Hoofdsponsor

1/32 Nieuport XXIII

ERVARING
...
BOUWWIJZE
....
BOUWBUDGET
......
BOUWSTATUS
Nog beginnen
COMMENTAREN
Eerlijke opmerkingen heb ik graag om uit te leren.
Vind het zelf eerlijk gezegd ook spijtig dat de cockpit min of meer verdwijnt.
Op het plan geeft men delen aan om in hout te schilderen waar je nooit iets meer van ga zien???.
Begrijp niet wat het idee hierachter is.
Daar ga ik niet in mee want brengt niets op.
Ook was ik bijna een drum vergeten aan zijkant met lege patronenband.
Voor de rest een dryfit die schijnt goed te zitten waardoor we weer verder kunnen.

DSC02231.JPG

DSC02232.JPG

DSC02233.JPG

DSC02234.JPG
 
Indrukwekkende dryfit inderdaad. Het is dat plastic niet magnetisch is, anders had je de lijm achterwege kunnen laten.
 
Intussen zou de cockpit klaar moeten zijn en gelijk een dryfit op onder vleugel.
Tot nu toe moet ik zeggen dat alles vrij goed past al is het hier en daar wel heel nipt.

Bekijk bijlage 431900

Bekijk bijlage 431901

Bekijk bijlage 431902

Bekijk bijlage 431903

Bekijk bijlage 431904

Bekijk bijlage 431905

Bekijk bijlage 431906

Bekijk bijlage 431907

Bekijk bijlage 431908

Bekijk bijlage 431909

Bekijk bijlage 431910
Ja Pascal dat is inderdaad zeer secuur werk die bekabeling. Je hebt blijkbaar je nieuwe liefde gevonden. Willy.
 
Je zou altijd kunnen overwegen om één zijde open te laten, zou zeker een blikvanger zijn.
 
Ja Pascal dat is inderdaad zeer secuur werk die bekabeling. Je hebt blijkbaar je nieuwe liefde gevonden. Willy.
Dit komt eigenlijk door jullie beurs in Gent Willy waar ik op zoek was naar inspiratie voor ww1.
Erwin wist dit en heeft de virus aangestoken met de nodige tips en tricks.
Hij gooide daar nog wat lectuur bij en ik was vertrokken.
Je zou altijd kunnen overwegen om één zijde open te laten, zou zeker een blikvanger zijn.
Ik overweeg als deze goed lukt er eens ene gedeeltelijk te scrachen..
 
Hoe ga ik te werk voor hout kleur.
Wel,voor het hout effect ga ik simpel te werk met mishandelt borsteltje en dunne verf.
Het is echt niet veel werk en moeilijk hoor.
Je werkt voornamelijk op gevoel en de kleuren kies je naargelang je licht of donker hout wil.
Soms gebruik ik op het laatste een gewone borstel of watten staafje met wat airbrush thinner om te blenden.
Wel niet te hard en te veel wrijven zodat je niet alles weg haalt.
Wat experimenteren en je zal er vlug mee weg zijn.
Er zal allicht wel een betere manier bestaan maar laat maar zien hoe ik te werk ga.
Burnt umber is wel een van de favorieten in deze.

DSC02235.JPG

DSC02241.JPG

DSC02249.JPG

Voor het wat eenvoudiger te maken om te schilderen verbind ik de gaatjes voor rigging met tube.
Nu zit er geen draad in de weg en kan ik die later erdoor steken zonder veel gedoe.

DSC02244.JPG

DSC02246.JPG

De manier van schilderen en werken is veelvoudig te vinden op internet maar het uitvoeren bepaal je grotendeels zelf.
Dit maakt de modelbouw zo plezierig om te doen voor mij.
 
Laatst bewerkt:
goed gevonden, en elke werkwijze is goed als ze je tot het gewenste resultaat brengt.
Echt sterk bezig. (y) (y)
 
Pascal, waarom vlieg je niet eens mee met een SV4 vanuit Deurne?
Alleen al voor de ervaring van “the wind in the wires “, dat unieke geluid.
 
Wat een ontzettend knap werk laat je hier zien, Pascal. Indrukwekkend hoor. En ik ben helemaal weg van dat geverfde houteffect. Heel effectief.
 
Tijd dat we hier verder gaan en er terug gaan in vliegen.
De details zijn mooi en er is nog wat werk aan.
Tot nu toe ben ik onder de indruk van deze kit wat de passing en weinige opkuis betreft.

P5050001.JPG

P5050003.JPG

P5050005.JPG

P5050007.JPG
 
Dit is een mooi voorbeeld van een vliegtuig waarbij het niet veel uitmaakt dat de twee motorhelften een samenvoeg-naad krijgen; want die naad is straks onder de cowling niet meer te zien.

Blij te zien dat je deze hervat.
 
Knap werk, maar idd, op een bepaald moment moet ge de bedenking maken: 'gaat het nog zichtbaar zijn?'.
 
hola , snel bijgelezen ( gekeken ) verrassend knap gedaan , sta nog steeds versteld hoe jij Pascal zo snel gegroeid bent op een relatieve korte periode , kan het alleen maar toejuichen ( en ik ervan genieten )
Marc
 
Knap werk, maar idd, op een bepaald moment moet ge de bedenking maken: 'gaat het nog zichtbaar zijn?'.
Het is een keuze maar ik doe het graag en ik weet dat het daar is wat mij tevreden stelt.
Als de maker de moeite troost om de details zo juist mogelijk te presenteren neem ik graag de moeite om het te maken.
Vele kits hebben te weinig details wat jammer is.
Het geeft je ook de mogelijkheid om alles anders en open te presenteren.
In deze vind ik Erwin zijn idee niet slecht en er zal een deel van het interieur te zien zijn.

P5080003.JPG

P5080004.JPG

Word vervolgd.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan