Hoofdsponsor

1/16 Landsknecht Pili-Pili 120mm [DONE]

Prachtig hoe je die bloemetjes maakt !

Sterk bezig :)
 
Word al een zeer mooi ondergrondje en ik heb weer wat dingen opgestoken over het maken van bloemen :)
 
Mooi die bloemen ;)
Wat ik wel eens gebruik om bloemen te maken, zijn vloeipapiertjes om sigaretten te rollen. Dit bestaat in verschillende diktes (Oranje zijn dikker dan blauw, en blauw is dikker dan zilver (van het merk Rizla+))
Het is en blijft friemelwerk, maar je verkrijgt wel zeer fijne bloemblaadjes ;)
 
Goeie tip Beyond.
Ga dat onthouden voor een volgende keer.
Dirk
 
Laatste rechte lijn en finish !

Goede avond beste kijkers,

De base verder afgewerkt met nog wat extra bloemetjes om een beetje detail en kleur toe te voegen. Dit keer een soort van madelief achtige bloem gemaakt.


Opnieuw starten we met kleine cirkeltjes papier waar we inkepingen in maken met een xacto mes.
attachment.jpg

Om op die manier een soort van bloem vorm te bekomen.

attachment.jpg

Daarna met een tandenstoker de bloem een holle vorm geven. Ik doe dit door het papiertje met de tandenstoker een beetje in mijn vinger te duwen.

attachment.jpg

Vervolgens de kern van de bloem geel verven.

attachment.jpg

Verder hetzelfde process toegepast zoals voorheen uitgelegd. Stengel maken van een haar van een verfborstel en groen verven. Stengel aan bloem lijmen, en bloem op de base lijmen.

Ziehier het resultaat van 3 madeliefjes:

attachment.jpg

Verder had ik een constructieve commentaar gekregen in verband met de huidskleur. Deze zou te 'geel' zijn en de figuur een leer-achtig uitelijk geven. Ik dus terug naar af en de figuur nog eens goed bestudeerd. De opmerking was terecht, de huidskleur was te geel-achtig, tenzijn de Landsknecht natuurlijk een serieuze lever aandoening zou hebben.

Dus terug even de olieverf bovengehaald en de huidskleur geretoucheerd. Niet echt eenvoudig bij een figuur die al zo goed als klaar is, maar ik denk toch dat ik er in geslaagd ben. Oordeel zelf maar aan de hand van deze voor- & na- foto die ik na de ingreep heb gemaakt:

attachment.jpg

FINALE

Als laatste stap, bijna 3 jaar na de start van dit project, onze Landsknecht op de base gelijmd.

Deze kan dus in de uitstalkast. Hier dan de eindfotos:


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Groeten,

Dirk
 
Dirk, dit is gewoonweg geweldig. Ik had niet verwacht dat je het zó goed zou krijgen... echt ik moet even met mijn ogen knipperen van het verschil.

Enkel lof voor het oppakken van de opbouwend kritische noot en een winnaar van je mini-diorama te maken!
 
Vind het mooi figuur met deze kleuren en een mooi ondergrondje
 
Prachtig resultaat Applaus Applaus
Deze mag zeker gezien worden, en het ondergrondje maakt het helemaal af.. ;)
 
Uitstalkast? Wedstrijd, bedoel je.
Prachtig model geworden, vol bewondering.
 
Roy, je had dan ook een punt. En dat is nu toch net de bedoeling van het forum hé. Dingen tonen en rekening houden met de opmerkingen die je krijgt. Al te vaak bouw je iets, verf je iets waarvan je zelf denkt dat het goed of OK is. En het is pas door opmerkingen dat je jezelf in vraag durft stellen en de zaak ook anders bekijkt.
Het was niet zo eenvoudig dit recht te trekken, maar ben toch tevreden met het resultaat.

Ron, Beyond, Erwin, bedankt voor al het lof. Nog nooit deelgenomen aan een wedstrijd wegens tijdsgebrek.

Dirk
 
ziet er zeer goed uit
het gezicht is idd een verbetering ;)
knap hoe je het ondergrondje hebt opgebouwd
 
Niet echt mijn ding ( dat zal je al wel weten zeker ) maar toch als leek op dit gebied vind ik het uitstekende prestatie en wondermooi gemaakt
Van mij krijg je gerust een 10
grt
Marc
 
Het is ook niet mijn ding maar ik sluit me volledig aan bij de mening van Marc.
Marc S
 
Prachtig gemaakt, het schilderwerk is heel knap gedaan, Het ondergrondje mag er ook zijn.
 
Hey,

Gevolgd in stilte en moet zeggen de tips voor landschapsbouw zijn verhelderend, zeker voor de bloemen....knap uitgevoerd.
Ook het figuur mag er zijn, mooie kleuren en realistisch. Zal zeker een mooi plaatsje krijgen in de kast.
 
Fantastisch resultaat Leysend ! Applaus

Heel knap hoe je het gezicht hebt weten corrigeren.

Geweldig verslag ook ! fijne uitleg en tips, heerlijk :D

groet ;)
 
amai hier ben ik stil van topstuk geworden.
grt Pascal
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan