Hoofdsponsor

Rijdend Liebherr L586 2plus2 wiellader - schaal 1:25 [wip]

PaperShaper

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 nov 2011
@Xavier: Er stond/staat een laagje vernis van Vallejo op. En enige vorm van interactie tussen verf van Revell en vernis van Vallejo is toch wel het laatste waar ik aan denk :unsuree:.
We zien wel of het grijs van Vallejo ook wat verkleurd is of niet. Indien niet zal ik er misschien voor opteren om met Vallejo de juiste mix te vinden zodat ik ook de gele onderdelen met een 2-tal lagen Vallejo kan afwerken. Indien wel moet ik er maar mee leven ...:cautious:

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Joost, efkes out of the box denken van mij:
Onlangs bij AVA papierwaren geweest en daar hebben ze spuitbussen voor textiel maar ook voor papier en plastiek.
Zou dat een optie kunnen zijn?
Nadeel is dat er niet zo veel kleur keuze is maar ze hebben een heel licht geel en een donkerder tint die Tangerine noemt.
Merk Marabu do it satijn mat colorspray acryl.

PaperShaper

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 nov 2011
@Erwin: Bedankt voor de tip. Ik ga dat zeker eens checken.

Ondertussen zijn de voorste spatborden gebouwd:
L586 - 212.jpg

Tussen de beschermings- en verflagen door komt de cabine op de proppen. Die is net iets uitdagender dan die spatborden :cautious::
L586 - 213.jpg

Grt,
Joost

dancooper

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 dec 2007
Die cabine ziet er nog niet al te simpel uit, maar jouw kennende weten we dat dat wel dik in orde komt.

PaperShaper

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 nov 2011
Ondertussen hier en daar wat tijd gehad om de cabine op te starten:

Het dak:
L586 - 214.jpg

Achterwand en de 2 zijkanten:
L586 - 215.jpg

Nog een extra laag om wat meer diepgang te geven. hier blijf ik het moeilijk mee hebben om dat voor mekaar te krijgen zonder dat het papier begint te golven.
L586 - 216.jpg

Al één en ander geassembleerd:
L586 - 217.jpg

Dak er al op gemonteerd om wat vorm en stevigheid te geven:
L586 - 218.jpg

L586 - 219.jpg

Er is nog veel werk aan vooraleer we tot een volwaardige cabine gaan komen maar de eerste stappen zijn toch al gezet.

Grt,
Joost

Bovenaan