Hoofdsponsor

1/76 Matchbox - T 34 / model 1941 [done]

ziet er weer op z'n Swakens prima uit !
 
En wij zien dat het goed is....

Wat kunnen we er nog op zeggen? ;)
 
Sublieme werken , op z'n Swakens op en top !
 
resultaat is er weer en wat kan je dan nog zeggen dus maar lekker volgen in stilte He grt Pascal
 
Hey,

Allez, bedankt voor de bloemen, maar ik voel me toch niet echt goed met die decals, nu ze blijven erop want ze zijn al mee in de klir gezet. Voor de rest kan ik ermee leven....:)
Nu de wintercamou zal wel wat camoufleren denk ik. Nu, foto's zijn genomen in supermacro, met de lens bijna tegen het model, dan zie je natuurlijk dingen die je in het echt bijna niet ziet....;)
 
Hey,

Allez, we zijn hier alweer terug, en da's snel naar mijn normen....:wub::laugh::laugh:
We hebben wat deftig kunnen doorwerken ondertussen en hebben de eerste laag van de sneeuwcamou kunnen aanbrengen. Zoals al verteld is dit gebeurt met de haarlaktechniek. Nadien rustig afwrijven met zachte borstel en een fijne naald om enkele krassen te kunnen maken. En weer verzegelen nadien met klir, er liggen al wat lagen op zulle....:8:wub:
Nu kunnen we verder afwerken met de nodige washes en anderen brol erop..... :wub::D

Ondertussen ook wat kunnen verder werken aan het ondergrondje die erbij zit. Deze is eerst en vooral op een deftige houten sokkel geplaatst en dan voorzien van zijn basiskleuren. Uiteraard dient er nog aan gesleuteld te worden.

Allez, war foto's....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


en van het ondergrondje.....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


De houten planken zijn geschilderd met vier verschillende kleuren gaande van bruine tot grijze tinten om een iets of wat verweerd uiterlijk te geven. Let op, dit is enkel maar basis nu, er dient nog verschillende stappen ondernomen te worden om het goed te brengen, zo moet er nog schaduw worden gecreëerd en moet er nog worden opgelicht in bepaalde delen.
De aarden sporen zijn geschilderd en voorzien van een drybrush met verschillende tinten. Uiteraard dient men nu nog af te werken met modderachtige toestanden en voorzien van vochtige accenten.
De sneeuw zelf zal nadien worden aangebracht en bestaat uit een soort van poeder, aftermarket, dat ik in bruikleen heb gekregen van een vriend uit de club. Nu, ik ben iets of wat terughoudend daar tegenover wegens het mogelijk vergelen van dat spul, vandaar dat dit eerder een testcase zal zijn voor dit. Normaal gezien zou ik soda-poeder gebruiken, daar weet ik van dat het niet verkleurd. Wordt vervolgend natuurlijk.

Hopelijk bevalt het jullie....:wub:
 
Swaken gij zijt ne krak hoor zalig om naar te kijken mijn houten omheining heb ik ook ongeveer zo gedaan eerst van Vallejo in de kleur mahonie gezet en daarna een drybrush gegeven met olieverf titanium white met bijna een droge borstel om het verweerde hout effect te creëren en dat is redelijk gelukt
 
Benieuwd naar de verdere werken aan het hout... ziet er al een goede basis uit
 
Dat hout ziet er in ieder geval al lekker kil uit, rekening houdend dat het plastiek is en geen vervanging.
Wat die sneeuw betreft kan je altijd experimenteren met lichte grijstinten om "wet effects" te bekomen.
Kijk eens of je "The Weathering Magazine" Issue 7 kan downloaden voor tips (als je het nog niet zou hebben natuurlijk).
 
Is een ferme start die je maakt met het hout. Ik ben benieuwd
 
Awel petje af voor zulke kleine schaal Swa,we zijn ook heel wat gewent van je .Dergelijk type als dit zou ik zelfs durven bouwen,schitterende resultaten al zeg amai.
 
Hey,

Mercie voor de bloemen... :);)
Het hout zelf staat nu maar in zijn basiskleuren en dient nog bijgewerkt te worden natuurlijk. Ben er zelf nog niet uit of ik een verweerd kleurken er ga bijdoen of niet...:)
Ivm de sneeuw, dit is eigenlijk maar de basislaag en niet de eindlaag. Zoals al beschreven ga ik een soort van aftermarket-product gebruiken als testcase. De ondergrond is gewoon basis gespoten om geen storende 'plekken' te verkrijgen nadien....:)
Nadien zullen er uiteraard nog bijkomende verweringen komen die de sneeuw iets of wat moeten breken....
 
Ziet er al lekker winters uit.
 
Hey,

Mercie nogmaals voor de bloemen, ze worden gewaardeerd...:D:)
Na wat ziek geweest te zijn hebben we toch wat kunnen voortdoen met de whitewash en zijn uiterlijk.
Nadat het geheel in het wit was gespoten hebben we met water het teveel afgewreven met borstel en naald om de krassen en weggevaagde 'verf' te verwijderen. Nadat dit gedroogd was konden we bijwerken met de borstel zodat de hoeken en kanten wat meer geaccentueerd werden. Nadien is er een white camouflage wash gelegd over het ganse model zodat deze een zeer lichtgrijze schijn meekrijgt.
Tot zover zijn we gekomen.

Volgende te nemen stappen zijn de detailbeschildering en afwerking ervan, om nadien over te gaan tot pinwashes en washes over het model om zijn vervuild uiterlijk te geven. Er is dus nog wat werk aan, ook al is het een RUUD-deke.....:8:wub::D

allez, wat foto's van de stand van zaken....


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, ge zijt weer mee.
Dat het geen wedstrijdmodel is of gaat worden weet ik ook wel, maar ik amuseer me met die kleine en da's nu eens het voornaamste. Die dingen zijn goed om eens de vaardigheden toe te passen en te blijven onderhouden....:wub::8
 
Dat het geen wedstrijdmodel is of gaat worden weet ik ook wel, maar ik amuseer me met die kleine en da's nu eens het voornaamste. Die dingen zijn goed om eens de vaardigheden toe te passen en te blijven onderhouden.

Klof op en dat is nog altijd het voornaamste.
Goed bezig Swaken.
 
Ja Swa das echt machtig zenne om zien hier,volg dit heel graag moet ik zeggen.
 
Hey,

Nu, een kleine update die er eigenlijk geen is....
De tank verwering stond mij niet aan en na wat rijp beraad in de club zelf heb ik besloten om de t34 volledig af te eten van verf en opnieuw te beginnen totdat het mijn goesting is. De verwering was echt wel tegengevallen en verder aan prutsen was uit den boze omdat het geen verbetering ging zijn. Vandaar, de korte pijn en herbeginnen. ;)

We hebben al wel wat verder gewerkt, de wielen zijn in de rupsen gelijmd met Gator waarbij cocktailprikkers zijn gebruikt om iets of wat de doorhanging van de rups te bekomen. Eveneens is de houten schutting klaar, en na het figuurtje kan ik dit al beginnen vernissen omdat dan nadien het dioramaplaatje dient terug bewerkt te worden met modderpigmenten en de poedersneeuw die ik ga testen. :)

Momenteel heb ik wel het figuurtje al goed geschilderd maar ik ga nu eens een vraagje stellen op het forum. Het figuurtje heeft een 'beremutse' op zijn kop staan en ik ben er nog niet uit welke kleur dit moet hebben. Vandaar eventjes een oproep aan de groep, ook voor de vrienden van de figuurschilders...:) , welke kleuren zou ik gebruiken, zeker als basiskleur, maar om op te lichten...., kwestie van een deftige 'beremutse' op zijn kop te krijgen.... ;)

Foto's zullen wel eens volgen....;)
 
toch leerrijk en ben bijgelezen knap grt.
 
...
Momenteel heb ik wel het figuurtje al goed geschilderd maar ik ga nu eens een vraagje stellen op het forum. Het figuurtje heeft een 'beremutse' op zijn kop staan en ik ben er nog niet uit welke kleur dit moet hebben. Vandaar eventjes een oproep aan de groep, ook voor de vrienden van de figuurschilders...:) , welke kleuren zou ik gebruiken, zeker als basiskleur, maar om op te lichten...., kwestie van een deftige 'beremutse' op zijn kop te krijgen....

Als het een Rus is, dan lijkt mij de Siberische beer een goede keuze om er een "beremutse" van te maken ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan