Hoofdsponsor

1/35 probeersels, verbouwingen en andere 1/35 conversies en schilderwerken.

Vandaag wat geëxperimenteerd, is iets wat ik al een tijdje in mijn hoofd heb.
Night vision, een beeld gezien door een restlicht versterker, heb er genoeg door moeten kijken.
Het is maar een experiment, maar het verder uitwerken wil ik wel.
DSC_1400.jpg DSC_1401.jpg DSC_1402.jpg DSC_1403.jpg
 
Heel origineel experiment, is het de bedoeling dat de toeschouwer dan door een mockup nachtbril naar het diorama kijkt ?
 
Heb vandaag mijn zoon gesproken over jouw figuur van de Azovstal held (wiens naam ik niet kan terugvinden). Mijn zoon werkt via zijn werkgever rechtstreeks met Oekraïne. Die man is ginds ter plaatse beschouwd als een held.
Jouw figuur commercieel uitbrengen van hem zou een topper zijn.

Wat jouw laatste figuur betreft met restlicht versterker denk ik dat dit een beetje overeen komt met zenithale belichting maar dan in het groen.
 
Michailo-Dianow; tijdens de belegering en na zijn uitwisseling tegen Russische krijgsgevangenen
902e1206206d191e8dabc49293b2cea3,f8c666f6.jpg
FdXgTQ5XEAAouLr.jpg
Het beeld wat ik voor ogen heb is dat wat ik heel goed ken, een IL een Illuminator (restlichtversterker) uit mij tijd op Scimitar. Toen erg zijn tijd vooruit,
Nu vervangen door passieve thermische kijkers, het beeld is wel ongeveer het zelfde (groen, monochroom of b&W monochroom) positief of negatief. Persoonlijk vind ik een IL aangenamer, een Thermische gemakkelijker om dat de warmte bronnen (mens/voertuig) extreem oplichten.
download.jpg

@ Dancooper; nee eigenlijk niet, het idee op zich is zeker niet slecht. Maar ik moet er nog een beetje aan het idee verder werken, maar een soort lightbox behoord zeker tot de betere ideeën
 
Weer een interessante onderneming.
De achtergrond gaat dan mee moeten gaan tenzij je hem in een donkere kamer zet wat zeker kan.
 
Ik kan enkel vol bewondering je werk aanschouwen...
Dikke pluim!
 
Als je de gezichtjes iets minder bruinachtig, iets lichter, zou maken, zouden ze mij gevoelsmatig wat realistischer overkomen. Maar ik zeg maar gewoon wat mijn eerste indruk is he, ik ben geen figuurschilder enkel toeschouwer.

Hond en de gewassen zijn hoe dan ook zeer goed gelukt.
 
Kledij is toch weer knap hoor.
 
FLat...vandaar alleen de achterkant :biggrin: Ziet er als een leuk figuur uit.
 
Gewoon als oefening, nog een paar uur te gaan.
Maar de basis kleuren zitten er op.
Hofi, een merk dat niet meer bestaat, 120 mm

DSC_2294.jpgDSC_2295.jpgDSC_2296.jpgDSC_2297.jpgDSC_2298.jpg
 
Hofi dat merk herinner ik me nog wel die had meer van die rondborstige indianen dames :-p Al een goede start Jan.
 
Wow dit vind ik dus fantastisch he. Figuren converteren/sculpten. Als je dit kan, dan kan je bij wijze van spreken zelf je figuren maken in functie van het project dat je voor ogen hebt. Ik heb dat ooit ook eens geprobeerd en dat is op een fiasco uitgedraaid. In mijn ogen moet je een beetje beeldhouwer skills hebben om zoiets tot een goed einde te brengen, en dat heb ik in de verste verte niet.

Prachtig werk Erwin. (y)

MVG

Danny
 
Wow dit vind ik dus fantastisch he. Figuren converteren/sculpten. Als je dit kan, dan kan je bij wijze van spreken zelf je figuren maken in functie van het project dat je voor ogen hebt. Ik heb dat ooit ook eens geprobeerd en dat is op een fiasco uitgedraaid. In mijn ogen moet je een beetje beeldhouwer skills hebben om zoiets tot een goed einde te brengen, en dat heb ik in de verste verte niet.

Prachtig werk Erwin. (y)

MVG

Danny
Sorry Danny, te veel eer voor iemand die dit niet kan. Grijze Wolf noemt Jan.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan