Hoofdsponsor

1/6 Mid Produktion Tiger I (Armortek 1/6) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alhoewel aan dit project is gekomen, wil ik er nog een klein staartje aanbreien.:

Aan het Oostfront zag men dikwijls Tigers rijden die op hun motordek één of twee vaten brandstof vervoerden:

594.jpg

Omdat ik nu ook van plan ben om Erika -die per slot toch ook aan het Oostfront heeft gediend- van zo'n 'uitrusting' te voorzien, heb ik de volgende twee schoonheden besteld:

595.jpg

Deze metalen vaten zullen eerst nog volledig geweatherd worden eer ze op de Erika geplaatst zullen worden.

Ik hoef enkel nog te wachten tot de oildrums bij mij in de bus vallen. :P



Droop

Wordt totaal onverwacht nog maar eens vervolgd. :8
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In afwachting dat de oil drums arriveren heb ik ondertussen al het gehele net afgezocht naar een fuel pomp.
Tja, de bemanning ziet het nu eenmaal niet zitten om met een darmpje de brandstof uit die vaten te zuigen. Mietjes! :8

De pomp die ik wil zou een volledig metalen exemplaar moeten zijn en geen resin. En dit is nu net de moeilijkheid.
Die dingen zijn nergens te vinden op 1/6.
Nou ja, dan zit er maar één ding op: er zelf eentje maken.
Het model dat ik wil hoeft nu niet een spitting image te zijn van een Weiler pomp en daarom ga ik er eentje maken naar een model uit de scheepvaart.


598.jpg

599.jpg

Gelukkig had ik nog een stukje aluminium liggen waaruit ik de pompbehuizing kon gaan draaien. :D

Dit is uiteraard nog maar het begin.
Eer ik de pijpen eraan ga monteren moet ik eerst wachten tot de vaten geleverd zijn. Dan pas kan ik de diameter van het aftapgat opmeten en me dan daarop baseren voor het maken van de pomppijpen.


Wordt vervolgd,



Droop
 
Zie je wel :tongue:

En dit project klaar.......
Er komt vast en zeker weer een vervolg......daar ben ik zeker van.
Volgens mij komt Erika nooit gereed en is er altijd wel wat te doen aan haar:tongue:

Fred

Heb ik toch weer gelijk ;);), maar alweer een mooie toevoeging gaat dit worden!

Fred
 
Benzine in je mond :tongue: heb ik eens voorgehad bij het hevelen, niet voor herhaling vatbaar, je blijft maar benzinelucht boeren zelf tijdens mijn slaap. Is eens wat anders dan bierlucht :laugh:

Denk dat je moeilijk afscheid neemt van zo een project waar je hart en ziel insteekt ;)
 
Droop man je blijft doorgaan he ;) wel weer een schitterend stukje draaiwerk zeg
 
Hahaha, steeds al ik denk dat het project achter de rug is, komt er weer een andere aap uit de bekende mouw. :D:D
Nou ja, het houdt me van de straat hé? :dry:


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Vervolg


600.jpg
De pomp is nu volledig klaar.
De aanzuigbuis kan in- en uit geschoven worden. Dit naargelang de positie van het te legen vat.
Hier zien we de pomp met ingeschoven buis.


601.jpg
Nogmaals de pomp maar nu met een deels uitschoven aanzuigbuis.


602.jpg
Het wieltje is een plastic Panzer IV loopwiel op 1/35.
Door dit een beetje te bewerken voldoet het prima als afsluitwiel. De maat is perfect!.


603.jpg
De pomp is volledig uit metaal gemaakt.
De enige niet-metalen delen zijn het houten handvat en het plastic afsluitwiel.


Het geheel is nu klaar om in de grondverf te worden gespoten.


Wordt vervolgd.



Droop
 
Hahaha, steeds al ik denk dat het project achter de rug is, komt er weer een andere aap uit de bekende mouw.
Nou ja, het houdt me van de straat hé?

Ik dacht dat jij al lang van de straat was Droop...:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::P

Mark

P.S. Knap werk trouwens die zelfgedraaide pomp. Ook de afwerking hiervan zal weer een juweeltje zijn hé ;)
 
@ Mark & Michel: Merci'kes mannen. :D

----------------------------------------------------------------------------------------

Blijkbaar hebben ze vandaag in de Werkstatt ook niet stilgezeten:

606.jpg

607.jpg

608.jpg


Wordt vervolgd,


Droop
 
Ook de afwerking hiervan zal weer een juweeltje zijn hé

Ik wist het dat het weer zoiets ging worden. Allée wens de manschappen dan maar proficiat voor het geleverde werk hé Droop;).
Dat hebben ze weer mooi gedaan. Knap gevonden met het darmpje van de ruitenwisserinstallatie.:).
Zo zie je maar weer dat een modelbouwer alles kan gebruiken...

Mark
 
Ze hebben weer goed hun best gedaan Luc, toch plezierig als die kerels verder werken als je er niet bent ;)
 
ja droop manneke.... da's weer eentje waar ik mijn ogen niet kan van af krijgen zunne.... schoon gedaan kerel....
 
Nog ne keer merci mannen!! :)

---------------------------------------------------



Gisteren heb ik samen met de bemanning van Erika eens de koppen bij elkaar gestoken om te kijken waar we nu die pomp aan de Tiger gingen bevestigen.
Ze zomaar op het motordek leggen was wel de gemakkelijkste oplossing maar daarom niet de beste.
Uiteindelijk waren we het er over eens dat ze het best volledig achteraan zou gemonteerd worden en dit dan in 2 beugels.

Enfin, kijken jullie zelf maar hoe we het opgelost hebben:

610.jpg
Dé ideale plaats: tussen de linker uitlaat en de trekhaak.

609.jpg
De rubberen darm gaat tussen de twee uitlaten door recht naar het emmertje. Zo dient dat doorzeefde ding toch nog voor iets. :D:D

Volgens het tracking nummer zouden morgen de twee vaten geleverd worden. Dus, we kunnen weer voor een tijdje vooruit.



Droop
 
En jij maar zeggen dat er een eind gekomen was aan dit project...
Ik wist het gewoon dat dat niet kon!! :)

Opnieuw een zeer mooie toevoeging Luc, heel realistisch gemaakt. mijn complimenten...
 
Bedankt Zillion!! :)

----------------------------------------------------------


Vandaag zijn de twee vaten geleverd. Die dingen zijn groter dan dat ik eerst had gedacht :D :


611.jpg


612.jpg


613.jpg


Wordt vervolgd,


Droop
 
man man man machtig mooi zenne Droop maatje.
 
Weer veel oog voor detais, knap maat Applaus

Die kunnen een tijdje verder met hun brandstof, enig idee wat zo een tiger op 1 uur verbruikte ?
 
Mooi!!!
En je hoeft je geen zorgen te maken over de stuart, die is geen bedreiging voor de tiger, met moeite een schrammetje ALS hij durft te vuren ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan