Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.251/4 Ausf C [wip]

Proficiat Buzzy. Voor je eerste friuls heb je meteen één van de moeilijkste gekozen en het tot een zeer goed einde gebracht. Nog juist de rubberen hoedjes plaatsen. Zorg er wel voor dat ze allemaal mooi in het gleufje zitten en allemaal geplakt worden onder dezelfde hoek.

JM

Mooi werk Buzzy.

De draad van Friul kun je tot een stijf geheel maken door beide uiteinden in een tang te nemen en eens goed te trekken tot je hem voelt rekken. Op de lengte van een Friul draad kan dat tot een centimeter gaan. Dan is de draad mooi recht, de uiteinden die in de tang zaten afsnijden en de draad is klaar om als stift te dienen in de tracks.

Vindingrijk tool dat je gebruikt om je stiften te knippen.

Groeten Rik

@Jeanke: bedankt voor je reactie man.
De rubberen pads zijn ondertussen ook aangebracht maar heb ik nog geen foto's van.
Ik heb wel op elke pad de tand die in de gleuf van de track gaat wat moeten afschuren doordat mijn asjes een halve mm dikker zijn dat de originele.

@InFlandersFields: bedankt voor de tip man, ga wel voorlopig de gekochte baartjes gebruiken maar in de toekomst zal ik je tip zeker eens gebruiken. Nu gaat de draad die er bij zit in de scratchbox.

Knappe tracks. En kosten wat tijd en Euris, maar het resultaat is er altijd naar.

Bedankt voor jullie reactie mannen.
Die Friuls zijn inderdaad niet goedkoop en er kruipt wel wat tijd in maar het geeft wel een meerwaarde aan je voertuig e.

Heb vandaag de Friuls verouderd met AK product met dit als resultaat. Moet wel de rubber blokjes nog verven. volgende keer zal ik eerst de track's bewerken met het AK product en pas erna de blokjes plaatsen.
Ben best wel tevreden voor een eerste keer.

SDKFZ25147_zps76857d8b.jpg

Laatst bewerkt:
Hier zijn de rubber blokjes ook geverfd in "Vulcanized Rubber" nr: UA732 van LIFECOLOR.

SDKFZ251448_zps885618c8.jpg

Nu ze nog plaatsen op de 251 en dan kan de AB boven gehaald worden voor modder effecten.

Nice tracks ! Breng je nog wat pigmentpoeders op ? Dan kun je wat roesteffecten en een basis modder aanbrengen.

Groeten Rik

Die zien er goed uit Buzzy.
Ik neem ook aan dat er nog pigmentpoeders op de tracks komen, straks ?
Prima resultaat tot nu toe, maat.

Mark

De pigment poeders komen er inderdaad nog op, ga straks denk ik nog wat verder doen en wie weet straks misschien nog wat foto's.
Alvast bedankt voor jullie reactie's.

Laatste update voor vandaag.
Een beetje pigment en gemonteerd op de 251.
Als de 251 in een verder staat is komt er ook nog modder op hoor.

SDKFZ25149_zps6791a974.jpg

Maar goed dat er nog modder op komt Buzzy. Hoe zou je die roest op de tracks anders kunnen verklaren...:P
Schilderwerken zien er in ieder geval al goed uit.
Laat het vervolg maar op ons los.

Mark

Awel, laat ons zeggen dat dat het al geruime tijd stof stond te vatten en dat ik het nog niet helemaal opgekuist heb.
Het is dus niet het licht Bart.:$ :$ :$

Hallo Buzzy, knap gedaan tot nu toe. Ik zou alleen de tracks (de zijkant) nog eens bewerken met een stalen borstel zodat het tin terug een beetje zichtbaar wordt (waar de tracks schuren word het blote metaal terug zichtbaar).

JM

Terug
Bovenaan