Hoofdsponsor

1/76 Sherman "Calliope" Tank [wip]

Klaar voor washes en verwering...!
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit project mag trouwens verplaatst worden, zal een eigen leven gaan leiden, los van de Valentijnbuild die ik niet heb kunnen voltooien...

Grtz yves,
 
Schitterende bouw Yves daar staan behoorlijk wat geschut boven op deze jongen ben benieuwd welke stappen je gaan nemen ivb de verwering...
 
Mooi tot nu toe Yves. Als je nog wat wil super detailleren kan ik je zeggen dat er aan de achterzijde van elke pijp bedrading liep naar de ontstekerbox maar dat zal waarschijnlijk een beetje te veel van het goede zijn zeker? Alhoewel, achter je uitbouw van de Long Tom.............:ohmy: :D
 
@Danny;@Erwin;Bedankt vrienden,heb er vanmiddag een glansvernis opgezet een dagske wachten en ondertussen eens nadenken over je voorstel Erwin...heb enkel vragen van hoe de lontjes te plakken aan de launchers ? Is enorm fijn om zonder lijmrest stevig te bevestigen..Al bij al schrikt het idee mij niet af.
Heb het al eens gezien op 1/35 maar nog nie tegengekomen op 1/76...;-)

Grtz yves,
 
Gaatje boren met een handboortje he. Eerst putjes maken met een markeerpen en daarna boren werkt het veiligst. Jammer, alleen, dat je al een laag verf eroverheen hebt zitten want nu loop je een risico dat je die verflaag beschadigt. Als je voorzichtig bent en weet wat je doet, is dat risico echter niet zo heel groot.

Eerst dun met een potlood markeren waar de gaatjes moeten komen. Dat kun je dan na het boren van de gaatjes weggummen.
 
@Roy:Zal da eens bezien waar de draden juist moeten inkomen,zie het nog niet direkt maar da komt wel....denk ik.:wub:,bedankt voor de tip...!

Grtz yves,
 
@Beyond: Bedankt voor deze zalige links,vooral den eerste is zeer informatief..ik zie nu wel dat niet elke launcher verbonden is met een draad..?!

Grtz yves,
 
Prachtig Beyond, je bent mij voor met de nodige info. Zalig toch.....

Niet elke buis is verbonden maar er loopt wel een soort clip tot het slaghoedje die voor de elektrische ontsteking zorgt. In het filmpje zie je één der soldaten de verbinding maken.
 
Goedeavond...Na veel wikken en wegen heb ik de launchers zo gelaten wat de bedrading betreft..was te complex voor mij persoonlijk.
Voor de geinterreseerde heb ik het bedradingsschema liggen...
Na wat washes en mijn eerste tryout wat olieverf betreft kwam ik tot dit resultaat...suggesties zijn welkom,enkel nog wat chipping, en hier en daar nog wat drybrushen denk ik...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila dames en heren...see you next time..

Grtz yves,
 
Hey,

jaja, dat is het indd. Mooi ding aan het worden :)
 
Je bent er echt een meesterwerkje van aan het maken ,netjes hoor !
 
@Roy,@Danny,@Swaken,@PeiperJ,@Beyond:Bedankt vrienden voor deze lovende en bemoedigende reacties...!
Durf er persoonlijk niet veel meer aan bij te brengen,overdaad schaadt hé!?
Hier al een voorproefje van wat er nog op het dio'ke gaat komen....
De manschappen:
attachment.jpg

attachment.jpg

Het wrak van de panther...hier ben ik nog nie uit van hoe..?!Al een paar foto's bekeken,maar toch..

Tot de volgende...

Grtz yves,

attachment.jpg
 
Figuurtjes zien er goed, probeer wel om die voetsteuntjes er af te krijgen, zal veel mooier staan op je dio ;)
Indien je ze toch wil laten, probeer deze dan in je ondergrond in te werken...
 
Deze worden zowiezo verwijdert zenne is gemakkelijker om te schilderen..Mercikes!

grtz yves,
 
Figuren zien er top uit Yves,komt er op de jagdpanzer nog andere camouflage kleuren...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan