Hoofdsponsor

1/24 Persing 72 luxe jacht scratchbouw 1:24 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Doch viel me iets op nl. dat de drukknoppen van het leer in de groene cirkels aan bakboord en stuurboord niet op dezelfde hoogte staan. Het is wel wat muggenzifterij natuurlijk :8

Ik heb van gisteren een nieuwe bril dus men wees gewaarschuwd :laugh::P


:laugh:...Das wel duidelijk ja...

Maar toch staan ze gelijk hoor,kan misschien aan de foto liggen?.

Althans ze staan aan beide zijden in de juiste hoek.

Ron.
 
Het kan aan de foto liggen. Op de foto staan er links van het woord HOME twee drukknoppen ter hoogte van de bovenkant van de letters HOME.

Aan de rechterkant van het woord GHOST staan de drukknoppen ter hoogte van het midden van de letters GHOST.

Het kan ook zijn dat m'n nieuwe bril schuin staat :laugh:
 
Het kan ook zijn dat m'n nieuwe bril schuin staat :laugh:
Da's van al die garnalen te pellen.
7.gif






Terug een mooie update, Ron.
Dat die poortjes maar in één richting open gingen, dat wist ik niet.
Wéér eens wat bijgeleerd. ;)



Droop
 
Ron, heel mooi. :P

Ook ik wist het niet van die poortjes.

Maar even weer een sugestie.
Je zou nog even over het nr 72 een rondje kunnen aanbrengen. Dat geeft het poortje wat meer body en laat het mooi rond over komen.
 
Ron,ze wordt met de dag mooier en mooier............alleen zien dat ze mooi blijft....ik wil zeggen...al wat je nog verandert.....doet dat in samenspraak met je geweten........want je kunt wel héél ver gaan...zolang je ,je daar goed mee voelt ......alles ok dan ,maatje.......nogmaals het is een beauthy......:D:D:D
 
Dank jullie wel voor de lovende woorden.Inderdaad kun je misschien wel heel ver gaan in de detaillering.
Zo zou je er handdoeken op kunnen plaatsen,of figuren e.d.

Maar ik houd er sowieso niet van om figuren te plaatsen op een model(een smaak kwestie hoor),en ook de detaillering op het schip wil ik toch een beetje strak houden.

Ron.
 
Een close up van de poortjes.En ja hoor..de digi camera laat weer alles zien 8) ...de schuur sporen van de poortjes(van mijn werk dan eraan) vallen hier wel erg op.Overbodig om te schrijven dat je deze niet zo met het blote oogje ziet,er zit een dikke sealing overheen...

1_P1220008_goed_goed.jpg

Op aanraden van Rik,heb ik het onderste decal erop aangebracht.Deze geeft de juiste positie aan waar je het deurtje moet open drukken.Niet geheel origineel..maar ach staat wel leuk zo.

En in de onderste foto is te zien,dat ik het neerklapbaar dek gedeelte heb beplankt.Aan weerszijden moet ik nog over de extra latjes een soort kunststof stripje aanbrengen,daaronder loopt de scheidingslijn tussen vast en beweegbaar dek.

Het geheel moet hier nog geschuurd en gelakt worden uiteraard.

1_P1220007_goed_goed.jpg

Wordt vervolgd...

Ron.
 
Digi...Ron...laat alles zien....:D:D:Dmaar dit laat niet na dat ik hier toch weer al zit te genieten...toch weer knap gedaan............:$:$:$
 
Ja,ach..ik vind het eerder grappig dat je zo alles kunt zien.Soms is het een voordeel,dan zie je wel eens iets wat je zelf nog niet eens wist :ohmy:

Ron.
 
Heb je die decals zelf ontworpen en gemaakt...ik vind ze supper......8)8)
 
Hoi Ron,

prachtig man, ik blijf het zelf het zijn toch de details die het hem doen!!
Alleen de einde van dit prachtig project komt in zicht...
 
Een kleine update.

Een klein stukje verder in het beplanken van het loodsdek.

1_P1240002_goed_goed.jpg

Dit is een beetje meer aandacht vragende,omdat ik wil proberen om ook de mahonie latjes in een lijn te laten doorlopen in het loodsdek.

Aan stuurboord moet ik dan nu eerst weer verder...

1_P1240006_goed_goed.jpg

Doch nu ligt het werk aan de Persing stil tot na het weekend.De mahonie latjes zijn op.Eerst maar weer nieuwe kopen gaan.

Ron.
 
Ron ,ziet er goed uit en zo te zien gaat het patroon juist uitkomen.

ps , je links hoekje is niet echt goed afgewerkt,misshien die bocht snijden uit een breder latje.
 
Ron ziet er goed uit. Waarom zou je niet de omlijsting ook donker maken. Dan heb je wat meer een rand langs het zilver liggen. Tenminste als dat nog kan dan.
 
Ron ,ziet er goed uit en zo te zien gaat het patroon juist uitkomen.

ps , je links hoekje is niet echt goed afgewerkt,misshien die bocht snijden uit een breder latje.

Ja,dat hoekje had ik ook gezien in de foto.Ik ben gaan kijken,en daar is het stukken minder dan op de foto:wacko:...Ik moet me er nog maar eens over buigen.

Ron.
 
Ron ziet er goed uit. Waarom zou je niet de omlijsting ook donker maken. Dan heb je wat meer een rand langs het zilver liggen. Tenminste als dat nog kan dan.

Ja,dat had misschien ook wel gekund.Nu gaat het niet meer los zonder stukken.
Dan laat ik het maar beter zitten.Het zit muurvast.

Ron.
 
Idd, laten zitten dan. Misschien kun je nog een soort van stootrand in het zwart er omheen maken. Dan heb je ook een mooie overgang van romp en dek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan