Hoofdsponsor

1/24 Persing 72 luxe jacht scratchbouw 1:24 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk idd dat het dan ook wel eens te maken zou kunnen hebben met het cameralicht. Dat is dan wel jammer he. Live is ze vaak mooier. :P

Fin. :(:(:(:(

Ja,onze "mensen ogen"zien alles wat zachter.De camera maakt alles scherper:dry:.

Ron.
 
Heel mooi filmpje Ron :)
Als ge dat filmpje dan naar de makers van de Pershing stuurt,denk ik dat ze met open mond gaan kijken.



Ik denk dat je de komende jaren nog flink wat bestellingen voor allerhande projecten gaat krijgen ^^

En natuurlijk hoop ik dat daar ooit een Spitfire of Ferrari bij is, in een mega grote schaal.

Groeten, Pascal

Ik was ook eigenlijk van plan om het uiteindelijke filmpje naar Feretti te sturen:wub:.

De bestellingen komen al,maar ik kan er maar een tegelijk uiteindelijk maken.
Daarom laat ik ze passeren maar....

Tja,of ik ooit een auto model ga maken...ik ben er een beetje bang voor van niet:ph34r:.

Ron.
 
Zeer mooi resultaat Ron, bedankt om uw mooie verslag en ons te laten meegenieten van uw meesterwerk, het filmpje is ook mooi gedaan en zo zie je nog zo goed hoe mooi het is.
Proficiat,en we volgen uw kursk natuurlijk ook Applaus
 
Maar er komen nog de eindfoto`s,hopelijk een leuk eind filmpje,en mijn slot bericht,waarin ik mijn conclusie wil delen met jullie.Dus het topic is nu nog niet afgesloten:wub:.

Ron.
 
DE LAATSTE PRODUKTIE UPDATE

De standaard is klaar.

Ik heb hiervoor met opzet gekozen voor blank vurenhout,omdat dat naar mijn smaak vernieuwend werkt.In eerste instantie wilde ik Plexiglas gaan gebruiken

P2010004_goed.jpg

Ja,ik weet het..een schrijf fout.Ik loop een maand achter...

P2010003_goed.jpg

P2010002_goed.jpg

En hiermee komt er een einde aan dit project.

Natuurlijk komen er nog de eind foto`s,mijn eind conclusie en ik wil dus ook proberen gaan om nog een eind filmpje te maken.

Dus nog geen definitief einde,alleen maar een produktie einde nu.

Wordt vervolgd.

Ron.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou Ron, die ziet er mooi uit. Ik had eigenlijk een minimalistisch of een soort van hyper modern steuntje verwacht. Maar dit is erg netjes geworden zo. Daar mag ze trots op gaan staan. ;)
 
Dank je wel,alhoewel het misschien iets te hoog is geworden.

Ron.
 
Heb je een beetje in stilte gevolgd Ron ,prachtig schip geworden wijkt helemaal af van de manier waarop ik bouw jij schaaft ,vijld schuurd je schip te voorschijn uit allerhande materialen is meer plastische kunst .Je moet daar wel een goed oog voor hebben, dek dat je het als beeldhuwer ook zou make. Ga je volgende projecten zeker volgenApplausApplausApplaus
 
Heb je een beetje in stilte gevolgd Ron ,prachtig schip geworden wijkt helemaal af van de manier waarop ik bouw jij schaaft ,vijld schuurd je schip te voorschijn uit allerhande materialen is meer plastische kunst .Je moet daar wel een goed oog voor hebben, dek dat je het als beeldhuwer ook zou make. Ga je volgende projecten zeker volgenApplausApplausApplaus

Dank je wel voor de lovende woorden,maar er komt nog een slot conclusie,foto`s en een filmpje erover,welke ik reeds heb opgenomen.Moet alleen nu nog gemonteerd gaan worden.

Mijn volgend project is de De KURSK

Ron.
 
En zo,beste mede leden en lezers,is er een einde gekomen aan dit project.

Dit was mijn tweede full scratch project,en ik heb daarbij de Persing 72 gekozen voor de vele moeilijke vormen erin en ook om eens te gaan proberen om een volledige showroom yacht te bouwen.

Dit is mij helaas niet volledig gelukt.Het is mij gebleken dat het erg moeilijk is,om een scratch project volledig "clean"te bouwen en te ontwerpen.

Ook is het erg moeilijk gebleken om de vele aparte vormen erin volledig 100 % na te bootsen.Daar waar het kon,is het prima gelukt.De andere moeilijke plaatsen heb ik redelijk kunnen nabootsen.

De gebruikte technieken hebben zich voor mij ook in dit project volledig bewezen.Met de sandwich bouwwijze kun je bijna alles nabootsen.

Het moeilijkste en vooral ook het lastigste was het spuiten van de zilver lak voor mij.Daar heb ik erg veel moeite mee gehad.Onder een bepaalde hoek zie je altijd de spuitrichting erin terug.Later hoorde ik van Rik(Modelengeneer)dat je zilver kruislings moet spuiten.Dus hier heb ik weer een wijze les van gehad.Ik probeer in ieder geval om in de toekomst zo min als mogelijk zilver te gaan spuiten...

De algemene interesse in dit project was ook weer prima,dat is ook terug te zien in de vele hits en leuke berichten in mijn mail box.

Plus punten;

1.Groot formaat(1:24).
2.Mooie welvingen.
3.Mooi dek(waar ik erg trots op ben,omdat ik het zelf heb ontworpen).
4.Glanslakken.
5.Stevig en voorzien van goede details.

Minpunten;

1.Zilverlak is moeilijk om te spuiten.
2.De boegvorm mocht wat scherper.
3.Niet alles is "clean"geworden.


De gebruikte materialen;

Metaal;
1.Aluminium.
2.IJzer.
3.Lood.
4.Messing.
5.Tin.

Hout soorten;

1.Balsa.
2.Vuren.
3.Grenen.
4.MDF.
5.Abachi.
6.Mahonie.

Kunststoffen;

1.ABS.
2.Plexiglas.
3.Acryl glas.
4.Tempex.
5.Foam.

Lijmen;

1.Hard pvc lijm.
2.Hard kunstof lijm.
3.Revell contacta.
4.Seconde lijm.
5.Witte houtlijm.
6.Montagekit.
7.Kontakt lijm.

In totaal heb ik er 461 uur in gestoken.Waarvan er ca.35 uur in research zijn gegaan.


Verder een woord van dank aan;

Lingers Yachtbouw b.v.
Rene Lub.
Rik

De eind foto`s staan natuurlijk straks in afgewerkte projecten.

En ook heb ik er nog een leuk filmpje van gemaakt,zet het geluid maar aan;

Persing 72 homeghost


Ik hoop verder dat iedereen ook veel plezier mee heeft gehad,aan het ontwerpen en bouwen van deze full scratch yachtbouw.

Bedankt allen voor de leuke opmerkingen en aanvullingen.


Ik zie jullie weer terug in mijn volgend project;de KURSK.


Ron(Homeghost).


EINDE
 
Heel mooi filmpje Ron Applaus Applaus Applaus Applaus

Ik ben heel benieuwd naar de reactie van de Ferretti-group :)

Er staan wel een paar foutjes in de engelse tekst, maar dat is maar een kleinigheid.

En nu is het vol spanning wachten op de eindfoto's.

Groeten, Pascal
 
Heel mooi filmpje Ron Applaus Applaus Applaus Applaus

Ik ben heel benieuwd naar de reactie van de Ferretti-group :)

Er staan wel een paar foutjes in de engelse tekst, maar dat is maar een kleinigheid.

En nu is het vol spanning wachten op de eindfoto's.

Groeten, Pascal

Dank je wel voor de lovende woorden.
Die foutjes in de tekst...ach ja.

Ron.
 
Hey Ron,

Ook van mij een dikke proficiat met het afsluiten van dit machtige projekt.

Van het filmpje heb ik terug met volle teugen kunnen genieten.


Als je soms met de Persing in het Gentse moest aanmeren, dan hoop ik dat je me komt oppikken voor een luxe reisje. M'n koffertjes staal al klaar. reizen.gif




Droop ;)
 
Hey Ron,

Ook van mij een dikke proficiat met het afsluiten van dit machtige projekt.

Van het filmpje heb ik terug met volle teugen kunnen genieten.


Als je soms met de Persing in het Gentse moest aanmeren, dan hoop ik dat je me komt oppikken voor een luxe reisje. M'n koffertjes staal al klaar. reizen.gif




Droop ;)


Ja,dat zal ik doen.Je hoort dan wel het stoere geluid van de beide motoren.
En bedankt voor de complimenten.

Ron.
 
Mooie slotwoorden en beschrijvingen over het materiaal die je gebruikte Ron
Het was een waar genoegen uw vorderingen en uiteindelijke mooie resultaat te zien, van harte proficiat met uw 2de reuze project en op naar de volgende.

Bedankt om ons te laten genieten Applauscute
 
ook ne dikke proficiat van mij Ron :D
en zeker een prachtig filmpje, heb er van genoten

is het terecht dat ik nu jaloers ben? :P :P
 
Mooi mooi mooi ... :)

En tof dat je het verslag met ons wil delen.
 
Dank jullie voor de complimenten.
Ik vond het ook fijn om het verslag hier te tonen.

Ron.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan