Hoofdsponsor

1/35 SdKfz 251/6 [wip]

Hey,

Rik, da's hier Indd een serieuze verandering. Mooi afgewerkt die binnenkant. Dat is nu echt wel het voordeel van een open voertuig, je kan deze afwerken zodat alles nog goed zichtbaar blijft.

@Buzzy : inderdaad, een 251 vergt wat meer vaardigheden als de doorsnee tank. Goed voornemen om eerst nog wat te oefenen op 'simpeler' tuig.

@Silenoz : ik dacht ook dat de bekabeling juist is. Erwin kan hierover uitsluitsel geven, hij is beter op de hoogte van Duits radioapparatuur. Ik denk dat de keelmicrofoon eigen is aan panzers, op de foto's die ik bezit over de radio's in de 251 zijn er toch geen keelmicrofoons te zien.

@Yves : thanks.

@Swaken : dat is inderdaad het leuke aan een halftrack. Lekker detail insteken en achteraf is al je werk nog volledig zichtbaar.

Groeten Rik

Heb eens nagekeken maar vind er geen duidelijk antwoord op.
Standaard type koptelefoon type Dfh.a. en een handmicrofoon, type met drukknop lijkt het meest voor de hand liggend.
Keelmicrofoons zijn blijkbaar enkel bij tanktroepen in combinatie met een Dfh.b. koptelefoon voorzien van grotere cups die beter over de oren passen om ongewenst geluid van binnen het voertuig te weren.

amai , das gene zever die bekabeling , prachtig werk . dikke proficiat al ik zal het zeker met plezier volgen :-)
wat materiaal gebruik jij voor die kabels? ben gewoon curieus

thx
ik zal het eens uittesten :-) , nog 1 vraagje : met welke lijm plakte koper aan plastiek???

Ik blijf het geweldig vinden wat militaire bouwers voor elkaar krijgen.

Koper kleef je op plastiek met behulp van secondenlijm (ik maak meestal gebruik van de dunne secondelijm of de gelversie), soms kan je ook gebruik maken van blanke lak, houtlijm, Gator glue, gators grip, ... hangt een beetje af van de situatie, grootte van de stukjes enz...

Goedemiddag Beste Kijkers !

De halftrack is afgebouwd en dus klaar voor een kleurtje.

attachment.jpg

De toolholders komen van Griffin Models, simpel om samen te stellen, maar toch realistisch. De hefboom was origineel niet voorzien door Zvezda, maar foto's toonden het gebruik ervan, dus vlug effe gescratchd. De zwengel eronder was wel voorhanden in de kit, maar een messingdraadje oogt toch nog beter.

attachment.jpg

De materiaalkoffers op de zijkant zijn door Zvezda in één effen onderdeel gemaakt, enkel de bovenkant had textuur. Daarom met de figuurzaag de zijkanten ingezaagd zodat ik drie aparte koffers kon uitbeelden.

attachment.jpg

Intussen zit de primer er op en is het panzergrau ook al gespoten. Nu volgt nog een laag vernis, decals, die ik dan bescherm met nog wat vernis, gevolgd door een blauw filter vooraleer ik begin met haarlak en DAK geel...

Foto's volgen....

Groeten Rik

Damn.. niets op aan te merken! Ik doe echt mijn best, maar zie niets wat kennelijk verbeterd zou moeten worden. Dit wordt een topper, maar dat was al duidelijk.

Dat is ook mijn probleem Roy.
Ik zou wel graag willen weten hoe je de raamantenne zo netjes hebt gesoldeerd hebt.

Peter

Thanks for the comments.

@Buzzy : you wish !

@Makamba : eerst heb ik het buitenraam netjes geplooid volgens het voorbeeld in de kit. Het slot (waar beide uiteinden samenkomen) zit gevat in een buisvormig koperen plaatje dat tevens dient om de antennekabel te bevestigen, zo is er geen naad zichtbaar. Dan eerst de langsstaaf gevormd en gesoldeerd. Dan de beide andere 'banaantjes', waarbij ik er op gelet heb dat ze mooi in elkaars verlengde liggen. Piece of cake...

Intussen is de halftrack klaar voor de haarlak methode :

attachment.jpg

Het interieur is verborgen dmv sponsjes, de radio is afgeplakt met papier en tape.

attachment.jpg

Na het panzergrau en wat highlights werd een laag clear vernis aangebracht. Daarna de decals, geseald met een nieuw laagje vernis. Als laatste is een filter aangebracht met AK Blue for Pz Grau.

Groeten Rik

Een zondagnamiddagje kunnen verderwerken aan deze halftrack, met als resultaat een DAK jasje :

attachment.jpg

Na gisteren een laag Alclad vernis aangebracht te hebben, heb ik één en ander nog afgeplakt ter voorbereiding van de haarlak techniek.
Alle decals werden afgeplakt, evenals alles onder de spatbordlijn. Bij het verwijderen van deze tape heeft de decal op de rechter achterdeur gelost, dus dit werd opgelost met een halve andere decal. Wat fout ging weet ik niet, hij was bevestigd met DACO, wat toch een sterk middel is... Intussen is er al een ander exemplaar aangebracht.

attachment.jpg

Volgende stap is het geheel beschermen met een laag vernis, maar eerst laat ik alles flink drogen.

attachment.jpg

Mooi contrast tussen het donker interieur en de woestijngele kast.

attachment.jpg

De woestijngele kleur is een mix van 3 delen XF59 en 1 deel XF57.

Groeten Rik

Terug
Bovenaan