Hoofdsponsor

1/32 Nieuport XXIII

ERVARING
...
BOUWWIJZE
....
BOUWBUDGET
......
BOUWSTATUS
Nog beginnen
COMMENTAREN
Eerlijke opmerkingen heb ik graag om uit te leren.
door hitte (vlammetje) dichtbij de nylondraad te houden,
Bedankt Xavier(y)en herinner mij nu dat Swa dit me ook had gezegd.
Door uw opmerking kan ik met deze draad verder werken.
Plastiek warm maken doe ik geregeld voor verschillende reden en weet dat een vlam niet werkt omdat dit niet te vertrouwen is.
Verkeerd ademen kan al genoeg zijn om vlam naar verkeerde richting te brengen en de plastiek te verbranden.
Maar heb hier een naald die ik daarvoor gebruik en de eerste test was gelijk raak en het werkt.
Doordat de naald direct afkoelt mag je zelfs de nylon raken zonder er door te branden .
Dat doe je strak hoor! Mooi dat draadje eromheen gewonden.
Die koperen draad draai ik al op voorrand Roy en snijd die dan af wat ik nodig heb om dan de draad er door steken.

DSC02133.JPG
Voor en na behandeling naald
Knivcdpsel.PNG
Nog een beetje meer verwarmd met dit eind resultaat en de draad zit eigenlijk nog los in de geboorde gaatjes.
DSC02134.JPG

Nu nog de draad schilderen en als dit lukt blijf ik zo werken.
Ga voor metaal zwart als kleur.
 
Goede en veilige manier om de draad strak te zetten.
 
Bedankt voor de interesse.
Dit is een poging om rigging aan te brengen met nylondraad die ik hier nog liggen had.
Die is iets dikker dan de uschi 005 van Ron maar zet zich niet strak genoeg.
Te hard trekken gaat de plastiek breken waar de gaten zijn geboord.
Dus zal ik waarschijnlijk weer voor de uschi gaan omdat die zichzelf strak trekt.
Het probleem met de uschi is dat die vlug veel dunner word als je te hard aantrekt.
Wat je hier ziet is de manier hoe ik te werk wil gaan.

Bekijk bijlage 431757

Bekijk bijlage 431758

Bekijk bijlage 431759

Bekijk bijlage 431760

Bekijk bijlage 431761
Oogt heel professioneel . Willy.
 
Zal zeker weer de moeite worden om te volgen, als Ron nu de volgende x een bank plaatst ipv een stoel moeten we er zelf gene gaan zoeken.
succes met dit nieuwe project.
Die zetel van de Strade Bianco is vrij gekomen naar verluidt...

Mooi werk aan de rigging... dat belooft
 
Het resultaat ziet er goed uit.
Blij dat ik je heb kunnen helpen herinneren, met twee onthoud men meer dan alleen hé :winking:
 
Interessant om nog maar eens een grote schaal 2-dekker te zien gebouwd worden. Nu merk je pas hoeveel detail er ontbreekt op 1/72 exemplaren.
 
Ziet er erg mooi uit Pascal. Mag ik vragen, voor mijn eigen info, wat de diameter is van de koperdraadwikkel bij de turnbuckle?
 
Interessant om nog maar eens een grote schaal 2-dekker te zien gebouwd worden. Nu merk je pas hoeveel detail er ontbreekt op 1/72 exemplaren.
Ja Erwin ,en dit is nog maar het begin van de cockpit.
Moet zeggen dat het me zeer bevalt en er graag aan werk.
Ziet er erg mooi uit Pascal. Mag ik vragen, voor mijn eigen info, wat de diameter is van de koperdraadwikkel bij de turnbuckle?
De koperdraad is 0.16 mm dik rond een tube gedraaid van 0.5 mm.
Als ik het goed heb is de buiten diameter 0.82 mm

DSC02151.JPG

DSC02153.JPG
 
Mooi werk op deze schaal (y)




Weet nu waar mijn grootmoeders kastje is gebleven. :-)
 
Dit is duidelijk je mooiste tot nu toe, tot nu toe!

Het is er ook vanaf te zien dat de schaal je bevalt, dat hoef ik bijna niet te vragen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan