Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Saving private ryan 1:35 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ff een vraagje hoe ik dit het best kan oplossen

de arm past niet helemaal omdat hij wat hoger moet zitten.
kan ik dit pinnen en dicht smeren met greenstuf ? of moet ik dit anders oplossen en hoe dan ?

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

ik heb er nu een beetje fimo tussen zitten om te laten zien hoeveel het is. de spleet is 1 mm breed , op de foto lijkt het meer maar heb het gemeten
 
Dat kan je inderdaad doen door gewoon een fijn gaatje te boren in de arm en de torso.
De dikte van een paperclip bv. En die is makkelijk plooibaar.
Eens de arm de juiste positie heeft, een beetje putty gebruiken, mooi schuren en modelleren.
Dat moet voor u een makkie zijn. :)
 
dat was snel erik ;)

thx dan ga ik het zo proberen te doen
 
bella staat inelkaar de spleetjes heb ik dan ook maar dicht gestopt.
de arm is ook gepint en opgevult maar dit moet eerst uitharden

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Zoals beloofd hier een foto en een tekening van de uniformen die werden gedragen tijdens en kort na de landing in Normadië

De smokejas was inderdaad meer bruinkleur, ofwel dark yellow genaamd

Deze komt uit het boek D-Day invasie in Normandië


attachment.php


Deze tekening komt uit The American Soldier U.S. Armies in uniform, 1755 to the present


attachment.jpg

Ik hoop dat je hier iets mee kan doen Amazone,

Grtz Bart.
 
thx bart daar ben ik wel wat mee dan kan ik tog de kleur vergelijken met de kleuren kaart thx
 
Geen probleem, Amazone. Als je nog beeldmateriaal nodig hebt laat maar weten hé.

Grtz Bart.
 
de koe

attachment.jpg

hopelijk vinden jullie het wat

ik heb een hoop foto s in mijn album staan hoe ik het gemaakt heb

http://www.modelbouwen.be/album.php?albumid=685

het waren er wat veel om ze allemaal naar hier te copieren dus daar kan je ff gaan kijken.
als je er meer over wilt weten vraag maar raak ;)

ze moet nog wel verweerd worden maar dat zie ik wel als ze op de ondergrond licht hoe ik dat het beste kan doen nu is ze juist geschilderd
 
Laatst bewerkt:
nog een vraagje over de uitrusting.

achteraan op zijn rug draagt hij een tas waar het schopje ook op zit . als je naar de beelden kijkt steekt er ook nog iets uit de rugzak van boven. nu vraag ik me af of dat een bajonet is ?

en dan hoe maak ik dat netje op zijn helm ?
 
Die koe ziet er goed uit Dirk. Misschien nog wat bloed erop doen voor extra realisme.
 
thx chritophe de afwerking doe ik later er moet ook nog zand op van de rond vliegende aarde van de granaten.
 
Ik vind de koe er ook mooi uit zien, mooie haar structuur.

In verband met je vraagje over de uitrusting, hetgene dat uitsteekt zou normaal inderdaad de bajonet van de M1 Garant moeten zijn. Die zat eingenlijk op de zijkant van de rugzak ( als ze die rugzak meehadden, anders hangde de bajonet aan de stormgordel)

Hier een tekening van de rugzak en de stormgordel die ze in die tijd gebruikten.


attachment.jpg

Zijkant linksboven van de rugzak zie je de bajonet zitten.
Hopelijk heb ik je met dit een beetje verder geholpen.

Grzt Bart.
 
yep thx bart daar kan ik mee verder was gewoon niet zeker maar nu weer wel ;)
 
hey dirk die koe ziet er super uit.... echt fenomenaal... knap gedaan... ben benieuwd naar het vervolg...
 
Die koe ziet er goed uit.
Ben benieuwd naar de rest.
 
Ik heb koeien al wel gekkere dingen zien doen......
Koe-en-Dolfijn.jpg


Maar jou koe is super geworden Dirk.

Fred
 
toen je het uitlegde hoe je die koe ging maken heb ik eerlijk gezegd mijn wenkbrouwen even gefronst, en nu valt mijne mond open.
prachtig Dirk
vgr
Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan