Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.251/4 Ausf C [wip]

Hey G.

Bedankt, dat doet deugt zulke opmerkingen.
Hier zijn de foto's.
Is wel niet veel op het eerste zicht maar was nog wa werk aan de wielen (verven, drogen, kleven, ...)
Heb ook opgemerkt dat de chauffeur te hoog komt met zijn hoofd voor de upperhull.
Van de upperhull heb ik nog geen foto's (is ook nog ni veel aan gebeurd (enkel de zij"raampjes").
Hier de foto's:
main.php

main.php

word vervolgd.

Volgende update, je ziet niet veel verandering doordat het nu wat details zijn maar ze zijn nodig e.

Hier de 2 MP40's:
main.php

De evolutie van de K98:
main.php

Nu een paar foto's van de binnenzijde:
main.php

main.php

main.php

Veel verandering is er niet maar zit de laatste tijd wat in verkort van tijd.
Ga wel proberen om nu wat verder te kunnen werken aan deze.

Vandaag nog wat verder gedaan.
Heb nog wat aan het interieur gewerkt en de upper hull.
main.php

main.php

main.php

main.php

En nu moet ik me gaan klaar maken.
Een mens moet af en toe nog eens gaan werken ook e.:)

Ziet er goed uit Buzzy. Niet vergeten washes aan te brengen aan de binnenzijde voordat je hem dicht doet hé.

Prachtige karabijnen!
Maar ben je bij de enkele (die achter de 3-zitsbank) de loop vergeten te schilderen? Of is dat de foto?

Peter

@Erwin: dat moet inderdaad nog gebeuren zeker de bestuurderspost en passagier want deze zitten onder de hull als hij dicht is. De rest ga ik achteraf doen denk ik, de hull is bij dit voertuig toch open en is misschien beter aan te sluiten dan aan de buitenkant. Of denk ik verkeerd.

@InFlandersFields:dit is gedaan met het setje van LIFECOLOR. Die hebben zo eentje voor wapens.

main.php

@makamba: bedankt voor de opmerking. In het echt zie je het niet zo goed.
De loop heeft een verflaag gehad maar kan nog een laagje gebruiken.
Die verf van LIFECOLOR gebruik ik zeer graag maar men moet dus opletten of ze overal goed dekt.

Bedankt voor de complimenten allemaal.

Laatst bewerkt:
Ziet er al heel goed uit he :D dat setje lifecolor voor de wapens heb ik nu ook... Ga er ook eens mee experimenteren...

Ik gebruik de verf van LIFECOLOR heel graag. Tot. Nu toe ben ik er heel tevreden van. Ik probeer mijn best te doen met dit project omdat ik de bedoeling heb om de ganse collectie varianten van de 251 te maken en zou jammer zijn als ik daar mijn tijd niet zou in steken om er iets mooi van te maken. Besef wel dat de laatste beter zal zijn dan de eerste maar dat is dan de ervaring e.
Alvast bedankt voor het compliment.

Hey, hier is nog eens een update.
Heb vandaag nog eens een beetje kunnen verder doen.

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

Ziezo, dit is het voor vandaag.
Opmerkingen en tips nog steeds welkom.

Buzzy, kan het zijn dat ik over je deurscharnierwerk nog gietnaden zie lopen ? Ik ken dit materiaal niet goed dus ik ben niet zeker.

@GUnit: als ik de foto's bekijk zie ik het ook. In het echt is het niet zo duidelijk. Zal straks thuis nog eens kijken en ze nog proberen te verwijderen. Bedankt voor de opmerking. Was zelf nog niet opgevallen.

Man man Buzzy, ik heb compassie met je. Al die interieurtjes die jij gaat maken.
Ik had ooit hetzelfde plan om alle 250 en 251 te maken. Na 4 stuks was mijn enthousiasme ferm bekoeld. Ik heb er 1 verkocht en nog 4 in de kast liggen en die liggen daar voorlopig goed. :-)

Mooie geweertjes inderdaad. Hoe gebruik je die reflecting agent en zo?

@Philipson: voor die reflecting agent verf ik eerst het stuk met de gewenste kleur en dan met een borstel (liefst een oude) wrijf ik de onderdelen overdadig in met de reflecting agent. Wel iets onder leggen want het grootste gedeelte valt van uw borstel op tafel.

Ik zie dat je ook al aan het preshaden bent. Doe je die andere hoeken ook?

Wat u preshaden noemt zijn vermoed ik de kleuring op de achterzijde.
Dit is een toevallig effect van het spuiten van de scharnieren. Maar toen ik het nu nakeek versta ik wel het misverstand.
Was wel goed opgemerkt maar heb er nog geen ervaring mee.

Nog een kleine update gedaan vandaag en onmiddelijk de nieuwe airbrush getest.
Is niet veel aan gedaan maar wel een grote verandering.

main.php

main.php

main.php

main.php

Misschien morgen het vervolg.

Terug
Bovenaan