Hoofdsponsor

1/35 SdKfz 251/6 [wip]

Hey,

Rik, goed gelukt zou ik zeggen. Het contrast tussen binnen en buiten is groot en levert altijd een mooi plaatje op.
Goed gewerkt...😉

fantastisch , dat is iets wat ik nooit zal kunnen evenaren door mijn gebrek aan kleurherkenning ( daltonisme ) maar vind het uitzicht toch wel de moeite hoor
ik kan er wel van genieten ik kijk er graag naar en vergelijk dan de kleuren die ik mij kan herinneren herkennen kan ik ze niet maar ik vergelijk meer met hetgeen ik al ooit gezien heb , ik weet het is moeilijk uit te leggen maar zo moet ik het ongeveer doen andere gewone kleuren ken ik wel zoals rood geel blauw oranje maar zeker geen bruin of groen die ongeveer dezelfde kleurhevigheid hebben , dus ik weet dat gras groen is dus ik vergelijk in gedachte iets anders met gras en dan zal dat wel groen zijn anders vraag ik het gewoon aan mijn vrouwke
Veel mensen begrijpen dit niet , niet dat ze denken dat ik dan alleen grijs en wit of zwart zie en dan gaat het gewoonlijk welke kleur is dat of welke kleur denk je dat het is en zo van die dingen
Ik schaam me er ook niet voor ik zeg het gewoon zoals nu
En toch vind de kleuren zoals ik ze zie knap en daarom sta ik altijd vol bewondering dat jullie dit zo mooi kunnen
grt
Marc

Thanks, gastjes !

@Coachke : dat is inderdaan sneu, vooral in onze hobby, waar kleur een heel belangrijke rol speelt. Veel modelbouwers voeren een eeuwenlange discussie over de tint in een bepaalde kleur, (denk maar aan het Russisch 4BO), terwijl jij waarschijnlijk al heel content zou zijn om het kleur op zich al te kunnen onderscheiden.
Toch bedankt voor je reply.

Groeten Rik

Hey,

Indd, ikzelf lijd ook onder dat gebrek, een gedeeltelijke kleurenblindheid waardoor kleuren onderscheiden moeilijk is. Gelukkig zie wel de hoofdkleuren en de blekere soorten. Bij donkere kleuren lukt me dat niet. Foutje in het DNA.....
Vandaar dat ik alles moet opschrijven en zo mijn mooie hobby kan beoefenen. 😉

Goedenavond Beste Kijkers !

Het voertuig is af, resten enkel nog wat details vooraleer het naar de afdeling diorama bouw verhuist.

attachment.jpg

De draagstangen van de antenne zijn gemaakt uit hout, dit vanwege het isolerend karakter van dit materiaal. Net als de kolven van de MG's en de stelen van het gereedschap. Om hier wat variatie te bekomen heb ik met verschillende mengsel olieverf het houtwerk afgewerkt.

attachment.jpg

Enkele jerrycans en een Duitse helm worden nog opgehangen over de rand, dit met het oog op het komend dio.

attachment.jpg attachment.jpg

Het wiel achter de voorbumper is een eigen toevoeging. Het is een resin exemplaar (eigen afgietsel) waarvan het midden is uitgeboord evenals de acht bevestigingsgaten. Om het wiel op zijn plaats te houden, zit het vast met een lederen riem.

Tot zover dit topic, nadat Berlin 1945 is afgewerkt, komt dit in een Noord-Afrika diorama.

Groeten Rik

Hey Rik,

Indd, knappe verwering. Je verschillende soorten houtbewerking komen mooi uit en geven een kleurrijk geheel.
Knap :)

@Buzzy : thanks, but : keep on dreaming...

@Wouter : bedankt, een stoffig effect moet wel, voor Noord-Afrika.

@Swaken : alle hout in dezelfde tint zou afbreuk doen aan het geheel. Vooral omdat ik de draagstokken van de antenne een houtkleur gegeven heb, moet ik wel voor variatie zorgen. Ik denk dat deze meestal meegeschilderd werden in het kleur van het voertuig, maar het houtkleur geeft meer variatie.

Groeten Rik

Ziet er terug prachtig uit, zoals we gewoon zijn van u hé, Noord Afrika, hmmm ben ik wel benieuwd naar.

Grtz Bart.

Ziet er heel goed uit.
Je zou misschien nog wat restjes afgebladderde verf op de draagstangen van de raamantenne kunnen doen.

Peter

Terug
Bovenaan