Hoofdsponsor

1/32 Nieuport XXIII

ERVARING
...
BOUWWIJZE
....
BOUWBUDGET
......
BOUWSTATUS
Nog beginnen
COMMENTAREN
Eerlijke opmerkingen heb ik graag om uit te leren.
Nog wat verder geprutst aan de cockpit.
Foto's zeggen meer dus.

DSC02160.JPG

DSC02162.JPG

DSC02165.JPG

DSC02166.JPG

DSC02167.JPG

DSC02173.JPG

DSC02174.JPG

DSC02176.JPG

DSC02179.JPG

DSC02180.JPG

DSC02182.JPG

DSC02183.JPG

DSC02184.JPG

DSC02189.JPG

DSC02192.JPG

DSC02197.JPG

DSC02200.JPG

DSC02204.JPG

En is nog niet klaar maar vervolg is op komst.
 
Man, man.

Echt knap hoor.
Al die draadjes en rigging, hou dat maar eens uit elkaar :oops:

Grtz.

Luc:cool:
 
Toch wel een mooie handleiding die deze details niet vergeet 6e vermelden.
 
Inderdaad, een mooie handleiding en mooi uitgevoerd! Doet me een beetje denken aan zo'n wirwar-puzzel uit de Donald Duck of zo. Hopelijk hou je alles goed uit elkaar :)

Probeer de romp straks toch eens met naald 0,2mm. te spuiten zou ik zeggen, ik denk dat je aangenaam verrast zult zijn door het resultaat.
 
Als je leest over crashes van dergelijke vliegtuigen tijdens en na de oorlog, lees je soms: "de piloot zat verstrengeld in kabels en kon niet op tijd bevrijd worden."
Een zicht op de hoeveelheid kabels in deze toestellen laat je wel eens nadenken.
 
Dat lijkt me een goed voorbeeld van een buitengewoon vervelende dood.
 
Bedankt .
Het blijft toch wakker blijven met handleiding al is die wel top om mee te werken.

Inderdaad, een mooie handleiding en mooi uitgevoerd! Doet me een beetje denken aan zo'n wirwar-puzzel uit de Donald Duck of zo. Hopelijk hou je alles goed uit elkaar :)

Probeer de romp straks toch eens met naald 0,2mm. te spuiten zou ik zeggen, ik denk dat je aangenaam verrast zult zijn door het resultaat.
Heb die naald niet Roy .
Heb die gehad maar de verf droogt sneller op en de vele kuisbeurten tussendoor was ik snel beu.
Niet omdat ik te lui ben maar meng geregeld verf rechtstreeks in kuipje om nat in nat te spuiten.
Nu met de air verfjes wil ik het nog wel eens proberen maar dan moet ik die terug aanschaffen.
 
even bij gelezen en ben wel efkes geschrokken zoveel draadjes en koppelingen , ik moet zeggen dat je knap bezig bent Pascal zelfs de cockpit als ik het zo mag noemen ziet er echt geweldig uit ben er zeer aangenaam van verrast
Geweldig
Marc
 
prachtig, heel gepassioneerd zijn en nauwkeurig werken is de enige methode om dit voor elkaar te krijgen.
 
De naald is inderdaad iets sneller schoon te maken. Dat is de prijs die je betaalt voor een gladder oppervlak. Je kunt proberen iets meer verdunner, en/of flow improver en/of retarder toe te voegen aan het verfmengsel.
 
Intussen zou de cockpit klaar moeten zijn en gelijk een dryfit op onder vleugel.
Tot nu toe moet ik zeggen dat alles vrij goed past al is het hier en daar wel heel nipt.

DSC02206.JPG

DSC02209.JPG

DSC02210.JPG

DSC02214.JPG

DSC02216.JPG

DSC02217.JPG

DSC02218.JPG

DSC02219.JPG

DSC02222.JPG

DSC02223.JPG

DSC02225.JPG
 
Best wel jammer dat je er zo weinig van terug ziet.
 
Als je dit zo ziet zou je denken dat deze straks echt zal kunnen vliegen 🛩️
Mooi resultaat al hoor, bewonderenswaardig!
 
toverhoedje opgezet Pascal, dit is echt wel van de bovenste plank.
 
Ziet er prachtig uit. Echt wel indrukwekkend.
 
Aan de reeds geleverde commentaren hoef ik niets toe te voegen. Ik blijf gewoon van heel nabij volgen. Top !!!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan