Thanks guys

,
Het wordt langzaam tijd om de romphelften aan elkaar te lijmen, dus heb ik de stoel in de linkerhelft gemonteerd en een dryfit gedaan. En toen kwam de eerste echte tegenvaller met dit project, en meteen een serieuze
De stoel en de steuntjes waarop hij is vastgemaakt zijn te breed. Nu is dat niet erg als de kit OOB wordt gebouwd, maar door de details die ik heb toegevoegd is het een serieuze tegenvaller. Jammer en onbegrijpelijk dat ik dit niet eerder heb gezien.
Nu is er een mogelijkheid om dit op te lossen door een smallere stoel te scratchen en de steuntjes in te korten, maar dan moet ik de stoel er terug uit breken (is met Revell Contacta gelijmd), en dat gaat de nodige beschadigingen met zich meebrengen. De hele constructie is erg breekbaar, en ik denk dat al mijn werk tot nu toe het uitbreken niet zal overleven. Dus ben ik verplicht om het zo te laten
Maar er is toch ook wat goed nieuws : het valt niet zo heel erg op, ik denk dat ge al een serieuze Spitfire-kenner moet zijn om het op deze schaal te zien. Gelukkig is dit gebeurd bij de eerste 1/32 Spit die ik bouw, dit ga ik dus niet meer aan de hand hebben met de andere 4.
De fout zit in de manier waarop Hasegawa de cockpit heeft gemaakt : aan de binnenzijde van elke romphelft komt een paneel dat rond is. Dit is op zich wel correct, maar de ronding is te fel. Dit in combinatie met de te brede stoel (ik denk dat hij 2 tot 4 mm te breed is), en mijn zelfgemaakte details, zorgt ervoor dat er te weinig ruimte is tussen de zijpanelen en de stoel.
Jammer, maar het is nu eenmaal zo. Dus ga ik gewoon verder met de bouw van deze Spit.
Als de romp dicht is, zal ik wat foto's plaatsen en ter vergelijking een foto van een 1/1 Spit zodat het verschil duidelijk is.
Groeten, Pascal