Hoofdsponsor

1/16 Landsknecht Pili-Pili 120mm [DONE]

Goedenavond beste kijkers,

Vanavond verder gewerkt aan de base. De tuinman in mezelf kwam naar boven .
 
Goedenavond beste kijkers,

Vanavond verder gewerkt aan de base. De tuinman in mezelf kwam naar boven .
Het gras heeft 24 kunnen droogen, dus het overtollige grag met een borstel verwijderd:

attachment.jpg

attachment.jpg

De ondergrond van een bosje in de natuur is niet kaal. Daar liggen meestel bladeren, takken enz die de bodem bedekken.
Dus de nodige zaken toegevoegd. Eerst laagje verdunde houtlijm en daarna blaadjes en takjes gestrooid.

attachment.jpg

attachment.jpg

Vervolgens een aantal zones voorzien van zandstructuur:

attachment.jpg

attachment.jpg


En nog een paar toefkes grasplukjes:

attachment.jpg

attachment.jpg

Vervolgens nog een of ander soort plantje erbij geplaatst (details doen het steeds goed).

attachment.jpg

attachment.jpg

En als laatste nog een paar takken.

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo, dat begint er al wat op te lijken. Nu de lijm laten drogen en morgen weer wat verder doen.

Groeten,

Dirk
 
Geeft direct een gans ander beeld van de ondergrond.
Goed bezig ;)
 
Amaai ,netjes hoor die ondergrond :)

Sterk bezig en mooie variatie vertegenwoordigd !
 
Goede morgen beste kijkers,

Volgende werkzaamheden werden de laatste dagen uitgevoerd.

Op de hoeken van de base werd lang gras geplant. In de natuur heb je natuurlijk ook geen echt vlakke gazonnetjes, dus daar moest verbetering in komen.

Eerst een aantal gaatjes geboord in de base.
attachment.jpg

Daarna het gras bovengehaald. Ik gebruik hiervoor van dat touw dat loodgieters gebruiken voor het afdichten van aansluitingen.

attachment.jpg

De manier waarop ik het gras plant is door gebruik te maken van een naald waar ik de bovenkant van het oog afknip met een tangetje:

attachment.jpg

Daarna neem je een beetje van het touw en stopt dat tussen de "vork" van de naald.

attachment.jpg

Vervolgens houtlijm aanbrengen in het geboorde gaatje. En vervolgens dan steek je de naald in het gaatje.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het resultaat is dat het gras automatisch rechtop gaat staan.

attachment.jpg

En nog wat kleine takjes en blaadjes ertussen, ook het gras een beetje bijknippen.

attachment.jpg

En een soortgelijk verhaal uitgevoerd in de achterste hoek van de base.

attachment.jpg

Vervolgens nog wat dorre blaadjes aangebracht. (The devil is in the detail zeggen ze).

attachment.jpg

attachment.jpg

En als laatste voor vandaag nog wat extra gras gezaaid.
De eerste laag ziet er iets te netjes uit.
Een egaal geknipt gazonneke bestaat niet in de natuur dus daar moet nog variatie in.

De hele handel nu laten drogen en morgen verder tuinieren.

Groeten,

Dirk
 
Mooi gedaan, en een handig tooltje dat je gemaakt hebt, ééntje om te onthouden ;)
 
mooie leerschool thanks grt Pascal
 
Goedenavond beste kijkers,

Volgende vorderingen te melden aan de base van de Landsknecht:

Aangezien de materialen op de base nog in onnatuurlijke kleuren zijn, eerst een laagje Humbrol 29 erover geverfd.
Dus ook over het gras een laag Humbrol Matt 29. Later wordt het gras terug ge-drybrushed met verschillende tinten groen.

Daarna De steentjes geverfd met Humbrol Matt 67.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dat is het voor vandaag. Nu de boel laten drogen, morgen een donkere wash en de stenen drybrushen.

Groeten,

Dirk
 
Beste Dirk,
Ik wil hier niet de spelbreker uithangen maar ik heb ergens zo een vermoeden dat jouw figuur periodiek ouder is dan de stijl van je poortje.
Ik schat je Landsknecht eind 15de eeuw en de stijl van het poortje 17de -18de eeuw.
Zal vermoedelijk aan mij liggen maar wil je er toch attent op maken.
Zoals gewoonlijk ben jij de bouwer en ben jij het die beslist natuurlijk.

Wat natuurlijk niet uitsluit dat ik je idee steun maar misschien is een deel van een ruine met een halve boog periodiek beter.

Grtz
Erwin

Beetje laat misschien, maar ik had dit topic nog niet gelezen. Ik denk dat niet uit te sluiten valt dat zo'n bouwvorm al in de renaissance gebruikt is. Naar mijn idee is het dus niet per se anachronistisch.

Mooie bouw, dat boompje ga ik eens onthouden voor mijn Heiligenbeil-diorama. Ga zo door!
 
Zal we iets missen maar ik zie geen poortje :). Maar mooi ondergrondje aan het worden.
 
Ah daar is hij, ik had een pagina overgeslagen tijdens het zoeken :) Vind hem zelf ook niet echt mooi maar het is niet mijn figuur en setting.
 
Of hij mooi is.. tsja dat weet ik niet. Ik denk dat hij nog niet klaar is; maar naar mijn idee is hij wel plaatsbaar in 15e eeuwse setting.
 
Het muurtje werd afgevoerd wegen te klein. Is eerder een 1/35 muurtje dan wel een 120mm muurtje. Staat ook ergens vermeld in het verslag. Muurtje wordt gerecupereerd om bij een 54mm figuur te plaatsen. Ander project dus.

De Landsknecht komt gewoon in de natuur te staan.

Groeten,

Dirk
 
Prachtig gedaan.Dat met die naald is leuk gevonden.Je moet er maar opkomen.
Marc S
 
Goedenavond beste kijkers,

Volgende werken werden uitgevoerd aan de 'base' voor de Landsknecht.

Eerst de base voorzien van een Wash met 'Raw Umber' olieverf.

attachment.jpg

attachment.jpg

Vervolgens de boel 24u laten drogen. Daarna de stenen en rotsjes geverfd met Humbrol 28.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Daarna beginnen met het drybrushen van het gras met verschillende tinten groen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende stap, het drybrushen van het zand en de stenen.

attachment.jpg

attachment.jpg


Daarna begonnen met een paar details toe te voegen onder de vorm van wat bloemen. Dit zorgt voor een beetje kleur in het dio.

Stap 1, kleine steentjes verven en laten drogen.

attachment.jpg

Vervolgens een paar haren van een oude verfborstel knippen.

attachment.jpg

En daarna met superglue een aantal van de witten steentjes op een borstelhaar lijmen. Geduld is hier een noodzaak.

attachment.jpg

attachment.jpg

Daarna de steeltjes van de bloemen groen verven en op lengte knippen.

attachment.jpg

En op het Dio lijmen.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Vervolgens een poging gewaagd om een ander soort van bloemetje te maken. Dit maal met papier.
Eerst een blad papier nemen en een aantal vlakken in verschillende kleuren verven.

attachment.jpg

Daarna er gaatjes uitknippen met een tang die men gebruikt om gaatjes in een lederen riem te maken.

attachment.jpg

attachment.jpg

Deze blaadjes kleine inkepingen geven met een Xacto mes, en daarna op een steeltje kleven (verfborstel haartje).

attachment.jpg

Vervolgens steeltjes groen verven.

attachment.jpg

En op het Dio kleven.

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dat is het voorlopig weer.


Tot de volgende zitting.

Dirk
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan