Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Saving private ryan 1:35 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
thx mannen het is voor mij ook mee gevallen hoor .
maar om ze gewoon te schilderen dat zag ik tog niet goed zitten.
er is nu wel wat meer werk in gekropen maar het is dan ook een heel ander zicht.
en ik probeer nogal eens graag iets uit en soms valt het tegen en soms valt het mee maar telkens leer je er wel iets uit.
 
Mooi Dirk, wat is dat groen spul eigenlijk?
 
dat is van dat fijn gras dat je normaal gebruikt voor gras 1/72 dio komt uit zo een pakje.
heb het eerst statis gemaakt dan de koe grondverf gespoten en in de natte verf gestrooit. doordat het statis is komt het recht te staan. de overschot wat er te veel oplicht met de stofzuiger met een nailonkous er af gezogen zodat het niet verloren gaat. daarna met een penseel al doppend geschilderd. en een beetje in model gelgt
 
bart kan je eens zien wat er in tas nr 3 of 4 zit .
ik vermoed een gasmasker.
dat tasje ga ik wel moeten maken want dat zit niet bij mijn figuurtjes maar hij heeft het wel om hangen.
 
Hallo Amazone, tas nummer 4 is eigenlijk een kaarten/ordertas voor de Officieren, maar werd inderdaad ook gebruikt bij de klerken. Ze staken er notitieboeken en papier in, je kunt ook de potloden zien zitten.
Ik heb z'on een echte, als je wilt maak ik er morgen een foto van. Hij ligt nu op mijn werk.

Grtz Bart.
 
Dat is een mooie techniek met dat gras, ziet er echt super uit !
 
thx wim.

bart dat zou dus wel eens kunnen kloppen want was hij geen reporter of zoiets ?
een foto mag altijt ;)
 
Hoi Dirk, de titel viel me op en ik dacht ook maar'ns gaan kijken....

zeer spannende gebeurtenis, wanneer die mannen een MG42 stelling gaan aanvallen :O

Toffe uitdaging zo'n actiescene na te bouwen :8
Ik ben heel benieuwd naar je vorderingen, tot zover ziet 't er al goed uit. Mooi gedaan die koe !

Kun je misschien een mock-up laten zien van hoe 't er uit gaat zien ?

veel bouwplezier^^
Peter
 
Okee, komt voor mekaar, o ja hij is een Klerk die normaal op HQ werkte.;)

Grtz Bart.
 
Hey Dirk, gij zijt ook van alle markten thuis zie ik, ben zeer benieuwd, het begin ziet er al zeer goed uit. Deze ga ik zeker volgen! Goed bezig!
 
Merci voor de uitleg Dirk. Interessant materiaal.
 
heb nog wat verder gedaan

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

morgen de tekens op de mouw en helm proberen te maken
 
:wow: Dirk, je gaat weer als een raket!
Het figuurtje ziet er al goed uit zeg.

Fred
 
ja nu heb ik wat tijt fred.

moet nog 3 planken aan het schip maken en dan kan ik daar weer goed mee verder en wacht ook nog steets op de figuurtjes. en als die binnen komen gaat dit ff aan de kant. maar nu ik tijt heb doe ik er gewoon aan voort ik moet ook nog de hele ondergrond maken dus hier is nog werk genoeg aan hoor
 
Hier de fotos van de echte kaart/order tas


attachment.jpg


attachment.jpg

Gzrt Bart.
 
thx bart.

er zat maar 1 tas in de kid die ik kon gebruiken hij is wel iets groter denk ik .
en omdat er geen draagriem aan zat heb ik er zelf maar 1 gemaakt want zag in de film dat hij hem gewoon rond had hangen dus heb ik het zo maar gemaakt.
ook de kleur was niet groen maar zoals het hemd dat ze aan hebben.
 
Ik vind de tas mooi gedaan hoor. Wel opletten met de rugzak die heeft ook riempjes, ik niet echt zien of ze er ook bij zijn. Anders op dezelfde manier maken zoals bij je tasje.
Inderdaad de kleur is zoals de jas hoor, die van op de foto komt uit 1945, toen werd alles olijfgroen.

Grtz Bart.
 
Figuur schilderen heb al goed onder de knie hé Dirk, mooi mooi.
 
thx

bart die riempjes zitten er niet op maar goed dat je het zegt dan kan ik die ook nog maken thx
 
attachment.jpg

attachment.jpg

ga deze week eens verder doen , om te beginnen wat bloed en het oog zwart gemaakt dit waren zo wat tips die ik gekregen heb op de leden dag.
nu moet er ook nog wat aarde op de koe komen en dan kan ik aan de ondergrond beginnen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan