Hoofdsponsor

1/35 S.A.S. Land Rover Pink Panther [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter TomPattyn
  • Startdatum Startdatum
Word dat roze gechipt ? want ik denk dat wel niet zo onwaarschijnlijk is als je weet dat die verf serieus afziet tijdens een zandstorm

Word dat roze gechipt ? want ik denk dat wel niet zo onwaarschijnlijk is als je weet dat die verf serieus afziet tijdens een zandstorm

Daar zat ik ook al aan te denken Famo, alleen welke kleur chip ik dan best mee?

De foto's in daglicht geven idd een veel beter beeld van de echte kleur.

Aparte kleur inderdaad voor een militair voertuig, moest gelijk denken aan operation petticoat:
operation-petticoat-movie-poster-1959-1020377626.jpg

3470943518_f526eb34f3.jpg

Voor wat betreft het fotograferen van rood tinten, nou dat valt niet mee hoor, rood is een vervelende kleur daarvoor.
Wat je kan doen is op je camera de kleurwarmte aanpassen ( Moet je wel een goede camera hebben)
Wat je ook kan doen, en wat makkelijker is, is niet fotograferen op een wit blad. De camera gaat automatisch de kleuren ombuigen naar 18% grijs (ja ja technisch verhaal....:sleep: )
Hierdoor gaat je roze kleur ineens dus met 18% grijs gemengt worden waardoor deze oranjeachtig wordt.
Probeer maar eens dezefde foto te maken met een blauwe achtergrond, je kleur zal veel beter uitkomen dan.

Fred

Beetje technische uitleg waar we toch weer veel van bijleren Fred, bedankt.
Zoals Walter ook al zegde de buitenlicht foto's doen de kleur veel meer tot haar recht komen.
Ook het geel/groene van de camo- rol is veel natuurlijker.
alleen welke kleur chip ik dan best mee?
Daarvoor zou je moeten weten welke ondergrondkleur is gebruikt hé Tom.
Ik denk dat je zelfs tot op het "blote" metaal mag chippen...

Mark

Mooi kleur tijdens de daglichtfoto's :)
Om te chippen zou ik gaan voor grondverf (menie) en naakt metaal...

Ja Tom. Rode menie is dat roodbruine kleurtje (grondverf zegt men ook wel...).

Mark

Tom , een mooi bouw verslag
de kleur is niet te vel roze en dat zal je verwering te pas komen denk ik

tom

Waren die SAS Land Rovers niet eerst in het groen gespoten en daarna overschilderd met dat desert pink? Ik meen dat Tamiya of Italeri oorspronkelijk diezelfde kit ook in het groen hebben uitgebracht. Er bestaat trouwens een identieke PE set voor de beide kits van Eduard doch wel met andere nummers.
http://www.scalemates.com/search.php?section=&q=SAS+Land+Rover&qs=Search

Als ze inderdaad eerst groen waren dan kan er gemakkelijk gechipt worden met groen omdat de ondergrond vormt.
Allez, mijn idee hé.

Idd Erwin, dat zou best eens kunnen... dat vroeg ik mij eigenlijk ook al af.

Deep Bronze Green?
Bijna niet te vinden op de markt. Beter zelf mengen. Er is een heel simpele tamiya mix:
8 eenheden XF5 flat green per 5 eenheden XF62 olive drab. Als ondergrond is het niet belangrijk, maar normaalgezien ook wat clear gloss toevoegen.

Deep Bronze Green?
Bijna niet te vinden op de markt. Beter zelf mengen. Er is een heel simpele tamiya mix:
8 eenheden XF5 flat green per 5 eenheden XF62 olive drab. Als ondergrond is het niet belangrijk, maar normaalgezien ook wat clear gloss toevoegen.

Bedankt, we zullen straks eens zien wat ik thuis heb staan om dit te mixen.

Bedankt, we zullen straks eens zien wat ik thuis heb staan om dit te mixen.

No prob. Een correcte verfmix vinden vind ik heerlijk, zelfs al gaat het maar over chippen of onderlaag voor sterke verwering. Velen gaan er losser mee om gezien de verbleking en pigmentverschillen in real life.

En omdat je er naar vraagt, rode menie primer is trouwens zelf naar verluidt de basis van Dessert Pink (is hier ook al vermeld).
"Lood"menie ook wel genaamd. Daarom verboden vandaag. Vele Scandinavische huisjes zijn in het typische rode spul gezet. Tegenwoordig zet men staalprofielen en soms carrosserie ook nog in het typische donkerrood uit traditie. Zonder lood, maar met een gekozen pigmentje. :P

Vandaag niet verder gedaan aan de Pink Panther maar jullie hadden nog een update tegoed van de voorbije dagen.
Ben begonnen met de verlichting onder handen te nemen.

DSC07350_zps5e57c833.jpg

DSC07351_zps33f64fe2.jpg

DSC07352_zps9a1aafaa.jpg

Soms denk je toch echt wel.... ahum... zouden we niet eventjes eerst wat orde scheppen?Ik sta er nog steeds van versteld als de schilderwerken zijn gestart hoeveel verschillende potjes wij wel niet gebruiken!

En dan gaan de mensen vertellen, ah mooi roze. Neeeeeeee niet mooi roze, weet je wel hoeveel verschillende schakeringen er zijn gebruikt?!

DSC07349_zps5402c0d5.jpg

De jerrycans waren niet wat ze zouden moeten zijn vandaar dit extra kitje gekocht, dit omvat jerrycans voor de Amerikanen, de Duitsers en de Britten.

DSC07353_zps6199f5f8.jpg

DSC07354_zps65e5ce6c.jpg

In de onderstaande foto's zijn de volgende werken aan de gang:

* de machinegeweren
* een eerste wash, heeeeel sterk verdunde Buff ruimschoots opgebracht zodat we reeds een 1ste stoflaag hebben en het roze wat afzwakken.

DSC07359_zps2a327292.jpg

DSC07358_zps1433c1a0.jpg

DSC07360_zpsd6c35968.jpg

DSC07361_zpsc584c20e.jpg

DSC07357_zpsb836a334.jpg

DSC07362_zps20432942.jpg

Zo dit is het momenteel, kleine nuances maar toch weer een wereld van verschil.

Toffe vorderingen Tom. MG's zien er ook heel geslaagd uit.
Subtiel stoflaagje, waar ga je ons nog mee verrassen ?

Mark

Terug
Bovenaan