Hoofdsponsor

1/6 Mid Produktion Tiger I (Armortek 1/6) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja hou er de spanning maar in, nu ben ik echt nieuwsgierig :s
 
Foto's en een regenjas voor Duske

Door het slechte weer is Hauptmann Duske al terug thuis (lees: in de Werkstatt) gearriveerd waar hij nu al de gehele week m'n Tiger-boeken zit uit te pluizen.
Tja, wat kan je als actionfigure nog anders doen met zo'n hondenweer?
Groot was z'n verbazing toen hij z'n goede vriend Unterscharführer Kurt Kleber en z'n Tiger 232 van de sSS.Pz.Abt. 101 in één van die boeken tegenkwam:

640a.jpg
Kurt Kleber met regenjas leunt tegen de Tiger-toren.

Ik denk dat het wat met jaloezie te maken heeft maar hij drong er dan bij mij op aan om van hem ook zo'n foto's te nemen.
Je weet nooit dat hij ooit ook in de boeken kon terecht komen, was zijn verklaring.

Enfin, na in zeven haasten een regenjas te hebben gezocht en die van de nodige schouderstukken te hebben voorzien, kon de shoot met Duske beginnen.
Door de regen zijn natuurlijk de foto's in de Werkstatt genomen.

641.jpg

641a.jpg






641b.jpg

642.jpg

642a.jpg





643.jpg
Eerlijk gezegd vind ik dat die regenjas hem wel staat. :D




Droop
 
Helaas heeft hij deze in de Belgisch/Nederlandse "zomer" nodig, had hem liever in een lederhosen gezien.....alhoewel^^^^

Wel weer hele mooie foto's!!

Fred
 
dag luc,
als het zo voort gaat met het weer,kunt ge de popen voorzien van,zeeplunje inplaats van regen plunje
en neem dan zeker van die lange lieslaarzen voor die gasten,
de groetjes,ronny
 
Weer netjes gedaan Luc. Benieuwd naar hun "echte" plunje.

Mark
 
Merci mannen. ;)

--------------------------------------------------

644.jpg


645.jpg


646.jpg


647.jpg


648.jpg


649.jpg



Droop
 
dit is echt een kunstwerk, droop

afgewerkt tot in de puntjes
 
Bedankt Peter. ^^



Nu m'n heelkundige ingreep al achter de rug is, en ik terug thuis ben (joepie!!!!) kan ik me terug op het Erika-project gaan toeleggen:


Daar het model van Erika zich aan het oostfront situeert, en dit in de gloriedagen van de Duitse Wehrmacht, wou ik iets aan het model toevoegen dat de kracht van de nakende Duitse overwinning uitstraalt.
Tevens wou ik de onverschilligheid van het Duitse leger tegenover het bijna verslagen Russische volk uitbeelden.
Ik had me al suf gezocht naar wat ik daarvoor zou kunnen gebruiken toen ik op het idee kwam om de Hauptmann een veroverde Sovjet vlag in z'n handen te steken. Maar niet zomaar eentje!
Kijken jullie zelf maar:


650.jpg
Al de Sovjet vlaggen die in de handel verkrijgbaar zijn, zijn van een soort nylon gemaakt. Dit heeft het nadeel dat zo'n vlag op een model niet natuurlijk'valt'.
Door de stugheid van het materiaal lijken die dingen eerder op gesteven postzegels. Om dit te vermijden zat er voor mij maar één ding op en dat was het zelf maken van zo'n vlag.
Nadat ik dan een rood lapje stof had gevonden en dit dan op een plankje had opgespannen, kon ik de ster, hamer en sikkel gaan aanbrengen.
Jullie merken ook dat ik de randen van de vlag niet mooi egaal heb gemaakt. Dit heb ik met opzet zo gedaan omdat dit een battle flag moet voorstellen die al aan verschijdene fronten dienst heeft gedaan.



651.jpg
De randen heb ik daarna met een aansteker bewerkt zodat het lijkt alsof dat de bemanning van Erika ze nog uit het vuur heeft kunnen redden.


Hiermee was m'n doel nu bereikt en had ik een symbool dat Erika aan een slag had meegedaan en dat ze een overwinning had behaald.
Nu moest ik nog zien te verwezenlijken dat ik de onverschilligheid van het Duitse leger tegenover de Sovjet bevolking kon weergeven.
En dit kon ik maar op één manier doen:


653.jpg
De Hauptmann heeft hier het verbrande symbool van het Russische volk als een vod in z'n handen. De Duitse adelaar heeft de Russische beer verslagen... ... .


652.jpg

654.jpg
De afkeer en minachting van de Wehrmacht voor de Sovjets wordt volgens mij op die manier goed weergeven.



Droop
 
Knap werk weeral Droop. Geeft meer uitstraling aan het geheel. Het is bijna zowaar een rijdend diorama aan het worden...
Vraagje : hamer, sikkel en ster uit de losse hand geschilderd of met een sjabloontje gedaan ?
Voor de rest niets dan lof, maar dat wist je al wel zeker ;) :wub:

Mark
 
Heel mooi Droop,
Deze zou ik wel eens in het echt willen zien :)

mvg

Patrice
 
@ Mark: Dank je wel.
Alles is uit de losse pols geschilderd.
Daar de vlag toch als een verfrommelde vod tentoon wordt gesteld, vallen eventuele foutjes toch niet op. :D ;)


@ Patrice: Jij ook bedankt. ^^
Tegen het jaareinde zal Erika op nog enkele beurzen te zien zijn. Ik zal ten gepaste tijde de data hier nog wel doorgeven. ;)


------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Trots toont de Tiger-bemanning aan een gemotoriseerde ss-verkenningseenheid hun trofee:

DSCN3719.jpg


DSCN3711.jpg


DSCN3712.jpg


DSCN3714.jpg


DSCN3715.jpg


DSCN3716.jpg


DSCN3717.jpg





Droop
 
Weer knap gedaan, dramatische scene 8)
Hoop dat er geen 100 jarige aan je deur komt kloppen :aargh4:
 
Droop, altijd leuk om te lezen en je maakt er ook altijd wat moois van.:)

Mvg, Folkert
 
@ Folkert: bedankt maatje! :)

--------------------------------------------------------------------------------------




Op een ander forum stuurt men enkele Russische T34's achter Erika aan om zo de verschroeide Sovjet vlag te heroveren op haar bemanning.

Dat deden ze met dit filmpje.




Maar het resultaat wil ik jullie hier niet onthouden ... ... ... ... ...


655.jpg


656.jpg


657.jpg

Requiescat in pace...



Droop :D
 
Hehehe :)
Leuk leuk, waar kan ik me er zo ene vinden ?
lol, nee grapje, mss je weet nooit

mvg

Patrice
 
Oei, zal ik dan maar even eerst vlug een belegging doen :)
Hehehe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan