Hoofdsponsor

1/35 Panzer III Ausf N [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig Rik.
Hele mooie chips.
Ik vind het ook een mooi detail van die handgranaat in de hals van de laars. Ben benieuwd hoe de tweede wordt.

Peter

Goedenavond Beste Kijkers !

Thanks for the comments, guy's !

Na wat sessies met pigment poeders, zie hier het resultaat :

attachment.jpg

Eén staalkabel ligt op het achterdek op zijn plaats, de tweede (misschien eens gebruikt en niet opgeborgen zoals het hoort) hangt met een D-sluiting vast vooraan en over de neus links langzij tot naast de krik.
Na een zwarte basislaag heb ik de kabel een metaalglans gegeven met een grafietpotlood.

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg

De reservetracks zijn overschotjes van de set Friul's. Deze heb ik behandeld met Metal Burnisher van AK en dan verder verweerd met roeste pigmenten.

attachment.jpg

Het tweede loopwiel van rechts heb ik ontdaan van één rubber band. Het was een test en is aardig meegevallen. Op de draaibank, op laag toerental, voorzichtig laagje voor laagje afgedraaid tot op de diameter van de velg.

attachment.jpg

De onderzijde heb ik wat 'bemodderd'. Eerst een lichte versie : gips, zand, pigmentpoeders, houtlijm en water. Dit met een oude borstel opgebracht. Na droging hetzelfde mengsel maar met donkerder pigment poeders op de onderzijde opgebracht (ophanging van de loopwielen) en onder het spatbord (schaduwzijde).
Vervolgens is dit mengsel wat opengevloeid met wat water in de lichtere laag. Met wat licht gekleurde pigment poeders zijn dat nog wat schakeringen gemaakt. Tot slot zijn nog wat modderspatten opgebracht met het penseel & airbrush techniek.

attachment.jpg

Als afsluiter nog een bovenaanzicht. Nog wat engine oil e.d. toestanden aanbrengen.
Dan is hij klaar voor een vernislaag. De pigmenten zijn maar gefixeerd met Thinner for Washes, dus dit moet nog beter gefixeerd worden.

Groeten Rik

Knap man, deze tank heeft al wat mee gemaakt zo te zien.
Net of hij heeft juist een oorlog mee gemaakt. :D

Jawadde Rik... Dat is weer schitterend werk, wat je hier laat zien.
Subtiel uitgevoerd, dat rubber van het loopwiel verwijderen.
Heb ik wel een vraagje over. Ga je het "metalen" vlak van het loopwiel ook nog beschadigen ?
Verder geen op- of aanmerkingen. Top uitvoering...

Mark

Hey,

Rik, dat ziet er een afgeleefd model uit man, prachtig detail, dat rubber die eraf is gegaan van het loopwiel. Eveneens op die plaats een spatbord weggelaten, heeft opening dat er daar een kleine ontploffing is gebeurt....
Kleurschakeringen zijn zeer mooi opgebracht, een streling voor het oog ;)

@Churchill, de tracks zijn de volgende (en finale) stap.

@Buzzy, Erwin, VisjeMar : bedankt voor de comments !

@Swaken : na de sessie met pigment poeders vond ik het wat zwaar uitzien, omdat ze maar vastgelegd waren met Thinner kon ik het meeste wat er af borstelen.
Daardoor is het stofeffect wat subtieler.

@Interceptor : bedankt voor je reply. Wat het wiel betreft, het liep bijna faliekant af.
Ik had beide wieldelen met Tamiya thin cement aan elkaar gelijmd. Na een half uurtje drogen had ik een U-vormige koperdraad door twee gaten gestoken, als soort meenemer. Eén wiel had ik in de klauwplaat vastgezet en van het ander de band er af gedraaid.
Hierna wilde ik met een driekantig vijltje de velg nog wat uitdiepen. Hier liep het fout, door de druk van mijn vijl trok het wiel scheef tov van het ander deel.
De buitenrand van de velg was naar de vaantjes.
Stress !
Rustig het wiel terug aaneen gezet en de braam verwijderd. Uit een stukje vierkante messingdraad heb ik een ring gemaakt die de buitenrand van de velg moest vervangen. Hierdoor ziet de velg er terug goed uit, tevens heb ik wat slijtage sporen op de omtrek van de velg, daar waar ik met de vijl bezig geweest ben.

Dus : Eind goed, al goed !

Groeten Rik

Dat heb je dan gelukkig weer prachtig kunnen oplossen Rik.
Het blijft natuurlijk altijd wel styreen waar we mee aan de slag gaan... Altijd een beetje tricky met machinerie.

Mark

goed opgelost dat baanwiel.
dat fel (licht) roest op de reserve-tracks zou ik een beetje minderen moest ik in jou plaats zijn Rik. Ik bedoel het niet slecht maar het is een beetje "kweet-nie" versta je ? een beetje dat fel kleur temperen

@D-Day & Michel : bedankt.

@Interceptor : dat je voorzichtig moet zijn met plastiek op machines, ben ik mij van bewust. Maar had ik het wiel 24 uur de tijd gegeven om uit te harden (de lijm), dan had ik dit misschien niet voor gehad ? Desnoods kon ik nog één van beide reservewielen gebruiken.
Tenslotte ben ik weer een ervaring rijker, en stukken goedkoper als de resin wielen van de aftermarket. (Die eigenlijk op dezelfde manier gemaakt zijn.)

@Famo : de foto's zijn genomen met zonlicht. Vandaar dat de lichte kleuren meer oplichten. Inmiddels heb ik er een laag Alclad vernis over gedaan en is het effect wat minder. 'k zal hem vrijdag nog eens meebrengen naar de club...

Groeten Rik

Ben er een paar daagjes vantussen geweest en ik moet alweer een hoop inhalen om bij te geraken. Deze is echt sterk uit de verf gekomen.

@Silenoz : bedankt, vrijdag 'show' op de club. :)

@GUnit : De boog kan niet altijd gespannen blijven, hé Guy. Een mens moet ook al eens wat tijd doorbrengen met zijn dierbaren.
Inmiddels liggen de tracks er op, als het eens zonnig weer maakt neem ik foto's die ik dan zal posten...

Groeten Rik

Goedenavond Beste Kijkers !

'k heb vorige post nog maar pas geplaatst, en hops, de zon is van de partij.
Ik heb dan maar vlug wat foto's genomen.

Ik laat jullie even mee genieten :

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De beide panzergrenadiers zijn aanpassingen van Master Box figuren. Het voorste figuur had zijn rechterarm omhoog met de hand aan de helmrand. Deze arm heb ik naar beneden geplaatst met een nieuw handje (Hornet) dat patronen uit het tasje haalt. Het hoofd is eveneens een Hornet exemplaar.
Het achterste figuur heeft de benen van MB en het bovenlichaam van Zvezda. Het hoofd komt eveneens uit het Hornet assortiment.
Zijn wapen, een MP40, is van een schouderstuk voorzien van koperdraad 0.5 mm.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En zo komt hij op het dio...

Groeten Rik

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Rik,

Ben uw Topic al een tijdje in stilte aan het volgen. Wat mij betreft is het een topper aan het worden, de roestige tracks, de washes, de achterkant van de wielen vind ik heel goed gedaan. Benieuwd hoe hij er op een diorama gaat uitzien,

Jeanke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan