Hoofdsponsor

1/76 Matchbox - T 34 / model 1941 [done]

Hey,

Iets of wat terug met een kleine update. ;)
Nu, zoals ik al verteld heb zijn we herbegonnen omdat het verwering mij niet aanstond. Ook na rijp beraad in de club was het besluit vlug genomen. Het zou aan modderen zijn en geen verdere verbetering brengen, vandaar de korte pijn. :8
Ondertussen staat de tank al terug in zijn basiskleur en ligt de haarlaklaag er al op. Witten zal voor later zijn omdat ik daar moet kunnen aanblijven en verder moet kunnen aan werken, wat in de week moeilijker gaat wegens mijn arbeidsomstandigheden, vandaar, dat wordt weekend werk...:@
Maar we zijn niet blijven stilzitten in onze schaarse tijd, het figuurtje is geschilderd en klaar om vernist te worden om nadien wat modder te mogen ontvangen op zijn onderkant. ^^
Ook de beplanking is geschilderd en wat verouderd, wachtend op zijn sneeuwlaag...
Wielen zijn in de rupsen geplaatst en op een zodanige manier dat het geheel er van verwijderd kan worden van de tank en dit wegens schildertechnische redenen. :$
Allez, wat foto's...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


@Beyond, ik heb gekozen voor een grijze beremutse, kwestie van wat contrast te bieden aan het figuurtje met zijn bijna toch bruine overvloed...:8^^

Voor, de rest, ik hoop dat het goed is, uiteraard, foto's breken weer af want dit is schaal 1/76 en foto's zijn genomen in supermacro stand. :wacko:
 
supermacro is geen probleem hier want figuur is zeer goed gedaan en is gewoon knap grt.
 
Dit werkje moet je in de juiste context bekijken, en dan kan je alleen maar respect opbrengen voor het resultaat welk hier wordt neergezet. Opnieuw beginnen is het beste wat je kon doen, het ziet er nu veel beter uit. Gààn Swaken !
 
Ziet er beter uit he Swaken, veel meer mogelijkheden nu.
Als ik naar je 3de foto kijk, de linkerzijde van de koepel, dan zie ik daar nogal een diepe gleuf in liggen. Misschien dat je dit kan laten uitschijnen als zijnde een schampschot op de koepel. Moet jij zeker kunnen schilderen.
 
Mooi werk hoor.
 
Hey,

Dikke mercie jongens voor de aanmoedigingen. Wintercamou komt er nog op maar gaat beter beheersbaar zijn, vandaar dat ik momenteel moet wachten op wat tijd, dat zal voor zondag worden denk ik.....
@Gunit, Indd, dit leek me de beste weg op verder te gaan, herbeginnen is geen schande als het u niet aanstaat, vandaar de korte pijn....
Erwin, dit is zeker geen slecht gedacht van dat schampschot, op foto zie je het beter dan in het echt, het is klein ook natuurlijk.
Dit uitschilderen zal wel gaan.
Ron, dikke mercie man, het is niet omdat de kit 41 jaar oud is dat hij niet goed moet gebouwd en beschilderd worden, vandaar dat we pogen om ons best te doen.....;)
 
Eigenlijk wel handig om lid te zijn van een club, hulp in overvloed op die manier. Hulp aan de hand van foto's is iets moeilijker en je bent meer op jezelf aangewezen dan. Ook qua motivatie is het beter om lid te zijn van een club, mezelf motiveren lukt niet bepaald. Een uurtje schilderen en dan valt het weer stil voor enkele weken.

En nee, er zijn geen clubs in de buurt hier. Heb ik al bekeken.

Wel goed om opnieuw te beginnen als het niet naar je zin is. Dat is de beste manier om goede resultaten te behalen.
 
Hey,

Terug van weggeweest...:8
Zoals ik beloofd heb, hebben we zondag wat verder gewerkt aan de tank. Terug voorzien van een haarlaklaagje, terug een witte camouflage laag erover van witte verf, doch deze maal is de witte verf uitdrukkelijker aanwezig, maw, ze ligt er meer op, en het voelt beter aan nu. Ikzelf zijn nu ook content van het geheel.
Nadien is het afkrassen gestart, doch deze maal ook veel meer gecontroleerd en zonder teveel aan borstel te gebruiken maar meer tandenstoker en naald, en terug voelt het beter aan...^^:8
Dus, we zijn content over het grote geheel, en nu kunnen we het verzegelen met een laagje klir ter bescherming....:)
Er is toch wel een klein verschil in de vorige 'afwerking' en de huidige....:unsure:

Oordeel maar zelf, hier zijn wat foto's...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, ik hoop dat het goed zal komen nu.
Verder doen we nu met het inlijnen, oplichten, en de volledige rimram erover.... :8:D
Tot de volgende....
 
Ziet er beter uit Swaken maar had toch gedacht dat je hem wat meer algemene slijtage van het wit ging geven. (je weet wel met thinner en platte borstel van boven naar beneden)
 
Hey,

Erwin, neen ga ik niet doen omdat ik het nu wel geslaagd vind van camouflage.
Met enkele subtiele aflopers erbij komt dat goed en nadien nog een washje van rainmarks om alles wat te verzachten zal dit goed brengen. Persoonlijk vind ik deze beter geslaagd dan de vorige, zeker nu ik al wat gevorderd ben in de verwering, waarvan foto's later zullen komen.....;)
 
Hey,

Zoals al beloofd kom ik met enkel werkfoto's naar voren zodat men kan zien welke richting het uitgaat.
Let op, alles staat los, de tracks zitten er los op, het figuurtje staat er los op, dit allemaal om schildertechnische redenen en omdat nog niets af is gemaakt. Er dient nog veel vuil gemaakt te worden, zeker met die sneeuwtoestanden....:8:8
Verder afwerking dient te gebeuren met nog heel lichtjes met een lichte roestwash en daarna een rainwash om het geheel wat te verzachten. Daarna dienen de wielen en de onderzijde van de tank aangepakt te worden met modderige toestanden, vandaar de losse tracks nog...:88) , en met pigmenten. Het moet echt modderig aan toe gaan, ook op de dioramaplaat die moet bijgewerkt worden, lees bijfrezen, omdat het tankje er niet te mooi op staat.
Allez, wat foto's....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Wat me wel opvalt is dat op foto de roest heel goed uitkomt dan men de tank in realiteit beziet. Nochtans alles heel lichtjes aangebracht en terug weggeveegd met een propere borstel. Ik ga moeten oppassen met de andere washes.
Nu, je hebt een beeld hoe het zal komen, dus tips, en comments zijn welkom....:88);)
 
Dat ziet er inderdaad goed uit :)

Op foto komen kleuren er soms feller uit dan in het echt... Zou me geen zorgen maken :nowink:
De benzinetanks misschien wat meer "verfschade" geven waar de bevestigingsriemen rond hangen??
Ben benieuwd naar je ondergrond afwerking ;)
 
Heel mooi resultaat zover, ik ben ook benieuwd naar de ondergrond
 
Knap werk dat je hier weer toont Swaken, het modelletje is dan misschien wel wat gedateerd, het schilderwerk is dat niet en daarom krijgt het toch nog een raak uitzicht. Een erg apart project, like it !
 
Ken er niet veel van maar als tank warm is gedraaid zullen de roestplekken wel vrij komen volgen mijn logica ( of niet ?).
zeer mooi gedaan alweer en ben benieuwd naar vervolg en de vervuiling van sneeuw wil ik wel wat uitleg indien je dit wil doen grt.
 
Je bent weer goed bezig hé , love it :)
 
Hey,

Hier zijn we dan terug met een finale update van dat spel hier.....:wub:
Wat hebben we gedaan sinds de laatste post, awel, iedereen gezien welke weg we zouden opgaan, maar er was nog niet teveel gebeurt aan de tank zelf, enkel wat roest aflopers.

Aan de onderzijde van de tank is een modderige pap aangebracht die tevens ook op het dioramaplaatje is bevestigd. Dit bestaat uit een kant en klaar potje van MIG en wat pigment erbij om een iets wat of donkere kleur te bekomen, die dan tevens de schaduw wordt van de modder. Dit gemengd met wet effect van MIG om het geheel nat en vochtig te maken en gewoon aanbrengen. Dit is op de ganse onderzijde aangebracht, dus hull en wielen, omdat deze het meeste contact maakt met de bodem. :8

Daarna hebben we de tank lekker bevuild met wat verschillende modderkleuren en daarvoor hebben we de 'spattechniek' gebruikt een drietal tinten bruin om de eentonigheid wat te temperen. Ook de spattechniek is toegepast op de ondergrond om het voorbij rijden van de tank te simuleren. Hierbij heb ik mij gebaseerd op een verslag in de Steelmasters, een artikel van Federique Astiere waarin hij de techniek toepaste. :$

Nadien is de sneeuw aangebracht die ik verkregen heb van een collega bouwer uit onze club. Persoonlijk vind ik de 'korrel' iets te grof, maar dat kan wel aan mij liggen vermoed, da's weer die pietje precies die de kop opsteekt....8)
De sneeuw is aangebracht aan de onderzijde van de tank in 'stukjes' en op de wielen omdat daar het meeste weeral blijft hangen. Ook aan de achterzijde van de wielen, op de hull van de tank, is sneeuw aangebracht. De sneeuw is vastgemaakt met verdunde houtlijm. Ook op de dioramaplaat is dezelfde techniek toegepast, maar dan in verschillende lagen omdat ik wou dat de tank in de sneeuw zou zitten en niet daarboven zou zweven.....
Ook hier is het dioramaplaatje aangepast omdat de tracksporen niet goed overeen kwamen met de tracks van de tank zelf, dus, de frees erin en uitbreiden die handel....;)

Nadien zijn nog wat pigmenten gebruikt om wat roest te accentueren en om roetsporen te maken.

Ik hoop dat ik geslaagd ben in mijn opzet om dit 'oudje' een gepaste eerbetoon te geven zoals ik het wou....:wub:
Allez, wat foto's,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


en de uiteindelijke eindfoto's.....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, ik denk dat deze is afgewerkt. Het is uiteraard geen wedstrijdmodel, dat weet ik ook, maar dit was van in het beginne geen optie, enkel een 'simpele' recht uit de doos-bouw van een oudje waarvoor het bij mij is begonnen....:$
Ik zijn tevreden.... :8
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan