Hoofdsponsor

1/35 Sd kfz 222 Leichter Panzerspähwagen 2 cm [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Jeanke,

Een mooi afgewogen chipping,netjes.
Zelf zou ik Raw Umber gebruiken voor de washes/pinwash,heeft een mooie diepte,rondom de luiken en dergelijke.
Zeker ook de wielen(banden) een pigment(dark Yellow)behandeling geven.
In ieder geval sterk bezig!
 
Laatst bewerkt:
Heel mooi Jeanke !

Persoonlijk meng ik voor een eerste wash Burnt Sienna en Raw Umber, zodat je een chocolade kleurige wash bekomt.
Pure Burnt Sienna geeft meer een roest effect. Dit gebruik ik dus om roeste aflopers te creëren.
Pure Raw Umber gebruik ik voor pin washes, om bepaalde details beter te laten uitkomen.

Krijgt je krik nog een kleurtje ? Of heb je hem al metallic geschilderd ? Want dat is af te raden, te blinkend. Je voertuig is van kilometers ver te zien als de zon hier op blinkt. Dus ofwel wat panzergrijs (contrasteert met het zandgeel), of anders ook zandgeel, evt een andere tint.

In ieder geval, heel sterk bezig !

Groeten Rik
 
@PeiperJ Heb nu een volledige wash gedaan met Burnt Sienna. Als alles droog is volgt op sommige plaatsen een pinwash met Burnt Umber. Als dan alles goed droog is kunnen we met pigmenten beginnen (bvb op de banden).

@InFlandersFields : de krik wordt nog onder handen genomen met pigmenten zodanig dat het blinkende van het Metallic gun verdwijnt.

Groetjes
Jeanke
 
Hallo,

Washes zijn gedaan. Eerst een lichte wash met burnt Sienna, daarna pinwashes met burnt umber. Volgende stap is een matte vernis opspuiten want ik vind dat hij te veel blinkt. Daarna het rubber van de banden onder handen nemen met mig pigmenten en dan zal hij zo goed als af zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Groetjes

Jeanke
 
Mooi resultaat man. Mooi gemaakt. Dikke proficiat. Ben benieuwd na de pigment behandeling.
 
Hallo,

The finishing touch. Heb de banden en onderstel een behandeling gegeven met City Dust van MIG.
Hieronder het eindresultaat. Benieuwd naar jullie commentaren. Mijn vrouw vindt het een beetje overdone qua roest en zo :(:(.

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Groetjes ;)
Jeanke
 
Hoh, te veel roest, ik vind hem best knap zo.

Grtz Bart.
 
Het is een heel mooi model, maar ergens moet ik je echtgenote wel bijtreden... ik denk niet dat een voertuig in de woestijn veel roest zal krijgen, eerder afgesleten plekken door het gedurig zandstralen van een combinatie wind/zand.
Dat zal op termijn eerder leiden tot bijna blank metaal, vooral op uitstekende delen zoals bvb lasnaden waar de verf op den duur als het ware wordt weggeschuurd.

Nu ja... het is een mooi model en als jij er tevreden mee bent, wij ook hoor! :D

Maare... toch een klein detail... het is me al opgevallen dat veel bouwers veel moeite doen om hun model te verweren, maar als ik de markeringen bekijk zijn die altijd perfect??? :unsure:
Die slijten toch ook af hé?
 
Ziet er goed uit, en volgens mij niet te veel roest hoor.
In de woestijn is het 's nachts veel kouder, en roest vormt zich door de luchtvochtigheid, die dan veel hoger is dan overdag...
Mooi totaalplaatje als je het mij vraagt :)
 
Hey Jeanke,

Je model is schitterend afgewerkt en staat mooi in z'n kleur,maar moest je het teveel aan roest kunnen afnemen,doen!Pas op ,is en blijft geslaagd hé ,is maar een detailke (het teveel aan roest).
 
Hallo,

Ik zou nog es met een fijn penseel de swastika's van de Afrika korps kentekens "aaneenschilderen". deze lijken onderbroken, om de kit ook nog in Duitsland te mogen verkopen.
Het valt me vooral op, op de derde foto.
 
De wagen is prima Jeanke ! Als je wat wil veranderen aan je roest zou ik het enkel wat verfijnen. Bvb de roestplekken rond de deksel aan het motorruim vind ik wat te groot.

Verder moet ik Beyond bijtreden : de sterke afkoeling van de temperaturen 's nachts zorgen voor condens waardoor roest zal optreden op het blank metaal.

Verder is je voertuig prima geslaagd, een echte zandvreter.

Groeten Rik
 
Maare... toch een klein detail... het is me al opgevallen dat veel bouwers veel moeite doen om hun model te verweren, maar als ik de markeringen bekijk zijn die altijd perfect??? :unsure:
Die slijten toch ook af hé?

Dat is zeker waar !! Daarom dat ik meestal de markeringen op mijn modellen spuit mbv mallen. Ttz toch die uit WOII, de huidige hebben teveel andere " teksten" erop staan.
Het voordeel van gespoten markering is dat je ze ook gemakkelijk kan chippen

Tja, wat de hoeveelheid roest betreft, dat is elk zijn smaak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan