Goedenavond Beste Kijkers !
Thanks for the comments, guy's !
Na wat sessies met pigment poeders, zie hier het resultaat :
Eén staalkabel ligt op het achterdek op zijn plaats, de tweede (misschien eens gebruikt en niet opgeborgen zoals het hoort) hangt met een D-sluiting vast vooraan en over de neus links langzij tot naast de krik.
Na een zwarte basislaag heb ik de kabel een metaalglans gegeven met een grafietpotlood.
De reservetracks zijn overschotjes van de set Friul's. Deze heb ik behandeld met Metal Burnisher van AK en dan verder verweerd met roeste pigmenten.
Het tweede loopwiel van rechts heb ik ontdaan van één rubber band. Het was een test en is aardig meegevallen. Op de draaibank, op laag toerental, voorzichtig laagje voor laagje afgedraaid tot op de diameter van de velg.
De onderzijde heb ik wat 'bemodderd'. Eerst een lichte versie : gips, zand, pigmentpoeders, houtlijm en water. Dit met een oude borstel opgebracht. Na droging hetzelfde mengsel maar met donkerder pigment poeders op de onderzijde opgebracht (ophanging van de loopwielen) en onder het spatbord (schaduwzijde).
Vervolgens is dit mengsel wat opengevloeid met wat water in de lichtere laag. Met wat licht gekleurde pigment poeders zijn dat nog wat schakeringen gemaakt. Tot slot zijn nog wat modderspatten opgebracht met het penseel & airbrush techniek.
Als afsluiter nog een bovenaanzicht. Nog wat engine oil e.d. toestanden aanbrengen.
Dan is hij klaar voor een vernislaag. De pigmenten zijn maar gefixeerd met Thinner for Washes, dus dit moet nog beter gefixeerd worden.
Groeten Rik