Hoofdsponsor

1/6 Mid Produktion Tiger I (Armortek 1/6) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
droopke.... gij hebt nogal chance dat uw mannen zo vindingrijk zijn he..... wa zou ge eigenlijk zijn zonder die gasten???? ge zat in zak en as..... ma how die gasten helpen u toch goe en das't belangrijkste...... cheers aan die gasten en ook aan u voor het geduld met die manne .... :)
 
Bedoel je deze?

Da's een Königstiger. Deze is ook van Armortek maar is nog niet afgewerkt. De eigenaar is daar nog volop mee bezig.
Dat is een groot monstertje hoor en nog een stukje groter dan Erika.;)
 
Net zoals bij Erika wordt de rook door het verbranden van babyolie opgewekt.
Babyolie bevat paraffine en dit geeft dan de witte uitstoten.
Hier wordt geen gebruik gemaakt van een gloeidraadje zoals bij de kleine tanks maar van een echt verwarmingselement.

Hoeveel die weegt? Ik zou het echt niet weten. Toch ietske meer dan de Tiger I. :D
 
De MX 16...

692_zpsd7a22875.jpg


693_zps722f31e0.jpg



694_zpsc628f9cc.jpg


695_zps07c0e68c.jpg


696_zpscd369b67.jpg


Wetenswaardigheidje: voor deze strip zijn er nu al 700 foto's gebruikt.


Wordt vervolgd,


Droop
 
dag luc,
het zou me verbazen mocht ge met deze 2,4ghz nog storing onder vinden,
dit in tegen stelling met een 40 mhz is er altijd kans op storing
laatst bezig geweest met vier schepen allen een 2,4 ghz instalatie nieks van storing onder vonden,
groetjes,ronny
 
Tja mannen, ik heb in het weekend de installatie nog eens uitvoerig getest en het is een droom om er mee te werken.
Ook de ingebouwde fail safe werkt prima. Bij het uitzetten van de zender, terwijl de ontvanger nog volop in actie is, blijft de tank nu mooi op haar plaatsje staan. Geen gebibber meer van de rupsen of beginnen draaien van de toren, enz. Nee, mevrouw Erika blijft rustig wachten tot de ontvanger terug een signaal van de zender ontvangt. Knap!

Hoi Droop,

Deftige upgrade ;) Time to step into the new millenium!
Je zal wel ondervinden dat er een groot verschil is tussen 40 Mhz en 2.4 Ghz.
Mooie TX/RX setup, van Graupner zal je zeker niet teleurgesteld zijn.
Hopelijk heeft Erika niet teveel schade opgelopen tijdens het incident?
Nog een geluk dat het een muur was en dat er geen persoon achter je tank stond :s
Voor mij was het inderdaad een beetje aanpassen. Na 10-tallen jaren met kristallen te hebben gewerkt nu de overstap naar de 2,4Ghz. :D
Maar allez, gelukkig had ik de installatie vlug onder de knie.

Erika heeft geen schade opgelopen. Enkel twee kleine bultjes in de uitlaatschilden maar die zijn te verwaarlozen. 't Is een taaie tante hoor!:D
Ik mag er niet aan denken wat er zou gebeurd zijn mocht er zich een kind achter het model bevonden hebben. Zo'n impact van dat 150 kg wegend monster zou waarschijnlijk wel voor gebroken beentjes gezorgd hebben... Brrr... het idee alleen al. :(
 
Gebroken beentjes en platte teentjes...
 
Metalen 1/16 kan je al mooie blauwe plekken doen geven, en die wegen ma 6 kilo...
 
Ah, een MX16 Hott, heb ik ook, prima zender. Heeft tenminste betaalbare telemetrie. Een groot voordeel is dat de zender gegevens al pratend kan doorgeven.
 
Hoi Droop,

Kleine opmerking, best altijd eerst je ontvanger uitschakelen voor je de zender uitschakeld.
Zo kan je dergelijke problemen voorkomen ;)

Weet ik, maatje. Ik werk al 10-tallen jaren met rc (sinds 1978 ). Zender en ontvanger stonden allebei aan toen de Tiger door die storingen op de muur inbeukte. ;)


Het was bijna zoiets geworden:

162006.jpg :D:D
 
Hoi Droop,

Ik had al een vermoeden hoor, maar wilde het toch nog eens meedelen.
Niet iedereen op het forum is hiervan op de hoogte ;)
Diene tank commander op da fotoke zal toch ook het stof uit zijn haar mogen wassen :D

Ja maar toen mocht dat dus stof zal zijn enigste zorg zijn :-)
 
Compilatie

De nieuwste fotovoorstelling over Erika.
Vanaf haar eerste stappen in de wijde wereld met Bobby en Stefan als bemanning tot de dag van vandaag met de animatronics.

Klik op de foto om de diavoorstelling te bekijken. ;)





Droop
 
Ja Luc je bent een kei he in deze categorie,ik zit steeds weer met open mond te kijken,nu ook weer he,als je ziet hoe het evolueerde.mijn complimenten vriend ;)
 
Mooi hoor Droop, die laatste foto's zijn precies echt!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan