Goedenavond Beste Kijkers !
@Famo : thanks, 'k ben alvast goed gestart.
Zie maar :
Na de primer volgde een preshade met zwart. Daarna een lichte laag panzergrau en wat modulation : enkele deksel van het motordek en de deksels van beide materiaalkisten zijn opgelicht met een mengeling van panzergrau H 67, lichtgrijs H 64 en een tikje blauw H 96.
De decals zijn dry decals van Archer (balkenkruis) en MIG Productions (embleem van de 16de panzerdivisie).
De toren kreeg dezelfde behandeling, waarbij het deksel van de Rommelkiste en het ventilatordeksel opgelicht werden.
De decals zijn eveneens van Archer. De vier op de Rommelkiste loste van zijn drager vooraleer hij op de toren zat, met als gevolg dat een deel van het cijfer verloren is gegaan. Maar dit zal ik oplossen door het te maskeren als chip.
Veel modellen (op tentoonstellingen) zijn prachtig afgewerkt met washes, fading, chips, de ganse zooi... en fabrieksgave decals !
Hier mag dus ook al eens een chip aangebracht worden, vind ik...
Intussen is een laagje semi-matte vernis van Alclad aangebracht en het geheel is nu al een paar dagen aan het uitharden. Binnenkort hoop ik te kunnen beginnen met de verwering...
Onze motobouwer op de club bofte met de producten van Alclad, en ik moet zeggen : hij heeft ten volle gelijk ! Het was de eerste keer dat ik vernis van Alclad gebruikte en hij spuit voortreffellijk, mooi resultaat. Thanks Tom !
Groeten Rik