Hoofdsponsor

Op terugweg naar Vlaanderen 12 de eeuw

ERVARING
licht gevorderd
BOUWWIJZE
Met overschotten materiaal
BOUWBUDGET
40 euro voor figuren
BOUWSTATUS
Begonnen met voorbereidingen
COMMENTAREN
Laat u vooral gaan
Het blijft de moeite om te volgen
Knap werk pascal

Falco
 
Kleine vooruitgang.

PA160001.JPG

PA160004.JPG

PA160007.JPG

PA160010.JPG

PA160011.JPG

PA160012.JPG

De brug staat nog steeds los.
 
Pascal, misschien een dwaze opmerking mijnentwege, maar is die talud niet te steil in verhouding tot de brug en het redelijk kalme watertje dat er onder loopt?
Vooral de laatste foto aan de rechterzijde lijkt het wel of deze gegoten is in beton. Ik weet het, er komt begroeiing op, maar toch.
Misschien het talud minder steil maken ? (onregelmatig) Trapsgewijs ?
 
Pascal, misschien een dwaze opmerking mijnentwege, maar is die talud niet te steil in verhouding tot de brug en het redelijk kalme watertje dat er onder loopt?
Vooral de laatste foto aan de rechterzijde lijkt het wel of deze gegoten is in beton. Ik weet het, er komt begroeiing op, maar toch.
Misschien het talud minder steil maken ? (onregelmatig) Trapsgewijs ?
Dwaze opmerkingen bestaan niet he.
Het is inderdaad plaaster glad gemaakt om later wat rotswanden aan te brengen wat het geheel wat logischer zal maken hoop ik.
Ben een en ander aan het uit proberen omdat ik wildgroei tussen rotsen wil maken.
Ik werk in delen om zo het diorama op te bouwen.
Is niet zonder risico maar voorlopig werkt het.
 
In mijn ogen ziet dit er mooi uit en niet als iets wat niet kan. Maar ik ben geen waterkundig architect he.

Het enige wat mij opvalt is dat de bakstenen in een boogvorm staan; dat komt doordat je van bovenaf bent gaan bouwen in plaats van vanaf de basis. Dit zou je de volgende keer mogelijk anders kunnen doen; maar ook dit is in principe niet onmogelijk.
 
In mijn ogen ziet dit er mooi uit en niet als iets wat niet kan. Maar ik ben geen waterkundig architect he.

Het enige wat mij opvalt is dat de bakstenen in een boogvorm staan; dat komt doordat je van bovenaf bent gaan bouwen in plaats van vanaf de basis. Dit zou je de volgende keer mogelijk anders kunnen doen; maar ook dit is in principe niet onmogelijk.

Nu de brug is niet in baksteen Roy maar een soort leisteen.
Als dit niet duidelijk is heb ik een probleem maar zoals eerder aangehaald gaat er van de brug niet veel meer te zien zijn door de begroeiing.
Wel heel knap gezien dat ik inderdaad van boven ben begonnen en ben mee wat je bedoeld.
Vandaar de foto van de brug die ik ongeveer heb willen namaken en daar zijn de stenen ook recht en niet in een spie vorm bovenaan.

1697528480575.jpeg

Het probleem hier is dat ik het in stukken werk en in stukken toon omdat het voor mij opnieuw experimenteren is .
Door pijn in nek kon ik niet slapen dus vannacht wat verder gedaan en nu zie je waar ik naar toe wil Erwin.
Nu kon het vorige ook wel hoor want heb voorbeelden gezien van hoge talud maar oogt wat saai en te netjes voor wat ik wil bereiken.

PA170001.JPG

PA170003.JPG
 
Laatst bewerkt:
Komt toch wel wat opzoekingswerk en denkwerk aan te pas. In ieder geval mooie vorderingen en voor wat mij betreft een logische opbouw van het geheel.
Ik volg van nabij.
 
Het aankleden van het geheel kan beginnen.
Vermits ik vele begroeiing tracht zelf te maken zal het tijd in beslag nemen en de updates trager komen.
Ook zijn de acteurs gearriveerd.
Nadeel is dat ze in 1 geheel zijn wat het schilderen gaat bemoeilijken.
Paard en ruiter zijn wel apart + schild en speer die ik niet ga gebruiken.
Maar we blijven ons best doen.

PA170006.JPG

PA170007.JPG

PA170009.JPG

PA170011.JPG

PA170012.JPG

PA170013.JPG

PA170016.JPG

PA170017.JPG

PA170018.JPG

PA170019.JPG

PA170023.JPG

PA170020.JPG
 
Dat ziet er volgens mij toch verdomd goed uit hoor :oops:
Ik doe het zeker niet na.

Grtz.

Luc:cool:
 
Voor het dio no comment :winking:
Voor de figuren, zien er toch voor 54 mm zeer goed uit en zeker bruikbaar. Misschien enkel de teugels vervangen of dunner maken.
Ben benieuwd, ik zal het zeker volgen.
 
De figuren zijn inderdaad mooi. De opmerkingen voor wat betreft lans/banier en teugels zijn al gegeven.
Indien je een alternatief zoekt voor de teugels kan je misschien de heel dunne plastic card sheets van evergreen gebruiken (0,13 mm en 0, 25 mm dik).
Deze vellen kun je in heel dunne strookjes snijden en zijn redelijk soepel in vorm te brengen. Het blijft uiteraard een delicaat werkje en breekbaar materiaal. Succes met het vervolg.
 
De figuren zijn inderdaad mooi. De opmerkingen voor wat betreft lans/banier en teugels zijn al gegeven.
Indien je een alternatief zoekt voor de teugels kan je misschien de heel dunne plastic card sheets van evergreen gebruiken (0,13 mm en 0, 25 mm dik).
Deze vellen kun je in heel dunne strookjes snijden en zijn redelijk soepel in vorm te brengen. Het blijft uiteraard een delicaat werkje en breekbaar materiaal. Succes met het vervolg.
Heb hier metal foil voor aangeschaft van green stuff.
Als dat hetzelfde resultaat geeft als het dunne lood ( is intussen op en niet meer te vinden) dat ik gebruikte zit ik goed.
Verpakking is nog dicht maar weet het te schrijven als het zo ver is.
 
Heb hier metal foil voor aangeschaft van green stuff.
Als dat hetzelfde resultaat geeft als het dunne lood ( is intussen op en niet meer te vinden) dat ik gebruikte zit ik goed.
Verpakking is nog dicht maar weet het te schrijven als het zo ver is.
Ben absoluut nieuwsgierig naar het resultaat. We horen het wel. Succes.
 
Mooie vorderingen en erg realistisch uitgevoerd. Benieuwd naar de vorderingen.
 
Dank u.
deze ochtend wat verder gewerkt.
Intussen waren de stenen wat te donker geworden en heb ik een Dry brush gedaan met licht grijs.
Ook heb ik stenen die zo te koop zijn erbij gelegd en het geheel wat aangekleed met verschillende gras materialen.
Heb ook en eerste voorbeeld van een plantje gemaakt en ben tevreden erover.
Nu ga ik wat struiken proberen te maken en plantjes + mossen aan de brug die stilaan geplaatst gaat worden.

PA180006.JPG

PA180007.JPG

PA180003.JPG

PA180004.JPG

PA180008.JPG

PA180009.JPG

PA180010.JPG

PA180011.JPG
 
Fantastich pascal...
Ik wil je wel wat vragen, gebruik je hiervoor papier of karton? Hoe maak je de stammen? En wat voor gereedschap gebruik je om die bladeren te maken?

Falco
 
Dank u
Hoe maak je de stammen?
Met elektriciteitsdraad witte lijm en zaagsel of zand.
En wat voor gereedschap gebruik je om die bladeren te maken
Papier waar ik verschillende tinten op spuit en dan met toestelletje bladeren druk.
Als ik er aan begin zal ik foto's maken.
Intussen heeft de brug zijn plaats gekregen en staat nu vast.
De volgende stappen zijn struiken en dergelijke.
PA180009.JPG

PA180008.JPG

PA180022.JPG

PA180036.JPG

PA180047.JPG

PA180048.JPG

PA180057.JPG

PA180058.JPG

PA180061.JPG
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan