Hoofdsponsor

1/50 Nave Egizia (1:50) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo Wim,ik gebruik Ecoline om de zeilen te kleuren ,(zie mijn Bisquine die ik gebouwd heb) en om de naden te stikken gebruikte ik kleurloze katoenen draad die dan mee dezelfde kleur aannam.
Het bootje wordt mooier en mooier!
grtz
Lus
 
hallo Wim,ik zou proberen om in het midden van het zeil een zon te plaatsen ,Ra was de zonnegod bij de Egyptenaren,de zon tekenen met was en dan pas kleuren,op de was pakt dan geen kleur ;het is maar en voorstel hé.
grtz
Lus
ps gij kunt dat!!!!!!!
 
Dat gaat er echt wel op lijken zo.
Inderdaad zijn de "rode" zeilen die je zelf gekleurd heb minder hard.

Fred
 
mooi wim het is ijgelijk een ouderwets berghout als ik ik het zo bekijk .

hopelijk komen de zeiltjes ook goed wim het lijkt nu een beetje roze maar de kleur op een foto bedriegt soms wel eens .

Dirk, zoals ik het gelezen heb is dat touw ter compensatie voor het ontbreken van de kiel.
Wellicht ook voor een berghout, maar mijn kennis is nog niet zo ver om dat te kunnen bepalen.

Met het zeil is het volgens mij al goed, zal verderop nog foto's plaatsen.
 
hallo Wim,ik gebruik Ecoline om de zeilen te kleuren ,(zie mijn Bisquine die ik gebouwd heb) en om de naden te stikken gebruikte ik kleurloze katoenen draad die dan mee dezelfde kleur aannam.
Het bootje wordt mooier en mooier!
grtz
Lus

Hallo Lus, ecoline is inderdaad ook zeer goed te gebruiken. Ik moet het hebben, maar kan het niet vinden. Zal volgende keer bij de kunsthandel eens nieuwe meenemen.

hallo Wim,ik zou proberen om in het midden van het zeil een zon te plaatsen ,Ra was de zonnegod bij de Egyptenaren,de zon tekenen met was en dan pas kleuren,op de was pakt dan geen kleur ;het is maar en voorstel hé.
grtz
Lus
ps gij kunt dat!!!!!!!
Nou, ik vind eigenlijk 1 'oog van ra' wel genoeg op de boeg straks.
Het idee is goed en ik denk ook wel dat het uiteindelijk zou lukken, maar ga het niet doen :tongue: ;) :laugh::laugh:.
 
Volgens mij hangt dat zeil al aan een ra :D

:laugh::laugh:

Mooie boot en zeiltjes.
Persoonlijk zou ik ze meer naar dat okerkleur gekleurd hebben,maar nu ook niet mis

Dank je Marc, ik ben het met je eens om een iets andere kleur te nemen. Hoewel foto's ook vertekenen, dat zal ik zo eens laten zien.


Dat gaat er echt wel op lijken zo.
Inderdaad zijn de "rode" zeilen die je zelf gekleurd heb minder hard.

Fred

Dank je Fred, zie mijn volgende post voor de uiteindelijke kleur.
 
Heb het zeil nogmaals bewerkt en nu met een in water opgeloste acryl en wel een gebrande sienna. Om de kleurverschillen in foto's aan te geven: beide foto's zelfde zeil, zelfde verf en droog!! Alleen de lichtinval zal iets anders zijn. Voor mij is dit nu acceptabel.

1_Nave_Egizia_073.jpg


1_Nave_Egizia_074.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gewoonweg een super mooie kleur Wim:wow:
Echt véééél beter de de harde rode kleur.

Fred
 
Gewoonweg een super mooie kleur Wim:wow:
Echt véééél beter de de harde rode kleur.

Fred

Dank je Fred en het was ook weer eens een leuk experiment.

Nu met naald en draad aan de slag, dat zal wel even duren....
En zoals Lus al in zijn post aangaf heb ik de draad ook even door het gekleurde water gehaald.
 
Wim,

De kleur is mooi, vind ik, ik zou het laten.
 
Hoort er gewoon bij maatje die kleur zie je zo he.
 
Dat is een kleur die zeer natuurlijk aandoet Applaus
 
wat een andere licht inval wel niet doed met een kleur .
het ziet er erg goed uit wim
 
Heren, hartelijke dank dat het ook jullie goedkeuring heeft :).

Zo krijgen een heel oud dekbedovertrek en verven uit mijn schilderstijd toch nog een tweede leven.
 
Ok, alweer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb. Het oude Egypte is dan wel een stokpaardje van me, al weet ik er uiteraard ook niet alles over hoor, ik ben tenslotte zelf geen archeoloog (al wou ik dat ik de kans had gehad om het te worden).
Een paar opmerkingetjes (goed goed het is misschien mieren*ongewenste intimiteiten met ongewervelden) maar, ik denk niet dat de zeilen van de doorsnee schuit zouden geverfd zijn, persoonlijk zou ik dus eerder voor een grouw-wit zeil gegaan zijn. Dat is uiteraard ieder zijn smaak.
Wat het oog van ra betrefd, of alle referenties dat het zeil reeds aan een ra hangt... enig respect mag wel vind, dit volk had tenslotte reeds een zeer gesofisticeerde beschaving toen wij hier nog bij wijze van spreken in grotten woonden hé. Hun beschaving was gebaseerd op hun religie, en met Ra viel inderdaad niet te spotten, zo zouden ze zelfs nooit het oog van ra op een schip of een zeil afbeelden, want enkel de farao (die zelf een god was) mocht dit doen.
 
Wim,
Ik hield al eventjes mijn hart vast bij de eerste kleur,.......maar zie ondertussen, dat je het wat hebt verbeterd ;) voor ik een reaktie kon schrijven.
Nu experimenteren met nuance's voor de volgende zeilen, niet overdrijven, zo zul je een geheel bekomen die niet egaal zal worden.
'k Zie het al voor me, 'k hoeft het je niet te vertellen,....hé ;)
groetjes
Ward
 
Ok, alweer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb. Het oude Egypte is dan wel een stokpaardje van me, al weet ik er uiteraard ook niet alles over hoor, ik ben tenslotte zelf geen archeoloog (al wou ik dat ik de kans had gehad om het te worden).
Een paar opmerkingetjes (goed goed het is misschien mieren*ongewenste intimiteiten met ongewervelden) maar, ik denk niet dat de zeilen van de doorsnee schuit zouden geverfd zijn, persoonlijk zou ik dus eerder voor een grouw-wit zeil gegaan zijn. Dat is uiteraard ieder zijn smaak.
Wat het oog van ra betrefd, of alle referenties dat het zeil reeds aan een ra hangt... enig respect mag wel vind, dit volk had tenslotte reeds een zeer gesofisticeerde beschaving toen wij hier nog bij wijze van spreken in grotten woonden hé. Hun beschaving was gebaseerd op hun religie, en met Ra viel inderdaad niet te spotten, zo zouden ze zelfs nooit het oog van ra op een schip of een zeil afbeelden, want enkel de farao (die zelf een god was) mocht dit doen.

Dany, het is ook lastig om aan goede info te komen omtrent de kleuren van de zeilen uit die tijd. Eigenlijk had ik het boek van Björn Landström moeten kopen. Daarin wordt verwoord dat een zeegaand schip uit de tijd van Sahure een rood zeil had. Het is allemaal voor wat het waard is natuurlijk. Ik had de keuze tussen rood en 'wit' en het is rood geworden. Gewoon ook omdat ik het mooi bij dit schip vond passen.
Met het oog van Ra (Horus) zou je best gelijk kunnen hebben, het gebruik van de symbolen zie je vaak pas veel later in de tijd. Ik vind de symbolen op de uiteindes van het schip best mooi staan en laat ze daar ook staan, met het risico dat het niet historisch correct is.
 
Wim,
Ik hield al eventjes mijn hart vast bij de eerste kleur,.......maar zie ondertussen, dat je het wat hebt verbeterd ;) voor ik een reaktie kon schrijven.
Nu experimenteren met nuance's voor de volgende zeilen, niet overdrijven, zo zul je een geheel bekomen die niet egaal zal worden.
'k Zie het al voor me, 'k hoeft het je niet te vertellen,....hé ;)
groetjes
Ward

Dank je Ward, die eerste kleur viel me trouwens niet eens tegen, de lichtinval gaf een ander beeld.
De kleur van nu ben ik best tevreden over, alleen het verder aanpassen van dit zeil met nuance's ben ik nog aan het piekeren.
Nogmaals een bad met een acryl is niet verstandig, dan wordt het net een dunne plank :).
Ga eerst eens met naald en draad aan de gang, daarna eens verder denken.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan