Hoofdsponsor

1/76 Sherman "Calliope" Tank [wip]

yves

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 mei 2013
Berichten
1.902
Ziezo heren en dames dit wordt mijn bijdrage op Valentijn...
Is normaal mijn schaal nie maar kan het perfect voor deze gelegenheid(uitdaging) gebruiken.
Misschien met wat nog figuurtjes bij,we zullen zien wat we kunnen bereiken !!
attachment.jpg

Grtz yves,
 
Geweldig weer voor de afwisseling... een T-Ford, een bommenwerper, een rally-auto, een 1e Wereldoorlog-vliegtuigje, een Duitse jager, een Volkswagen Kever, een Amerikaanse tank met een soort van Flak erop (denk ik?), een verkenningsvoertuigje... allerlei soorten schalen... niemand van de volgers hoeft zich dat weekend te vervelen.

Ik moet toegeven dat ik deze uitvoering van de Sherman nooit eerder heb gezien.

Dank alvast voor het volgplezier!
 
Een speciale tank, zeker in deze schaal niet zoveel te zien.
Veel suk6 er mee ;)
 
@Beyond,@Roy:Bedankt heren..nog een woordje uitleg over de raketlanceerders..

De T34 Calliope was net zoals de T40 Wizzbang een raketlanceerder die op een tank geplaatst kon worden. Deze werd gebruikt door het Amerikaanse leger tijdens de Tweede Wereldoorlog en werd geplaatst op de M4 Sherman tank. Maar ook werd dit systeem toegepast op veroverde Duitse Sd.Kfz. 251 voertuigen, die de benaming "Sd.Kfz. 251 Calliope" kregen. Door het gillende geluid, kreeg hij ook wel eens de benaming "Screaming Mimi", wat staat voor "gillende keukenmeid". Het werd in 1943 ontwikkeld, kleine aantallen werden geproduceerd en gebruikt door diverse Amerikaanse pantsereenheden in 1944-45. De eerste variant was de T34. Deze kon 60 117 mm (4,6-inch) raketten afvuren zonder te herladen uit een groep van 36 buizen bovenaan en nog eens twee groepen van 12 onderaan. De tweede variant was de T34E1. De groepen met 12 buizen waren bij dit type vervangen door 14 buizen. De laatste variant was de T34E2 die 183 mm (7,2-inch) raketten kon afvuren.

Grtz yves,
 
yves, succes met de bouw van de Sherman "Calliope " Tank.
 
Werd tegen het einde van de oorlog soms ook op een GMC geplaatst in een batterij van 2, dwars op de rijrichting.
 
Yves nice zo`n Sherman met wat extra bewapening:)

Succes
 
@Bart,@Danny,@Erwin,@Ron: Bedankt heren..!

Grtz yves,
 
Veel plezier met de bouw Yves.
 
Gevaarlijk speelgoed zo'n Calliope ;)

Goeie keus ook om de uitdaging aan te gaan een model in een andere schaal te bouwen !
Voor mij voelt 1:35 zo vertrouwd dat ik 1:72 bijna niet aandurf.
En al zie ik veel mogelijkheden in deze schaal, tóch begin ik er niet aan.
Ik ben benieuwd hoe dit formaat bevallen zal...

Ga je misschien ook een ondergrondje erbij maken ?

Alvast veel bouwplezier Yves super_zps0681fd38.gif
 
@Camaro69: Bedankt,zal mijn beste beentje voor zetten;) !!

@Peter:Eveneens bedankt,het is idd de bedoeling op deze in te werken in een klein dioke,maar vrees dat daarvoor mijn tijd te kort is .
Heb nog een panzer 1/76 liggen die niet meer één geheel is en deze wil ik dan beschadigd er bij plaatsen met nog wat manschappen..!

Grtz yves,
 
Knap model, volgens mij niet eenvoudig op deze schaal. Plus een dio, ben benieuwd! Maar dit kanook later, hè. Suc6!
 
Knap model, volgens mij niet eenvoudig op deze schaal. Plus een dio, ben benieuwd! Maar dit kanook later, hè. Suc6!

Dat dio gaat zowiezo voor after-valentijn zijn Swa.... Zal al blij zijn dat ik het model zelf afkrijg tussen de kookpotten door...:D Bedankt voor de aanmoediging !!

Grtz yves,
 
Ok mannen effe vlug een paar foto's voor ik ik in mijn bed kruip...
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Sorry voor het snel gaan van de opbouw zonder uitleg..tijdsgebrek!!!Heb wel ondekt dat het achterste stuk van de tank niet terug te vinden was in de sprues ...probleem op het zelf te maken op korte tijd..de rest zal voor zondag zijn...zal zien hoever ik geraak mannen..moet wel zeggen dat dit initiatief een leuke sfeer met zich meebrengt en wil iedereen nog veel succes wensen met de verdere build van zijn project...!!!!

Grtz yves,
 
Mooie vorderingen Yves, ziet er echt goed uit!
 
Netjes Yves, komt helemaal goed. Tot morgen.
 
Hopelijk lukt het makkelijk voor de achterwand te maken, maar met een camouflage netje hier, een rugzakje daar,... ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan