Hoofdsponsor

1/35 Sd kfz 222 Leichter Panzerspähwagen 2 cm [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Interieur geairbrushed in gebroken wit (Wit met heel klein beetje Dessert Yellow), granaten,brandblusser,Schmeisser, enz.. geshilderd, onderstel onder handen genomen. Nu nog verweren en we kunnen aan de volgende stap beginnen.

Foto's hieronder
Jeanke

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dat lijkt er al op, mooi schilderwerk, heel netjes ! Mmmm man dat chassis...heerlijk !
 
Dat ziet er inderdaad al heel netjes uit, wel vind ik de sscmeisser iets te veel blinken. Maar ik loop welicht voor op de werken.:wub:

Grtz Bart.
 
Vandaag een wash erop gelegd met Burnt Umber en motor war bijgewerkt. Erna een matte vernis opgelegd. Interieur is nu klaar. Tijd om alles dicht te plakken.

attachment.jpg


attachment.jpg

Groetjes
Jeanke
 
Mooi werk Jean !

Je wash is zeer geslaagd. Misschien nog wat drybrush over de vloer met wat zwarte en/of roestkleuren ? De vloer is zwaarder belast door de beslagen laarzen van de duitse soldaat.

Groeten Rik
 
@Erwindejongh : Bedankt voor het opzoekwerk. Ben echter op zoek naar een DAK figuurtje en niet Duitsers in wintercamo. Thanks anyway.
@InFlandesrsFields. Ik ga de vloer nog aanpakken met Mig pigmenten.

Tot later ^^
Jeanke
 
Hey,

De vloer zeker en vast drybrushen met alu om de slijtage goed te laten door komen. Daaran nog een wash met vuilbruin om het geheel wat te verzachten.
 
@ Swaken : metaalblank (door slijtage) maak ik altijd met grafietpoeder. Als je dat aanwrijft met een zeer kort afgesneden penseel krijg je een mooi glans met een soort zwarte tint in.
Aluminium daarentegen durft bij het dry-brushen kleine alu-schilfertjes achterlaten. Let op, das mijn ervaring é, weet niet wat jij er van vind.
 
Hey Famo,

Ja 'potloden' is ook heel goed en geeft inderdaad een beter schijn van metaal. Ik kan je volgen daarin. ;)
 
Ben nog een beetje aan het knoeien geweest. Alles is ineen gestoken en de gaatjes gevuld me Putty. Hij ziet er wel ni uit :tongue: om foto's van te nemen. Volgende foto's worden verwacht na dat hij zijn primer gekregen heeft.

@Erwindejongh . Bedankt voor het opzoekingswerk. Is inderdaad een mooi figuurtje die goed zou passen bij mijn Sd Kfz 222. Maar vidt hem een beetje duur. 12 Euro + verzendingskosten is een beetje van het goede te veel.

Jeanke :8 :D ;)
 
Hallo iedereen, het is lang geleden maar nu ik zeeën van tijd heb is het terug modelbouwtime. Model is ineengestoken, alle PE is geplakt, Primer gespoten, hoofdkleur gespoten, laagje parket plus opgelegd en decals aangebracht. Nu laten drogen, dan een matte vernis opspuiten en dan kunnen we beginnen met chippen en verweren.



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

geprimerd, eerste verflaag, parket + en de decals.

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot later,
Jeanke
 
Dat is alvast een mooie start !
Maar ik vind je zandgeel wat aan de groene kant, of komt dit door de belichting ?

Succes met je verwering.

Groeten Rik
 
@InFlandersFields : de foto's zijn met kunstlicht getrokken. In werkelijkheid is het niet zo groen (is gespoten met Tamiya XF 60 met klein beetje wit).

Jeanke
 
Mooi spuitwerk, ook de granaten vind ik mooi geslaagd.

Grtz Bart.
 
Hallo iedereen. Nog een beetje geprutst aan mijn voertuigje. Heb een beetje zitten chippen met german Grey en hier en daar wat roestkleuren toegevoegd. Volgende stap de washes. Ben nog aan het twijfelen of ik burnt sienna of umber zou gebruiken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Tot later
Jeanke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan