Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.251/4 Ausf C [wip]

Hallo,

Hier een nieuwe update.
Heb nog wat verder gedaan met de ophanging van de wielen (voorwielen en van de tracks).

Detail voorwielen:
main.php

Rechter kant:
main.php

Linker kant:
main.php

Onder aanzicht:
main.php

Wieltjes klaar om te spuiten:
main.php

Wielen bijna klaar:
main.php

Dit is het voorlopig.

Kleine update,
Had vandaag niet veel tijd maar heb toch de chauffeur van de 251 gemaakt en achter zijn stuur gezet.

main.php

main.php

main.php

main.php

Het enige spijtige aan dit type voertuig is dat je de chauffeur niet echt meer ziet zitten als het model af is.

Het enige spijtige aan dit type voertuig is dat je de chauffeur niet echt meer ziet zitten als het model af is.

Maar hij zit er wel hé ;)
Soms zie je iets maar heel erg subtiel aan een model, en dat kan het totaalbeeld maken of kraken....

Maar hij zit er wel hé ;)
Soms zie je iets maar heel erg subtiel aan een model, en dat kan het totaalbeeld maken of kraken....

Dat is ook de reden waarom ik hem er in zet. Het zijn soms de details die het hem doen e zoals u zegt.
Hierdoor word het model gemaakt of gekraakt.
En inderdaad hij zit er wel.
Ik merkte ook op toen ik op zoek was naar een figuur dat deze voor de 251 bijna overal uit productie zijn of niet meer te bekomen zijn.
Vrees dat dit een volgende probleem zal worden in de loop der tijd.

Ik merkte ook op toen ik op zoek was naar een figuur dat deze voor de 251 bijna overal uit productie zijn of niet meer te bekomen zijn.
Vrees dat dit een volgende probleem zal worden in de loop der tijd.

Volgende probleem.......volgende uitdaging bedoel je waarschijnlijk ;) ,daar bedoel ik mee,.....zelf sculpteren van voertuig-bemanning,er zijn hier toch op dit forum enkele mensen zéér bedreven in ,en zullen je graag tips geven :)

@Kevin: wij doen ons best. De updates zullen nu wel zo vlug niet meer volgen als de laatste week op al mijn topic's omdat mijn week verlof er op zit.
Ik mag vanavond gaan werken maar doen os best om er aan verder te doen.

In elke Dragondoos zit een chauffeur. Als je ze niet allemaal gebruikt heb je er rap een collectie.

@Philipson: ik had ondertussen ook al de indruk dat dit zo was als ik op internet de inhoud van de dozen bekeek.
Is de bedoeling dat elk voertuig de gepaste bemanning krijgt. Zal moeten uitkijken voor dozen van Dragon zeker e.
Heb voorlopig nog 2 chauffeurs liggen maar 1 ervan heeft ook al een bestemming.
De 2de nog niet daar het een SS chauffeur is volgens zijn uniform.

Soms moet je op beurzen eens rondkijken tussen de figuren. Of in winkels eens neuzen..
Hier en daar vindt je nog wel figuren die aangepast kunnen worden voor in je voertuigen ;)

@beyond: ben nog vrij nieuw in het modelbouwwereldje maar ben al wat op internet aan het zoeken geweest naar figuren en beurzen om te kunnen gaan neuzen.
Toch bedankt voor de tip. Ik dacht dat er op 2/12 ergens een beurs was maar zal nog eens moeten gaan zoeken, weet ni meer waar.

Dacht dat zvesda ook een doos sdkfz bemanning had,

Mja als je er echt om verlegen zit, ik kan er nog wel een missen ook denk ik...

Van zvesda heb ik al zo een set. Is trouwens die chauffeur die er hier in zit nu. Een extra chauffeur is natuurlijk altijd welkom. Tot nu toe speel ik er nog steeds mee om ze alle 23 te maken heb dus nog wel wat chauffeurs nodig e.

Laatst bewerkt:
Zoek anders eens tussen de merken Warrior, Verlinden, Nemrod,.....
Ik denk wel dat er sommige merken chauffeurs in hun gamma hebben ;)

Ik vind er voorlopig nog maar merk op dat sommige uit het gamma blijkbaar gaan volgens uitleg op webshops.
Het ding is dat een gewone chauffeur er niet in past door de hoek die de benen maken. Stoel staat lager tegen de grond dan bij andere voertuigen (vb kubelwagen).

Bij wat opzoekwerk ben ik wat info tegen gekomen over de After market sets die verkrijgbaar waren in 2001 voor de 251 serie.
(Intussen zullen er al verschillende bij gekomen zijn van andere merken, deze lijst is niet volledig!!!)
Sommige zijn moeilijk te vinden, andere zijn uit productie (rood), maar je hebt alvast iets om naar te zoeken op beurzen ;)

Azimut Productions
*35120 251/2D
*35121 251/7D
*35139 251/16

Chesapeake Model Designs
*CMD-31 251/22

Modelkasten
*K-19 251 track set

Aber
*35A33 251/23

Verlinden
*0564 251/9D
*0739 251/7
*0721 251/20

Eduard
*35-113 251/1D
*35-064 251/1C

The show modelling
*010
*021

Friulmodel
ATL-61 Metal tracks
ATL-07 Metal tracks

Royal Model
*086 251/1D
*225 251/1C

Orion Models
*Sd.Kfz.251 track set

Real Model
*35019

Moskit
*35-17 251 C/D

Voyager Model
*PE35263 251/1

Kupr Resin
K35002 Engine and covers for either of Tamiya Sd.Kfz. 251 Ausf. C or D. New firewall, engine block, radiator, side panels, and detail parts for the interior of firewall. $15

K35003 Sd.Kfz. 251/22 conversion set. To be used with Tamiya's 251 Ausf. D and PaK 75 gun kits, this conversion provides the gun mount with braces, travel rest, new top plate for cab to permit gun traverse, new floor, ammo stowage, short bench for crew seating, blast shield/separation panels for forward cab, and side wall stowage. $25

K35004 Sd.Kfz. 251/C Pritschen conversion. This one is designed for Tamiya's earlier Sd. Kfz. 251 Ausf. C kit, and allows the modeler to build the wooden panel cargo box version of the half track. Everything aft of the armored cab is removed and replaced with a large wooden cargo box. Kit includes rear cab panel, roof panel with two hatches for crew entry/exit, cargo box floor, sides, front and rear with wood grain texturing, and three risers or cross members to support the cargo box on the vehicle's chassis. $25

K35005 Sd.Kfz. 251/2 Grenatewerfer. For the Tamiya 251 Ausf. D, the kit includes a complete 81mm mortar with bipod, traverse bar, crank and shells, a new floor for the kit on which the mortar positioning plates are individually placed to ensure correct alignment, ammo stowage rack with five boxes of shells, and new bench seats. $25

Mr Models
*MR-62 251/22D
*MR-42 251/7D
*MR-52
*MR-60
*A3532

Aires hobby models
*251/21 conversion set

Ordnance model
*G-116

Lijst wordt binnenkort nog bij gewerkt ;)

Laatst bewerkt:
Hey Beyond, bedankt voor de info e.
Dit lijstje zal ik zeker moeten bij houden op beurzen.

Terug
Bovenaan