- Lid geworden
- 6 aug 2008
- Berichten
- 6.550
Hoi mannen, vandaag heb ik de laatste kentekens van de C-47 aangebracht.
Het was een beetje balen dat ik de nummers in het geel op de staart niet kon verkrijgen in de versie van het toestel van Richard Winters. Maar omdat ik verder moest heb ik de nummers (decals) uit de kit gebruikt, echter wel begeleid door de letter "D" in het blauw zoals destijds het geval was. Niet 100% historisch correct dus, maar dit zou toch zowieso een moeilijk haalbare kaart worden. Om een voorbeeld te geven, de antennes ! Ik zie zoveel mogelijkheden dat ik door het bos de bomen niet meer zie. Nu is het zo, ik heb mijn plan uit de kit en die richtlijnen ga ik volgen, maar wat daar niet op terug te vinden is, zijn de bedradingen die over en onder het toestel lopen. En vind maar eens een goeie referentiefoto die duidelijk toont vanwaar naarwaar die kabels lopen...
In elk geval, momenteel is de Dakota voorzien van al z'n decals en staat hij in de glansvernis uit te harden.
Morgen heb ik even tijd om plaatselijk een voorzichtig washje aan te brengen.
Btw hebben jullie vliegtuigbouwers een tip voor mij ivm het inlijnen van de panellijnen ?
Een klassieke pinwash vind ik niet echt je van het.
Tot later ! GUnit.
Het was een beetje balen dat ik de nummers in het geel op de staart niet kon verkrijgen in de versie van het toestel van Richard Winters. Maar omdat ik verder moest heb ik de nummers (decals) uit de kit gebruikt, echter wel begeleid door de letter "D" in het blauw zoals destijds het geval was. Niet 100% historisch correct dus, maar dit zou toch zowieso een moeilijk haalbare kaart worden. Om een voorbeeld te geven, de antennes ! Ik zie zoveel mogelijkheden dat ik door het bos de bomen niet meer zie. Nu is het zo, ik heb mijn plan uit de kit en die richtlijnen ga ik volgen, maar wat daar niet op terug te vinden is, zijn de bedradingen die over en onder het toestel lopen. En vind maar eens een goeie referentiefoto die duidelijk toont vanwaar naarwaar die kabels lopen...
In elk geval, momenteel is de Dakota voorzien van al z'n decals en staat hij in de glansvernis uit te harden.
Morgen heb ik even tijd om plaatselijk een voorzichtig washje aan te brengen.
Btw hebben jullie vliegtuigbouwers een tip voor mij ivm het inlijnen van de panellijnen ?
Een klassieke pinwash vind ik niet echt je van het.
Tot later ! GUnit.