Hoofdsponsor

1/72 M19 "Battletruck" Tank Transporter.[DONE]

Alain je moet toch beerst irets op papier zetten en dat er naar uitwerken , ik heb vroeger ook zo gewerkt iets in mijn kop en we begonnen eraan maar zoals je al dikwijls gelezen hebt lukte dat bij mij niet , dus zoals met dat diotje waar ik mee bezig ben eerst op papier kijken of het wel toepasbaar is dan pas ga je proberen iets te maken
Met je vorige diotjes waren er praktisch geen afmetingen of waarden die juist moesten zijn omdat het zuivere fictie was , maar hier zit je een beetje dichter bij het werkelijke en moeten de verhoudingen een beetje kloppen en dan is het nog niet zoals een vliegtuig of een schip waarbij alles correct moet zijn
Dus beste man teken iets en bekijk het of het kan en mag kloppen want op zo een kleine schaal loopt het snel verkeerd , en bezie dit als positief we willen je alleen maar bijstaan en zeker niet af breken we weten hier op het forum dat GIJ het in u hebt en het kunt het moet alleen nog de juiste weg vinden om er uit te komen en dan ben je goed vertrokken , dus kameraad de moed zeker niet laten en gewoon verder doen
Ik weet ik val misschien in herhaling of ben aan het zagen maar het zit er bij u in maar het komt er niet goed uit
Uw vorige diotje met die loopgraaf daar denk ik nog wel dikwijls aan het doet iets bij een mens alleen het was niet af en dat was uw struikelblok
Marc
 
Alain, wat de vorig mensen hier zeggen klopt zoals een bus, bv neem nu mijn Pointe du Hoc. Daar heb ik heel wat opzoekingswerk voor gedaan zelf mijn fotos van mijn reis naar Normandië kwamen aan bod. Hoe hoog is die klif hoe ziet ie er uit van kleur, daarna omrekenen in schaal.
Dan nog niet te spreken over de touwen:wacko:. Alles samen met het bouwen heeft het ongeveer een jaar geduurd.
Wat ik wil zeggen is, haast en spoed is zelden goed, lukt het niet wacht een dagje of zo en kijk er met een klare nuchter kijk opnieuw naar. Meestal lukt het dan beter.

Grtz Bart.
 
Oké, het lanceerplatform is niet opgegeven maar enkel wat naar de achtergrond verschoven om er over na te denken en opzoekingen te doen. Er is geen haast bij zodat het zeker goed zal gedaan worden.

Momenteel aan het werk aan de trailer, wat van de modder afgeveegd van de bodem en het ziet er inderdaad wat beter uit. Ook zitten denken aan de tank die met kettingen op de trailer zal vastgemaakt worden…daarvoor moeten er wel dingen zijn om de kettingen aan vast te maken dus weer eens het afval van de taggers er bijgehaald om haken te maken. Op de foto zie je ze liggen voor de trailer en nu zal ik ze vastzetten. Dan nog twee om aan de achterkant te lijmen en morgen kan de tank op de trailer gezet worden.

attachment.jpg
 
Het diorama een wash gegeven, nog een paar laagjes met een groenachtige kleur en het zal net echt zijn. Dan nog een kwestie van aankleden en de truck er op zetten.

attachment.jpg
 
Als je dit even googled op afbeeldingen: truck with gun krijg je ook leuke plaatjes om wat inspiratie op te doen.
 
Of "truck with rocket launcher" Googelen. een zee van inspiratie.
 
Laatst bewerkt:
Het is nu inderdaad beter, je ziet terug de trailer tevoorschijn komen.
 
Het zal een droog klimaat worden, niet echt woestijn maar met wat droge plantengroei.

Veel hits bij 'truck with gun', zelfs heel vreemde dingen. Hoe komen jullie daar op om zoiets in te typen? Ikzelf weet nooit wat te typen om iets te zoeken.
 
Je bouwt een truck.. staan guns op..

Ik snap ook niet hoe mensen er op komen hoor..
 
LOL

De link leggen tussen de truck en guns en google lukt me blijkbaar niet zo echt goed. Dat is te logisch voor mijn brein denk ik.
 
Google is je vriend;)

gun trucks of gun trucks of vietnam en dan afbeeldingen levert ook veel mooie plaatjes op.
 
Zo zal het er uitzien, even een dryfit van de trailer/tank en de kettingen.

attachment.jpg
 
zou ik niet doen, Ik denk eerder aan kleine stukken vanaf de bovenkant spatlap, vast gelast of er een gat in gebrand en dan naar de vloerplaat van de trailer.
Reken ook je ketting is even uit naar 1/1 schaal , lijkt mij een immense ketting die zelfs als anker ketting voor een tanker te groot is.

MAAR het is jou project , ik kan enkel typen aan wat ik denk als ik naar het plaatje kijk.
vgr Marc
 
m54APCguntruckLyles1.jpg

eens zoeken op guntrucks vietnam, daar plaatsen ze gewoon een M-113 (met een aluminium casco, want het gewicht speelt ook een rol) op een 5-tons truck...
ik dacht dat ie gebout was door de bodem, maar zeker ben ik dit niet...
 
Ik zou de ketting ook weg doen nu lijkt het echt niet realistisch verder mooi werk😉😉 😉 😉. ..
 
M19 Battletruck

Om een los eindje vast te knopen en omdat het originele topic gesloten is plaats ik hier de eindfoto's van het battletruck diorama. Op enkele details na is het helemaal afgewerkt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Wat je er ook zelf van denkt, ik vind dit een zeer geslaagd project.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan