Hoofdsponsor

1/35 probeersels, verbouwingen en andere 1/35 conversies en schilderwerken.

Mooi figuurtje geworden Jan, zal zeker de aandacht trekken.
 
Inderdaad een aandacht trekker en vind het zeer geslaagde onderneming.
 
Prachtig gemaakt Jan, één puntje van voorwaardelijke kritiek als je het mij toestaat. Ik ben leek, dus corrigeer me vooral. Persoonlijk vind ik de vacht van de hond wat aan de glanzende kant. Dit kan ook door de wijze van fotograferen komen trouwens. Maar nu lijkt het net alsof de hond net uit de vijver komt. Als het niet door de foto komt en als je het met me eens zou zijn, dan zou je een laagje matte vernis kunnen toevoegen aan de hond.
 
Roy, iedereen mag zijn mening geven over wat ik maak. Dikwijls is de visie van een leek behulpzamer als van een pro.
Het komt door het fotograferen, ik werk met acryl van Scale 75 en Highdensety van Abteil en die drogen extreem mat uit.
Het weerspiegelt zich in de volledige figuur, op de broek en het haar valt het ook sterk op.
In ieder geval bedankt voor de leuke reactie.
Pascal & Erwin, ledendag word moeilijk maar in Putte ben ik op de clubstand van modelbouw Leuven met een deel van mijn werken.
 
Achter elke figuur zit een idee, of iets wat ik wel iets vind hebben.
" life is hard"

bij het begin voel ik me altijd een beetje een horror beenhouwer, ledematen verzagen, lichamen delen en samen zetten met draad.
Het duurt een tijdje voor het op iets begint te trekken, maar ergens moet men beginnen.

dd7e4d1e6c0d39876bf3741d33ccb874.jpgDSC_1173.jpgDSC_1174.jpgDSC_1176.jpgDSC_1177.jpg
 
Een model gebaseerd op een foto, daar ben ik altijd voorstander van. Op die manier moet je nooit om ideeën verlegen zitten en moet men nooit zeggen dat het niet kan.
Sterk begin Jan.
 
Ook weer niet de gemakkelijkste houding om te maken .
Knap en goed om het begin te kunnen zien wat er al mag zijn.
 
Heb zoals gewoonlijk weer vergeten foto's te nemen van een paar stappen.
Ondertussen een deel details aangebracht, nog een mooie hond gevonden in mijn bit box en hier en daar nog een detail aangebracht.
008.jpg 009.jpg 010.jpg
 
Ziet er als een natuurlijke positie uit; je zou kunnen zeggen dat het hoofd nog naar achteren zou kunnen vallen tijdens de slaap, maar zijwaarts is natuurlijk ook mogelijk. Zo wordt de persoon toch nog een beetje 'op zijn hoede' afgebeeld, in plaats van in diepe slaap. Op de foto van het origineel is niet te zien hoe het hoofd van de dame aldaar precies steunde, maar beide is natuurlijk mogelijk.
 
Bedankt voor het meedenken.
De setting is er denk ik, er zullen nog wel een deel details toegevoegd worden maar de grove werken zijn gedaan denk ik.

011.JPG 013.JPG 014.JPG

voorbereiding voor de donkere dagen loopt ook.

DSC_1188.jpg
 
Toch wel knap hoor.
Die twee jonge gasten die vermoedelijk boksen.
Komt dit uit de film van die jongen die moest boksen van zijn vader maar stiekem ballet volgt?.
Later is hij bekent balletdanser geworden.
Militaire dame met hond is meer dan geslaagd Jan en hoop stiekem dat je deze volledig afwerkt.
 
Zo te zien ga je in de donkere dagen goed omringd zijn door de hondenclub :D
Knappe werken wel..
 
Ik kan me wel vinden in afronding van die fase. Je werkt wel al sneller dan vroeger meen ik te constateren. Oefening baart kunst.
 
Wow Jan ik vind dit geweldig zeker de scheper die daar zo alert alles in het oog houd echt knap , natuurlijk is de rest even knap gedaan
echt ferm , proficiat
Marc
 
Wow Jan ik vind dit geweldig zeker de scheper die daar zo alert alles in het oog houd echt knap , natuurlijk is de rest even knap gedaan
echt ferm , proficiat
Marc
Ik treed Marc bij met zijn commentaar. Zo realistisch ! Willy.
 
Bedankt voor het meedenken en de ondersteuning, beschouw deze als af.
Er kan natuurlijk nog altijd aan verbeterd worden, maar er verdwijnt weer een fun project in de kast.

024.jpg025.jpg 027.jpg 028.jpg 026.jpg

kunnen we aan de volgende beginnen of verder werken.
 
Mooi werk en hoop het in Putte eens te zien.
 
Dank u,
Putte is gepland, ben niet de wedstrijd freak maar op de stand van Leuven zal ik wel een stukje krijgen denk ik.
Tegen dan zal deze ook wel af zijn.
Michailo-Dianow.jpg001.jpg002.jpg003.jpg004.jpg005.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan