Hoofdsponsor

1/35 Panzer t 38. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
werden deze gebruikt dan? ;-)

NATUURLIJK.......
Wat moet er anders op hun wagen liggen? En waar zouden ze op steunen tijdens het kijken naar anderen werken??? :laugh: (en zeggen dat ik ook voor de gemeente werk ;) )
 
Hoi Dreke, eerst een basis van Tamiya Buff, daarna burnt umber olieverf en er weer grotendeels afgehaald mbv. een stugge borstel, her en der met een fijne tandenstokerpunt wat extra verf weggehaald voor tekening, na droging een drybrushing met mix van wit en gele oker (wrééd subtiel hoor!).
Ja amaai, herhaal dat nog ne keer aub. :wacko:
Da's nogal wat anders dan gewoon een houtkleurke aanbrengen.

Schitterend Guy!!!!



Droop
 
Hoi Dreke, eerst een basis van Tamiya Buff, daarna burnt umber olieverf en er weer grotendeels afgehaald mbv. een stugge borstel, her en der met een fijne tandenstokerpunt wat extra verf weggehaald voor tekening, na droging een drybrushing met mix van wit en gele oker (wrééd subtiel hoor!).


Das weer eentje om te onthouden.
 
Dag Guy,

In verband met je vraag over 'zooi' :

In de laatste N&B, die ik kocht voor mijn Flakvierling, staan aardig wat foto's is met 'zooi'.
Zo hing de bemanning hun helm en/of riem met gasmasker, patronentassen,... aan hun stoel.

Op andere foto's zie je kledingstukken over de pantserplaten hangen.
Ook verschillende foto's van een 7/1 waarop textiel en 'zeltbahn' rondslingeren.

Je pantser is natuurlijk een ander object als een stuk Flak, maar misschien haal je hier wat inspiratie ?

Ook kun je nog wat camouflage aanbrengen : een net of wat takken ?

Succes !

Groeten Rik
 
Bedankt Rik, ik was al van plan een helm te hangen, maar een gasmaskerbus erbij is een goede toevoeging.
 
amaaaai guy ne mens komt hier na een paar weekskes nog keer kijken en zit ier weer met een open mondje en kwijl aan de lipkes bij te lezen. sorry dat het zo lang geduurd heeft maar tegenwoordig is het moeilijk om alles te volgen hier. maar moet zeggen dat deze er zeer mooi begint uit te zien hoor. knap werk. gij en ik moeten eens babbelen als ik aan mijn tank ga beginnen zunne want denk dat ge mij nog het een en ander kan leren.

MOOI GEDAAN.

groeten jonas.
 
Tx Jonas, ik heb hier hetzelfde probleem, liefst zou ik nog veel meer willen bekijken, maar dan schiet er geen tijd meer over voor de eigenlijke bezigheden. Over uw tank, ik wil steeds helpen waar het enigszins kan, want ik weet ook niet alles.

Na de boordgereedschappen even over naar het volgende rekwisiet, een watercan. Heb gekozen voor een grijze uitvoering voor het contrast. De gebruikte kleur is de reële Panzergrau donkergrijze.
Heb eerst een primer gelegd, daarna grijs gespoten, haarlak aangebracht, wit gespoten, met stugge borstel en wat water de schade geborsteld in het witte laagje waardoor de Panzergrau laag bovenkwam, kruizen afgeplakt en opnieuw Panzergrau gespoten, wash aangebracht en pigmenten opgebracht. Op onderstaande foto heb ik de laatste behandeling (spaarzaam grafiet voor bloot metaal) nog niet gedaan.

SDC10618.jpg
 
en dacht op 't eerste zicht dat het een voorbeeldfoto was, blijkt het uw model te zijn... prachtig gewoon
 
Weer een fraai stukje werk Guy.

Ron
 
Je zou nog gaan denken dat die jerry can een 1/1 exemplaar is. :O
Ik moet dringend bij jou eens privélessen gaan volgen, Guy. :laugh:


Droop
 
Uitvergroot zijn zo'n zaken altijd spectaculairder dan het in werkelijkheid is hoor. De meeste kleine details zie je dan nog maar amper of helemaal niet. Bijvoorbeeld het deukje in de eerste handgreep op het hoekje...maar bedankt voor de steun in de rug mannen !
 
Schone jerrycan, ziet er inderdaad heel realistisch uit.
Ge kunt mooie resultaten bekomen met de hairspraytechniek hé.
 
DJs, de mogelijkheden om de techniek te gebruiken zijn heel verscheiden.

Nu, om even wat van leven in het topic te brengen, een beetje blabla zonder foto's want die zijn voor de eindupdate.

De antenne is geplaatst, er hangt een Duitse helm aan de handgreep van de turret, de watercan ligt achterop samen met een ketting, de bijl werd van z'n steel ontdaan en ligt bij de schop en het pikhouweel en de hamer, de krik is bijna afgewerkt op wat detailwerk na, de nummerplaat ligt klaar om gelijmd te worden, er zit een gasmaskerbus in de verf (weet nog niet of/hoe ik deze zal gebruiken, nog wat finaal stofwerk op de upper hull...

Verder nog een emmer (bestelling) nodig en dan kan dit project op een display gezet worden, welk ook in de maak is.

Als heel de boel af is bestook ik jullie met foto's.

*Om een lijn in mijn serie Duitse tanks te krijgen zal ik ook deze sec op display zetten, maar omdat de zin in het schilderen van een figuur zo groot is, ga ik me na het afsluiten van dit projectje daarmee bezighouden. Ik heb nog enkele mooie 1/35 paratroopers liggen...daarna volgt dan de SFH 18.
 
hmmmm dit zijn de beste topics degene waar je uw fantasie moet gebruiken. hehehe kijk uit naar de eindfoto's guy. kan haast niet wachten.

groeten jonas
 
hmmmm dit zijn de beste topics degene waar je uw fantasie moet gebruiken. hehehe kijk uit naar de eindfoto's guy. kan haast niet wachten.

groeten jonas

LOL Jonas, stel u er dan niet te veel bij voor he, dan valt het eindresultaat wellicht mee...
 
Om een lijn in mijn serie Duitse tanks te krijgen zal ik ook deze sec op display zetten

Is het de bedoeling dat ge alle voorname Duitse panzers afwerkt misschien ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan