Goedenavond Beste Kijkers !
Thanks, Coachke.
Allez, hierbij de vorderingen van de zondag.
De raamantenne is gemaakt van messingdraad, veel steviger als het kit onderdeel. Wel heb ik het op de originele pootjes geplaatst, deze zijn stevig genoeg en goed voorzien van detail. Alleen de rivetten op de voet dien ik nog te vernieuwen.
De antenne van de boordradio staat nog in dryfit (scheef). Het is een stukje glasvezeldraad, groot voordeel : elastisch.
Eén spatbord heb ik vervangen door een koperen exemplaar zodat ik wat vervormingen kon aanbrengen. De open zijluiken zijn scratch in plasticard omdat de kit onderdelen 1.5 mm dik waren en dit niet echt aanvaardbaar is in een open stand.
Op de eerste foto is het beter te zien, maar de ontvangstkabel van de radioinstallatie gaat via een brugje op de rand van de kuip, via de houten poot naar de raamantenne alwaar hij vastgemaakt is aan de antenne. Het buitenraam van de antenne is één stuk draad, beide uiteinden komen bijeen waar de kabel bevestigd is. De uiteinden zitten gevangen in een buisvormig koperen plaatje. Hierdoor is de las in het raam verborgen en had ik een bevestigingspunt voor de radio kabel. Op PMMS vond ik de juiste afmetingen om de pootjes te plaatsen, vandaar dat er nog zwarte markeringen te zien zijn op de kast, want Zvezda is niet heel secuur met het aangeven van de bevestiging.
Nu nog de vooras monteren, de lichten en tools en nog wat kleine prullen. Dan kan ik stilaan aan schilderen beginnen denken.

Groeten Rik