gemaakt met olieverf en de boel ingelijnd. De zonnepanelen nog een laagje blink gegeven, dit moet onderhand laag nummer tien zijn :laugh:

attachment.jpg

attachment.jpg

Het portier voor zijn zwarteligheid, evenals het raamwerk zitten ondertussen ook op hun plek. Nog een laagje matte vernis erover en dan kunnen de vleugels vast gemaakt worden ^^
 
Hij is eindelijk af. Ik begon er eerlijk gezegd een beetje tegenop te kijken met als resultaat dat het o zo mooie voetje nu in de vuilbak ligt. Daar zal ik nog wat op moeten verzinnen maar dat komt ooit nog wel.

Voorlopig fotootje van gisteravond

attachment.jpg

Hier zat het voetje er nog onder, maar in mijn ongeduldigheid en door de aantasting door de lijm begon het voetje zelf door te zakken wat uiteindelijk resulteerde in twee halve voetjes :dry:
 
Tja, dit is me al vaker overkomen :$
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan