Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
1/87Opwaarderen/herstellen van gebouwen H0 (1/87 )
mooi mooi , bijna zo mooi als de echte ben er als kind ook geweest , ik herinner mij de mooie markt met zeer veel kleurige en fleurige bloemen
en het afvoer water dat midden in de straat in een geul liep
Prachtig
Naar aanleiding van een voorwaarde dat ik mezelf heb opgelegd, namelijk: als ik op de een of andere manier 2e hands H0-gebouwen in mijn bezit krijg, dat ik dan zo snel mogelijk een deel ervan in orde probeer te brengen. Dit omdat de stash anders te groot wordt met onafgewerkte modellen...
Aangezien ik een mooie prijs hier op het forum heb gewonnen in de vorm van een 15-tal H0-gebouwen, wil ik me dan ook aan mijn voorwaarde houden.
Intussen zijn de eerste twee gebouwen afgewerkt. Het gaat om de Faller kit B246, Huizen in aanbouw.
Veel is er niet aan gedaan, enkel de pannenlatjes met evergreen vervolledigd, en een deel van het dak weggelaten en vervangen.
Daarna wat verf erover en klaar.
Een derde, uit Hong Kong, merk onbekend, lijkt er heel erg sterk op qua vorm en indeling ramen en deur en staat klaar op de tafel en zal dienst kunnen doen als modelwoning naast de andere twee.
Panlatten zijn meestal gedrenkt hout en zien er daardoor groen uit
En ik heb nog zoooveel gebouwen staan die ik onder handen moet nemen, dat het eerder een must is om er enkele af te werken
En dank U
hoe knap weeral echt de moeite om te volgen
Ik denk dat er een zeer knappe treintafel uit gaat groeien hopelijk kan ik ze nog meemaken
Machtig al die mooie gebouwen
Succes verder
Marc
Je bent weer enkel mooie exemplaren rijker, natuurlijk door je eigen inzit en inbreng maar dat is toch veel leuker dan al dat kant en klaar spul dat je alleen maar moet neer ploffen op de treinbaan.
Ook in het H0-immo wereldje zijn er enkele gebouwen terug bruikbaar gemaakt.
De eerste is een kit van Faller 929, kasteelruïne:
De tweede kit is een Cementfabriek van Kibri, 39804
Hier was iets meer werk aan aangezien er vele onderdelen los waren en sommige verkeerd gebruikt...
Zo was het aan het begin van de werken:
En dit heb ik er van gemaakt voor mezelf:
De ladder aan de "schouw" is een onderdeel van een schip (railing). Ik heb eens een zak met ongebruikte onderdelen verkregen van Erwin , en dit komt nu goed van pas
Jullie hadden nog enkele eindfoto's tegoed van de Villa.
Er moest enkel nog verlichting in geplaatst worden, maar het lukte me maar niet om LED strips te gebruiken/plaatsen.
Nu heb ik tijdens het bekijken van een oud station uit een "Nog te herstellen" doos, een gebouw tegen gekomen met nog enkele lampjes in. Twee ervan waren juist goed voor de villa.
Bij deze dus:
Moeder aan het kletsen, vader aan het pronken, maar wat is dochterlief aan het doen?
Amai, en dat terwijl vader en moeder beneden zitten te kletsen, ofwel heeft die verdomd veel lef, of ze is heel rebels, of het is een zeer openminded gezin.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.