Hoofdsponsor

1/35 SdKfz 251/6 [wip]

Goedenavond Beste Kijkers !

Een nieuwe update :

attachment.jpg

De vering aan de achterzijde van de voorzetels. Links het tool dat ik gescratcht heb om de koperdraad rond te winden. Vier van deze draadjes zijn boven elkaar geplaatst op de rugleuning. Met een druppel Revell plastiek lijm is de draad vastgezet, gewoon door het smelten van het plastiek heeft de draad zich vastgezet.

attachment.jpg

En zo zien beide leuningen er nu uit. En nee, de rechter leuning staat niet scheef tov de linker, ik heb dit zojuist nog gecheckt !
Aan het paneel dat de cabine scheidt van de motorruimte waren de pedalen vast gegoten, deze heb ik even omgebouwd naar koperen exemplaren.

attachment.jpg

De Ausf A & B waren voorzien van zitbanken met een lederen zitting, Zvezda heeft er echter iets ingestopt dat eerder doet denken aan houten exemplaren, dus de MS bovengehaald en wat geboetseerd.

attachment.jpg

En terwijl dat ik toch bezig was met de MS, het dekzeil dat vooraan opgeborgen zit, ook maar even onder handen genomen. De riempjes zijn gesneden van een seal van een yoghurtpotje. De beugeltjes een stukje koperdraad dat in de MS vastzit. De houder voor de geweren, rechts op de foto, viel om tijdens het lijmen. Daardoor zijn er lijmsporen te zien, dus dat wordt nog wat schuren vooraleer ik de opbergbak kan vastlijmen.

Groeten Rik

Goedemiddag Beste Kijkers !

Een update met de tussentijdse schilderwerken. Het interieur wordt geschilderd vooraleer ik kan verder bouwen aan de buitenzijde. De radio is volledig gemonteerd en voorzien van bedrading (in scratch). Ik weet niet of de draden juist verbonden zijn, bij een test kon ik in ieder geval geen verbinding leggen met andere radio's... :|

Maar zo ziet de toestand er momenteel uit :

attachment.jpg

attachment.jpg

Enkele draden hangen nog te zweven, deze worden later verbonden met de antennevoet of raamantenne.
attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende stap is de deurtjes er in, eerst blijven ze beweegbaar, maar uiteindelijk blijven ze in open stand. Dan kan ik de kast sluiten, de motorkap er op en dan verder met de bouw van de buitenzijde. Daarna krijgt hij zijn panzergrau basiskleur en een DAK jasje.

Groeten Rik

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of de draden juist verbonden zijn, bij een test kon ik in ieder geval geen verbinding leggen met andere radio's... :|

Je zou het inderdaad bijna gaan geloven. Wat een prachtig filigraanwerk... luxe went als jouw topics worden bekeken, maar het blijft prachtig om te zien.

@Michiel en Peiper : thanks.

@Buzzy : met veel plezier blijf ik foto's posten van mijn werk, vooral in de hoop om bij jouw de microbe aan te wakkeren om ook met je 251's te starten, Werner ! Onlangs nog op een beurs een leFH18 gekocht om aan een Ausf C te hangen en zo een 251/4 te bekomen.

Grtz Rik

Goedenavond Beste Kijkers !

Thanks, Coachke.

Allez, hierbij de vorderingen van de zondag.

attachment.jpg

De raamantenne is gemaakt van messingdraad, veel steviger als het kit onderdeel. Wel heb ik het op de originele pootjes geplaatst, deze zijn stevig genoeg en goed voorzien van detail. Alleen de rivetten op de voet dien ik nog te vernieuwen.

attachment.jpg

De antenne van de boordradio staat nog in dryfit (scheef). Het is een stukje glasvezeldraad, groot voordeel : elastisch.

attachment.jpg

Eén spatbord heb ik vervangen door een koperen exemplaar zodat ik wat vervormingen kon aanbrengen. De open zijluiken zijn scratch in plasticard omdat de kit onderdelen 1.5 mm dik waren en dit niet echt aanvaardbaar is in een open stand.

attachment.jpg

Op de eerste foto is het beter te zien, maar de ontvangstkabel van de radioinstallatie gaat via een brugje op de rand van de kuip, via de houten poot naar de raamantenne alwaar hij vastgemaakt is aan de antenne. Het buitenraam van de antenne is één stuk draad, beide uiteinden komen bijeen waar de kabel bevestigd is. De uiteinden zitten gevangen in een buisvormig koperen plaatje. Hierdoor is de las in het raam verborgen en had ik een bevestigingspunt voor de radio kabel. Op PMMS vond ik de juiste afmetingen om de pootjes te plaatsen, vandaar dat er nog zwarte markeringen te zien zijn op de kast, want Zvezda is niet heel secuur met het aangeven van de bevestiging.

Nu nog de vooras monteren, de lichten en tools en nog wat kleine prullen. Dan kan ik stilaan aan schilderen beginnen denken. :wub::8

Groeten Rik

Knap terug man. Ik ben enkele jaren geleden aan een 251/4 ausf C gestart samen met de LeFh18. Hij staat al gedeeltelijk in kleur. Hier op het forum heb ik er nog ergens een topic van. Zal hem een dezer ook eens moeten af werken. Die van mij is de gecombineerde AFV kit. Het is tijdens de bouw van deze en tijdens het opzoekwerk dat ik de 251 zo een prachtig voertuig ben beginnen vinden. De laatste kitjes die ik in elkaar gestoken heb waren allemaal panzers en dit komt omdat ik gewoon zin had om te bouwen zonder veel poes pas en dat ik dit niet met een 251 wil doen. Die wil ik proberen om top te maken maar heb er nog wat ervaring voor nodig.

Mooie werken weer Rik... jammer dat je geen verbinding krijgt met deze radio, ziet er nochthans goed aangesloten uit...

Hadden deze radio operatoren ook een keelmicrofoon zoals bij het geschut (Marder III bvb?? )

Terug
Bovenaan