Hoofdsponsor

1/35 M10 Ersatz [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben begonnen aan de baanwielen, een reeks van 32 stuks. Een heel karwei :O.
Hier de eerste 8, volgende stadium is ze verweren en een beetje chippen.

attachment.jpg

Nu heb ik wel nog een vraagje, ik zou nog een lichtere tint groen op mijn tank willen spuiten als highlight, doe ik dit best voor het vernissen en verweren of er na?

Grtz Bart.
 
Ik doe dat altijd ervoor, omdat dat eigenlijk het verbleken van de verf ofwel het lichter uitvallen van de kleuren met schaduwstukken door de zon/daglicht is.
Zet je nadien een highlight op je verwering steek je die verwering weer weg met je verf.

Wat de moeilijk te bereiken plaatsen betreft. Ik neem altijd de koepel eraf om te AB-en , zo is het achterdek veel beter te bespuiten. Spuiten in fijne laagjes op elkaar zorgt ervoor dat ge bij manier van spreken per fijn laagje een beetje kan ronddraaien en kronkelen rond zulke stukken op het achterdek. Als je in dikkere lagen spuit heb je meestal het gevaar dat de diepere gedeelten geen verf vangen terwijl er op de hogere niveau van dat gedeelte al een dikke laag verf zit.
Moet je eens proberen. Ge kunt dat nu trouwens nog doen, gewoon fijne laagjes aanbrengen op die lagere gedeelten, het zal lukken.
 
Laatst bewerkt:
Het eerste baanwiel heeft zijn verwering ondergaan.

Ik ben gestart met een highlight van Olive green + Flat earth, daarna een wash van Burnt sienne+ zwart.
Op enkele plaatsen een pinwash van Burn sienna en een pinwash van Raw umber.
Daarna een drybrush met Raw umber en silver, de rubber kreeg een drybrush van zwart met een tikkeltje wit.
De laatste drybrush op het rubber was heel lichtjes met een klein beetje wit.

attachment.jpg

Voor ik verder ga met de andere wielen, wat denken jullie?

Grtz Bart.
 
Ziet er nogal donker uit, vind ik hé, als daar nog washes over komen....
De rubber ziet er goed uit (voor wat er te zien is ;) ), anders eens wat blauw bij je zwart doen in plaats van wit....
 
Sluit mezelf aan bij Beyond, denk dat je de washes zet het contrast tussen het rubber en wiel vervaagd. Dit is natuurlijk persoonlijk en op foto's altijd moeilijk waar te nemen.
 
Mja, als ik eerlijk mag zijn vind ik het er echt wel ok uit zien :)
Zeker als je voor een rusted beat up tank gaat, oogt gewoon goed volgens ik kan zien.
Als ik zo zie hoeveel werk je in dat ene wieltje hebt gestoken dan is het resultaat ook wel de moeite waard.
Het totaal plaatje zorgt wel voor de rest.

mvg

Patrice
 
Misschien was de foto slecht genomen, want zo donker is het niet hoor.

Nog een paar wieltjes,:O. Het is wel een werkje waar je op den duur echt scheel opkijkt.

attachment.jpg

Deze foto is op dezelfde manier genomen, iets te weinig tegenlicht denk ik

Deze fotos zijn met tegenlicht genomen, ziet er toch heel anders uit vind ik.

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo nu nog een paar wieltjes doen.:tongue:

Grtz Bart.
 
Die wieltjes zien er netjes uit Bart.
En veel plezier met de rest van de wieltjes :).
 
Een heel ander beeld, Bart. Zoals ik al aangaf is het soms op de foto's moeilijk te zien, de eerste was veel anders van kleur. Suc6 met de rest van het bolwerk. :P
 
Die wielen zien er super uit Bart. Zeer realistisch verweerd.
 
Lijkt me erg mooi. Zo zie je maar hoe moeilijk het is om foto's te nemen die een juist beeld geven...

Keep it up!

grtz Dave
 
Inderdaad veel beter als je de foto's met andere belichting neemt, ziet er goed uit ;)
 
Dank voor de reacties mensen.:)
Vandaag heeft de M10 Ersatz een wash gekregen van Burnd Sienna en Zwart. Dit is de start van het brute verweerproces.;)


De fotos

attachment.jpg

Het motordek

attachment.jpg

En de neus

attachment.jpg

Volgende proces is een pinwash aanbrengen van zwart op het achterdek, en alle verzonken gedeelten met een pinwash van Raw Umber.

Grtz Bart.
 
Bart, let op met een pinwash van zwart, dit is niet gebruikelijk in principe. Ik zou er zeker een tikje bruin doorheen gooien om de hardheid eruit te halen. Verder zie ik leuke patines !
 
Thanks GUnit voor de opmerking, het was bijna geschied. Maar gelukkig kwan ik nog eens kijken en kan ik daar zeker rekening mee houden.

Grtz Bart.
 
Mooie Panther Bart.

Je verwering is alvast goed van start gegaan.

Ik blijf dit volgen.

Groeten Rik
 
Blijkbaar heb ik de fotos van mijn toren bij de topic van de dio geplaatst, oeps foutje.:$

Nu de romp van de M10 Ersatz heeft ook al heel wat regenbuien moeten doorstaan, ook de toren is nog wat bij gewerkt. Ik heb de raad van reacties opgevolgd en dit is het resultaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En met de toren ziet ie er zo uit

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo er nog heel wat werk te doen, het achterdek moet nog roestig worden, vlug verder doen.

Grtz Bart.
 
ziet er knap,ben is benieuwd naar het eindresultaat
grten jurgen
 
Zeer mooie roesteffecten, Bart.

Aan de roest te zien is de oorlog al een tijdje voorbij, die staat al een tijd stil. ;)

Ook de groene basiskleur is prachtig verweerd.

Groeten Rik
 
Da's eentje die in de 50's ergens in een donkere uithoek van de Ardennen werd ontdekt, mooie en overtuigende roesteffecten !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan