Hoofdsponsor

1/24 Persing 72 luxe jacht scratchbouw 1:24 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig gedaan Ron, klasse.

Maar waarom eerst gesealed en dan het zwart erop en niet omgekeerd?

Dat heb ik gedaan om ervoor te zorgen dat het logo op een mooie gladde en egale oppervlakte kon worden aangebracht.En ook om de enkele decals er goed op te krijgen.Deze vragen nu eenmaal om een gladde oppervlakte.Daarna heb ik het logo wederom geseals,nadat ik er eerst nog SOL op had aangebracht.

Ron.
 
@ Antonin. De discussie ging over de schroeven van elkaar af laten draaien of naar elkaar toe draaien. Daar was mijn antwoord dus ook op gestoeld. En niet of ze beide in de zelfde richting zouden draaien. Dan komt nooit goed. Het ging om uit te zoeken wat het beste voor dit schip zou zijn. Naar elkaar toe of van elkaar af. Er blijkt niet echt een vuistregel te bestaan waar we ons aan vast kunnen houden.

@ Ron.

Ik kan zien dat je nu beter de de richting van het spuiten in verschillende richtingen hebt gedaan. :P Ziet er goed uit. Het logo op zich is ook erg mooi geworden. Alleen dat figuurtje (persoonlijke smaak) zou ik er niet opgedaan hebben. Het oogt niet met de lijn van het schip. Dat is heel strak. Geen toeters en bellen. En dan dat logo er op ook strak. En dan zie je dat mannetje er onder staan. Mijn advies is dan gebaseerd op mijn persoonlijke smaak. Dus die heb ik verder weer niet.

Alleen maar, ga zo door. :P

Inderdaad,Rik.De garage heb ik in drie richtingen gedaan(4 was jouwn suggestie).Zo zie je maar weer,je blijft altijd bijleren.

Het figuurtje,ach dat mag best wel.Als ik als eigenaar ooit dan dit yacht zou verkopen,dan zal de nieuwe eigenaar dit gewoon kunnen overspuiten.Ik vind het gewoon leuk erop staan.Ook mijn "home"base hoort erop:P.

Ron.
 
Maar desondanks blijft zilver toch echt niet mijn favoriete kleur om te gaan spuiten.

Ron.
 
Ron, ik vind het héél gewaagd wat je hier gedaan hebt.

Eerst zie je dat statige logo en als je dan eens goed kijkt komt dat figuurtje... .

Dit op zo'n model aanbrengen vind ik het summum van durf en lef!

Chapeau! Applaus



Droop
 
Wat zijn de beste elementen van een modelbouwer"""Inspiratie""" en ik moet zeggen Ron...die is zeker niet zoek bij u.......:D:D:D:D.Hier in Antwerpen zeggen ze "Dit gaat boven mijn klakske (petje)"..Prachtig man......:O:O:O:O
 
Dank jullie wel allemaal,voor de kritieken:laugh:.

Ik wist van te voren wel dat er gemengde gevoelens over zouden komen.
Dat lok je nu eenmaal met zulke creaties uit.

Maar zo zit ik ook in elkaar,standaard met een kleine persoonlijke,maar wel opvallende noot aanwezig.

Ik vind dit altijd leuk om zoiets te doen,met een beetje lef erbij^^.

Later,als de vloer op het loodsdek ligt,zal alles vele malen beter op elkaar aansluiten,let maar op.

Ron.
 
Ondanks dat ik tevreden was over het logo,ben ik me er toch maar weer aan het veranderen geslagen..

Het veranderde logo.

1_P1190014_goed_goed.jpg

Zo ligt het toch wel wat meer in mijn smaak.Ik heb het zwarte gedeelte behandeld met terpetine.Hierdoor gaat de lak scheurtjes vertonen(terpetine lost de lak meestal op).Helaas viel het tegen.Raar eigenlijk.Normaal wil je niet dat er scheurtjes in je lak komen.Nu wilde ik het een keer,en kwam het maar mondjesmaat tevoorschijn.Doch dat was wel voldoende.

Hiermee wil ik simuleren dat er strak gespannen leer tegenop is gemaakt.Ook heb ik er druk knoopjes op getipt met dikke koperverf.

Het dek gedeelte ervan.In het zonnedek heb ik ook een matras aangebracht van hetzelfde leer.Vond ik er wel in thuishoren.

1_P1190010_goed_goed.jpg

1_P1190016_goed_goed.jpg

1_P1190020_goed_goed.jpg

De druk knoopjes op het gespannen leer.

1_P1190022_goed_goed.jpg

Bij de reling hierin ben ik afgeweken van het origineel.

Dat omdat ik eerst het zonne dek wilde bekleden,dat gaat niet meer als de reling erin zit.En solderen boven het aangebrachte leer wilde ik niet gaan riskeren.En zo heb ik er een reling aangebracht met geen midden steunen.

1_P1190023_goed_goed.jpg

De garage is nu klaar,op naar de poortjes ^^
Ron.
 
]

Zo ligt het toch wel wat meer in mijn smaak.Ik heb het zwarte gedeelte behandeld met terpetine.Hierdoor gaat de lak scheurtjes vertonen(terpetine lost de lak meestal op).Helaas viel het tegen.Raar eigenlijk.Normaal wil je niet dat er scheurtjes in je lak komen.Nu wilde ik het een keer,en kwam het maar mondjesmaat tevoorschijn.Doch dat was wel voldoende.

Hiermee wil ik simuleren dat er strak gespannen leer tegenop is gemaakt.
Ron.
Da's wel een goede techniek hoor Ron.
Ik heb die op m'n kotter toegepast om het inslijten van de stalen kabels op het bakdek (aan de kabelgeleiders) te simuleren.



Droop
 
Het geeft inderdaad best wel een goed effect ermee erin.Al is het op een foto bijna niet te zien.

Ron.
 
Ron,zij is de schoonheid in haar zelve.............prachtig....en je logo.........is zeker voor 500% verbetert...dit vind ik trouwens nog mooier dan het vorige...knap man...........:8:8:8:8
 
Dank je wel,Swa(is dat jouwn voornaam voluit?).Ikzelf vind dit ook wat strakker overkomen.

Ron.
 
ron,
nu kan ik niets van dit soort schepen,
en post ik ook niets of toch byna niets hier.
maar het draatje volgen is voor my genieten van wat hier getoond word.
man dat is modelbouw van de bovenste plank
bouw ze ron
groetjes,ronny
 
Ziet er weer goed uit. Ik zelf zou dan nog wel een suggestie willen geven en dat is dat je onder het figuurtje ook nog een lijntje zwart geef. Dan komt het straks mooier uit als je het daar ook beplankt hebt. Gevoelsmatig is dit dan volledig of zo. tis maar een suggestie he. :laugh:
 
ron,
nu kan ik niets van dit soort schepen,
en post ik ook niets of toch byna niets hier.
maar het draatje volgen is voor my genieten van wat hier getoond word.
man dat is modelbouw van de bovenste plank
bouw ze ron
groetjes,ronny

Dank je wel,Ronny.

Ron.
 
Ziet er weer goed uit. Ik zelf zou dan nog wel een suggestie willen geven en dat is dat je onder het figuurtje ook nog een lijntje zwart geef. Dan komt het straks mooier uit als je het daar ook beplankt hebt. Gevoelsmatig is dit dan volledig of zo. tis maar een suggestie he. :laugh:


Ja,Rik.Uitstekend idee.Hier kan ik dat prima toepassen.Zal ook een mooie overgang geven tussen garage en loodsdek.Dus dat ga ik toepassen.

Ron.
 
Dank je wel,Swa(is dat jouwn voornaam voluit?).Ikzelf vind dit ook wat strakker overkomen.

Ron.
Neen hoor Ron........bij vele hier in belgie is dat de afkorting ...van bv françois..of franciscus.....voor mij geld het éérste ....maar heel mijn leven is het al Swa....en daar voel ik me goed bij.......:P:P:P
 
Aahh,oke.Dan zal ik je maar Swa blijven noemen.

Bij ons hier geven ze soms mensen de bijnaam"Tuup".
Grappig en blijft algemeen.

Ron.
 
zeer mooi gedaan.

Denk wel dat je je huidje ga verbranden op dat heet zwart leder in het zonnige caraiben:P:P
 
De poortjes zijn gemonteerd aan weerszijde van de garage.

Ook is de garage inmiddels definitief gemonteerd.Alles zit dus nu vast.
De poortjes zijn louter erin geklemd,dat gaat ook nooit meer los en voorkomt dat er eventuele lijmschade zou kunnen ontstaan.

1_P1210005_goed_goed.jpg

De originele poortjes zijn voorzien van de letter P van Persing.

Doch ik vond dat niet mooi overeenkomen met het logo.
Daarom heb ik er voor in plaats het type nummer gezet,dus het getal 72.

1_P1210006_goed_goed.jpg

Het zijn klap poortjes,die alleen vanaf het loodsdek open kunnen gaan.
Dat is een veiligheids aspect.Immers je kunt wel vanaf het open water dus de trap omhoog lopen,maar niet vanaf het dek zo per ongeluk het loodsdek(en dus het open water)op lopen/vallen.

1_P1210009_goed_goed.jpg

Nu de poortjes erin zitten,komt het einde wel akelig naderbij.
De volgende stap is tevens de laatste stap aan het yacht.De beplanking van het loodsdek.Dat is ook nog wel even werk eraan.

En de standaard moet ik ook nog gaan maken.

Ron.
 
Ron, de garage ziet er prachtig uit! En 72 op de deurtjes is inderdaad beter met dit logo.

Doch viel me iets op nl. dat de drukknoppen van het leer in de groene cirkels aan bakboord en stuurboord niet op dezelfde hoogte staan. Het is wel wat muggenzifterij natuurlijk :8

Ik heb van gisteren een nieuwe bril dus men wees gewaarschuwd :laugh::P

1_1_P1210006_goed_goed.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan