Hoofdsponsor

1/72 M19 "Battletruck" Tank Transporter.[DONE]

Misschien je lanceerplatform voor je raketten met dunnere buizen maken, zal ook wat meer op schaal zijn en tegelijkertijd mooier ogen...
Diegene dat je nu gebruikt hebt zijn zowat de dikte van een lantaarnpaal ;)
 
Ik zou als eerste de wijze raad van Beyond volgen en de buizen iets smaller maken dan kijken ze iets meer realistisch dit is nu eenmaal wat onze hobby inhoud opnieuw en opnieuw😉al lever je heel mooi werk...😉
 
Het probleem zit inderdaad bij de te dikke buizen en de te amateuristische vormgeving van het onderstel. Komend weekend eens een paar uurtjes uittrekken om met dunnere buizen een veel betere lanceerinstallatie te maken. Waarschijnlijk zal het stretched sprue worden want dunne 'buizen' heb ik niet liggen. En zoals Leysend opmerkte: kabels en moeren en dergelijke toevoegen.

Het is inderdaad wel beter om opnieuw te beginnen als het echt nergens op lijkt.
 
Stretched sprue is te onregelmatig om iets anders mee te maken dan draadjes. Je kan bijvoorbeeld een lege balpen uiteenhalen en de inktpatronen gebruiken als buisjes.
 
Of q-tips die buisjes van die oorstokjes gebruik ik ook al eens
 
Ook weer waar, lijkt me inderdaad moeilijk om het mooi gelijk te stretchen. Niet aan gedacht dus maar balpennen liggen er hier in massa. Dankjewel.
 
Wattenstaafjes, ook een goede tip. Ik heb er ook nogal veel liggen die te stoffig zijn om nog te gebruiken.
 
Kijk eens even in het assortiment van Evergreen daar vind je bijna alles...😉
 
En mocht het nog allemaal te dik zijn, dan kan je eventueel nog koperdraad gebruiken uit een elektriciteitskabel. Wel mooi plat rollen eer je het gebruikt, en niet vergeten dat het iets makkelijker buigt als je er tegen stoot...
Of nog beter: gebruik een combinatie van balpen-buisjes met koperdraad.
Je kan de koperdraad in een buisje steken, waardoor je de een soort van hydraulisch systeem kan nabouwen om het raketlanceerplatform te richten in de hoogte...
 
Allemaal goede tips, die zal ik proberen in de praktijk te brengen.

Om te beginnen heb ik de volgende dingen verzameld om een nieuwe poging te wagen tot het bouwen van een lanceerinstallatie. Gaandeweg zullen er wel onderdelen verdwijnen of bijkomen maar dat zien we dan wel.

attachment.jpg
 
Evergreen heeft inderdaad veel in her assortiment maar wegens een beperkt budget werk ik liever met 'afval'. Maar als dat budget ooit wat hoger is zal evergreen wel in huis komen.
 
Zo ver ben ik al. Is er iemand die dat rode ronde ding kan herkennen? Het is ook 'afval'.

attachment.jpg
 
yes yes, inderdaad, van een spuitbus. Verbazend hoeveel afval nog kan dienen in één of ander project.

De witte stokjes zijn voor de helft ingekort, het platform stond veel te hoog. Morgen gaan we verder en ook heb ik in de voorraad een doos gevonden met raketten voor vliegtuigen, het is schaal 1/48 maar één soort lijkt me bruikbaar voor m'n katyusha. Morgen de ultieme test en meer foto's.
 
Ben benieuwd naar de nieuwe foto's en naar wat je deze keer uit je hoge hoed tovert 😈
 
Uit mijn hoge hoed is iets gekomen dat een stuk eleganter is zo op het eerste zicht. Een paar onderdelen zijn nog aan het drogen en dan volgen de foto's. Zoals jullie wellicht merken is het niet de bedoeling om er een natuurgetrouwe katyusha van te maken, mijn fantasie kan dat niet aan. Het was meer een kwestie van kijken wat er in de afvalbokalen zit en dan maar bouwen.
 
Dat is zeker iets wat als inspiratie kan dienen, zal ik eens goed bestuderen.

Ondertussen zijn de onderdelen droog en hier de foto. Ziet wel wat vreemd uit vind ik zelf.

attachment.jpg
 
Hier de eerste rail met er naast één van de raketten, zal nog moeten bekeken worden als het bruikbaar is hier. Waarschijnlijk zal ik maar 3 zo'n rails kunnen maken doordat er niet genoeg onderdelen zijn, ik moet namelijk wachten tot we nog eens zo'n tagging-werkje hebben op het werk. Mijn idee om dat op te vangen is om tussen die rails (aan beide kanten één en één in het midden) een ander geleidingssysteem te voorzien met een ander soort raketten.

attachment.jpg
 
Dryfit van de onderdelen tot nu toe. Even laten rusten en dan nog eens terugkomen met een frisse blik. Uiteraard mag iedereen zijn/haar mening spuien.

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan