Hoofdsponsor

1/76 Sherman "Calliope" Tank [wip]

A kijk an ! de Shermie zit al in elkander.. lekker doorgewerkt Yves, nu het gevaarlijke deel nog.
Mooi werk !
 
Bedankt mannen...heeft toch iets magisch dit weekend...!

Grtz yves,
 
Al een mooie vooruitgang.
 
Heb mijn project moeten staken heren..was niet meer in staat tot het verder afwerken....(horeca en valentijn was een te zwaar weekend)nu de rust is teruggekeerd..deadline van zondag was nie haalbaar tot mijn grote spijt..!deze krijgt wel nog een vervolg...!

Grtz yves,
 
Het is geen ramp, maar heb je bouw wel gemist dit weekend ;)
We verplaatsen je topic wel binnen enkele dagen :)
 
Jammer Yves, je was goed op weg. Maar als er dingen ontbreken op de sprues en het ook nog op andere vlakken qua tijd wat tegenvalt, is er niets aan te doen he.

Een voordeel: je bent al een heel eind en kunt nu voor de detaillering iets meer tijd gebruiken.

Ik blijf het topic volgen wanneer je verder gaat :)
 
yves, is toch al een mooi project, succes met de verdere bouw.
 
Dag dames en heren,ben wederom begonnen met mijn opde klippen gelopen projectje,nogmaals ne sorry...
Heb de tank verder afgewerkt,alsook de raketlanceerders uitgeboord..
attachment.jpg
Het stuk dat ontbrak heb ik zo opgelost...misschien nog wa camo overhangen of veel slijk...! ;-)
attachment.jpg
de bevestigingen van de raketlaunchers... even doorgebeld naar HQ dat alles volgens plan verloopt..
attachment.jpg
Dan dit vanavond al in een eerste kleurlaag gezet..nu nog met een tintje lichter de accenten leggen..
attachment.jpg
attachment.jpg


Ziezo,dat is het tot hiertoe..

Grtz yves,
 
@Krutje:Bedankt..!
Hier de volgende update..
De tracks geschilderd en gemonteerd,een beetje kleurnuance proberen in te brengen,en alsook de draagstangen gemonteerd.
Bij die laatste waren er geen gaatjes voorzien voor bevestiging dus was passen en meten kijkend naar echte modellen.!
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ben er nog nie goed uit of ik er bagage ga op aanbrengen,als ik zie naar de referentie foto's ,kom je dat weinig tegen...enkel de modelbouwmodellen..?
Nu nog fingers crossed voor het passen van de launchers maar daarover op enn volgende update meer... ;-)

Grtz yves,
 
schoon tank , wel zot me die launchers :)
en heel schoon gespoten.
goe bezig :)
 
Dat begint er mooi uit te zien.

Wat betreft bagage: als je het op foto's niet ziet, beter niet doen als je realisme nastreeft. Modelbouwers willen het onderwerp veelal mooier of interessanter maken dan het was, wat als reden heeft dat de kijker dan langer interesse blijft houden in het beeld. Voor beide uitgangspunten valt wat te zeggen.

Ikzelf probeer zo realistisch mogelijk te zijn, maar geef toe dat een model met meer bagage (letterlijk en figuurlijk) misschien aardiger wegkijkt.
 
Bij deze zou je inderdaad misschien beter de bagage weglaten, als je bedenkt welke vlammen er achteraan uitkomen, zou het kunnen zijn dat de bagage geflambeerd zou zijn :laugh:
 
Mooi vorderingen Yves en strakke bouw vriend misschien toch de bagage er af laten ik denk dat het anders teveel gaat worden...
 
@indi:Merci makker..!
@Roy:Wil het realistisch houden dus zoals jezelf ook aangeeft "no luggage"..;-)
@Beyond: Kan er wel over denken van een paar stukken vlees op te leggen,dan onstaat er een nieuwe kit: de Calliope-keuken..? ;-)
@Bedankt vriend..is beter zonder zoals in onze hobby het spreekwoord telt soms:" less is more". ;-)

Grtz yves,
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan