Hoofdsponsor

1/35 S.A.S. Land Rover Pink Panther [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter TomPattyn
  • Startdatum Startdatum
Clean build, Tom. De kleur gaat dit zeker een blikvanger maken.

Merci mannen!

Vandaag hebben we het resterende roze gespoten met onderstaande als resultaat. (de wielen zijn ook al gedaan maar die foto's zijn voor morgen)
Kheb namelijk ontdekt dat ik een fout heb gemaakt aan de bevestiging voor de wielen. Er is een onderdeel wat in de wielen moest worden gelijmd achteraan en dat had ik aan het chassis verlijmd.... dus zagen he.
Kga dit gewoon oplossen met een stuk wegsnijden, gaatjes boren, koper staafje erin en maar hopen dat dit lukt zonder al te veel schade aan de spuitwerken :/
Meer hierover morgen. En dan nu foto's :)

DSC07316_zps7439a465.jpg

DSC07314_zpsde3203ab.jpg

DSC07315_zps553cebb7.jpg

DSC07318_zps0795b23d.jpg

DSC07317_zpsb8ada2b9.jpg

Lekker zalm kleurke hé Tom.
Ziet er goed uit. Die wielen gaat ook helemaal goed komen... heb ik alle vertrouwen in.

Mark

Merci Mark, de wielen "MOETEN" goed komen :)

Ja het kleur is moeilijk vast te leggen, je ziet de schaduwen ook niet zo heel goed op foto.
Het is nu wel dat ik elke foto altijd al 's avonds heb genomen, misschien op klaarlichte dag dat ik ze wat meer realistischer krijg.

Maar goed dat is voor later, vanavond gaan de wielen erop hehehe, wees daar maar zeker van.

Kleur ziet er in elk geval goed uit. Misschien iets te naar de oranje kant maar zal waarschijnlijk aan uw fototoestel liggen.

Zoals beloofd de wielen...

Eventjes duidelijker maken wat ik gisteren bedoelde met m'n fout.
Op onderstaande foto kan je zien dat de ronde schijf wat reeds is bevestigd aan het chassis normaal in het wiel moest komen.

DSC07319_zpseec040d7.jpg

Dus wat hebben we gedaan, het stuk eraf gezaagd en het gedeeltje waar de gele puntjes staan weggeknipt en geschuurd zodat het in het wiel past.

DSC07323_zps97cf7ee6.jpg

En dan nadien dus zowel in het chassis als in het wiel een gaatje geboord waar een metalen pinnetje in komt.

DSC07322_zps05cc347a.jpg

En dan hebben we dus wel de wielen op de juiste afstand en niets meer te zien van de fout :D

DSC07325_zps9a8e6c71.jpg

DSC07327_zpsc1cbd490.jpg

DSC07326_zps60e70c73.jpg

Goed opgelost, zoals reeds geschreven en gedacht hé Tom ;)
Als ge zo'n Minenräumer kunt aanpassen, dan is dit voor u een makkie hé...:)
Er begint schot in de zaak te komen. Ik blijf volgen...

Mark

Eventjes geen updates gepost, maar toch wel verder gedaan ondertussen.

De zetels, de munitieboxen, een deel van het interieur, de laadruimte, de wielen,de geweerhouders, de radio, de spiegels en de smokepods zijn onder handen genomen.

De zetels hebben een opbouw van kleuren en washes gekregen:

1. Lifecolor UA427 olive drag, green tone
2. Lifecolor UA430 HBT, light shade
3. Wash MIG wood agening solution
4. Wash Vallejo dark green
5. Pinwash Mig dark wash tussen de kisten en op de plooien van de zetels
6. Weathering met Tamiya weathering set, groen
7. Weathering met Tamiya weathering set, sand

De banden hebben dezelfde weathering gekregen, met Tamiya sand.

De laadruimte is opgebouwd uit Aquacolor houtbruin, nadien een wash met Wood agening solution en deze zowat opengewreven met een tissue nadien.
Dan verschillende pigmenten erover en uitgesmeerd.

En dan de foto's die toch altijd net iets meer vertellen.

DSC07332_zps1b4e515e.jpg

DSC07328_zps614ae024.jpg

DSC07329_zps20b8f9db.jpg

DSC07330_zps160071fd.jpg

DSC07331_zps83012ad1.jpg

DSC07333_zps155aceb4.jpg

DSC07335_zpsa4263aed.jpg

DSC07334_zps93f7ba1b.jpg

Idd, op foto lijkt hij oranje, heb je al eens geprobeerd een foto te nemen in helder daglicht? Dat kan soms een verschil maken.

eerlijk ik zag er eerst niet veel goeds in maar ik geef toe daar is al veel verandering in gekomen na al dat werk moet ik mijn gedacht herzien .
gr dirk d

Idd, op foto lijkt hij oranje, heb je al eens geprobeerd een foto te nemen in helder daglicht? Dat kan soms een verschil maken.

Zal er morgen eens een aantal nemen, vergeet dat telkens en voor je het weet is het avond...

Er begint leven in te komen Tom. Op de foto vind ik de rol boven op de motorkap nogal aan de gele kant.
Dit kan natuurlijk aan de belichting te wijten zijn...
dat het goed gaat komen, daar twijfel ik zelfs niet aan.

Mark

De combinatie van je groen en roze is erg mooi. Of het volledig historisch correct is weet ik niet, maar ik zou zeggen: houden zo en ga door met deze kleurenopzet!

De banden vind ik opvallend goed geworden. Tamiya Sand zei je hè? Doe je dat gewoon drybrushen?

De combinatie van je groen en roze is erg mooi. Of het volledig historisch correct is weet ik niet, maar ik zou zeggen: houden zo en ga door met deze kleurenopzet!

De banden vind ik opvallend goed geworden. Tamiya Sand zei je hè? Doe je dat gewoon drybrushen?

Inderdaad Eugene, gewoon drybrushen.
Of de kleuren historisch correct zijn weet ik echt ook niet, je vind zoveel combinaties op het net en dan nog een mix van prive-eigenaars die er hun eigen touch hebben aan gegeven, dus.... Ik vond het wat breken met dat overheersende roze.

Die rol op de motorkap lijkt me een camo-net te zijn, indien dat zo is, is bruin wel meer aangewezen... een groen camo-net in een woestijnbiotoop lijkt me vrij onwaarschijnlijk.

Mooi werk, en zo gestructureerd! Prachtig om te zien.
Wel een funky kleurtje hè :)

Terug
Bovenaan